Uiteindelijk wil je nooit meer een Seiko.

Heujjj bijna weekend Tecco!

2 likes

Weekend? Ik ben de tolerantie zelve. Voor mij mogen jullie de hele week slap ouwehoeren, maar bij voorkeur ergens anders.

1 like

wat voor glas zit er in die SKX 009?

1 like

Hardlex. :grinning:

Cool! zit te twijfelen om er safier in te zetten (moet hem nog bestellen) maar heb zelf altijd een beetje moeite met het “aantasten” van de originaliteit, geen last van rare krassen ed bij normaal gebruik?

1 like

Nope. Ik zou m zo laten en pas saffier doen als het glas stik gaat.

Hardlex is gewoon heel OK

1 like

Ik zou het anders willen stellen: echte liefhebbers ontlenen geen status aan hun horloge. Patsers daarintegen, maken zich te druk om hun ego om te kunnen genieten van de hobby.

7 likes

Kun je een patser en liefhebber tegelijk zijn? :slight_smile: Ik vrees van wel.

2 likes

Er is er eerder één geweest?

1 like

Maar dat was wel lang geleden. Ik zal eens kijken of ik die nog kan vinden.

1 like

Nee, ik vrees van niet Chris. Ik heb bewust voor een vintage 36mm in two tone gekozen, omdat die het goed doet op feestjes. Het is een gangmaker nadat je net wat verkeerds hebt gezegd tegen een meisje, over haar wenkbrauwen die eruit zien als verbrande luciferstokjes.

Niet omdat het horloge mij een 80’s gevoel geeft, niet omdat ik geniet van die prachtige brush op de smalle lugs of het weerkaatsen van de zon op die gouden bezel en het is al helemaal niet omdat ik het geweldig vind dat een 33 jaar oud horloge nog in zo’n topstaat kan zijn.

En nee, ik lees niet nog steeds elke avond dingen over de DJ’s en DD’s om er meer over te leren. Oh ik help ook niet zes forumleden per week op weg via PB, die net wat kleine dingetjes over het hoofd zien bij een advertentie van een DJ, dingetjes die ik meteen zie.

Nee, ik pats er alleen mee. En kut… ik moet hem echt een keer op feestjes gaan dragen, zo sleep ik de buit niet binnen natuurlijk :sunglasses:

7 likes


Je vergeet de laatste fase Ide. De fase waarin de rust wederkeert, nadat je bijna alles wel gelezen of gezien hebt. (Al dan niet op het forum) De fase waarin je erachter bent gekomen dat bijvoorbeeld de juiste keuze (vintage) Seiko in de meeste opzichten niet onderdoet voor dure Zwitserse makelij. En die dikwijls zelfs overtreft. Wanneer je ontdekt dat mensen met een vintage kroontje op hun wijzerblad, vaak eerst hun horloge afdoen alvorens in het zwembad te duiken. Terwijl je zelf net je scuba-gear neerzet en tevreden op je 40 jaar oude Seiko duiker controleert of de duiktijd checkt met die van je computer. Die Seiko blijkt nog altijd verrassend accuraat te lopen, is echt perfect uitgelijnd (dankzij een slimme inkeping in de chapter ring) en kost(te) een fractie van veel Zwitserse merken. De dezedoetvoornietsonderfase. :stuck_out_tongue_winking_eye:
Ik vind ze meestal prachtig, al die exclusieve (vintage) horloges van de grote merken. Maar qua inzetbaarheid leggen ze het, voor mij, allemaal af t.o.v. de juiste Seiko.

26 likes

Met vlinderdas, een clownsneus in het kruis en een fles tabasco. :slight_smile: Dat dus.

:+1: Ik moest bijna een traantje wegpinken bij dat verhaal.

4 likes

Amen.

2 likes

Dude.

1 like

Oooooh, daarom dat iedereen seiko en skx bleef roepen, terwijl ik het merk Steinhart al aan de oppervlakte bracht. Ik moet alle fases in volgorde aflopen… En bedankt!

1 like

Het is erg lang geleden dat ik een Seiko had en ik dacht helemaal niets met dit merk te hebben, maar gisteren op Heathrow Airport was er dus een gevalletje ‘liefde op het eerste gezicht’, jawel, met een Seiko.

Na een periode met veel vintage Rolex, Heuer etc. etc. heb ik er nu dus toch weer een Seiko bij.

Het was vooral de kleur van de wijzerplaat die het ‘em deed:

14 likes

Gaaf hè, ik heb hem in een SKX009 gezet. Ik vind hem ook prachtig.

Oh edit: kuch ik wil alleen Rolex. Ophouden met dat goedkope gedoe. Dat was toch de conclusie van sommige in het topic? :joy:

7 likes

Die gaat over verraad: overdag is hij een sjieke zakenman met een rolex, maar snachts kan hij de schijn niet meer hooghouden en ontpopt hij zich tot een ware japanner met fotocamera om de nek en seiko horloge om de pols, in de rosse straatjes van Amsterdam…

1 like

Halleluja Broeder.:owl::rainbow:

1 like