Uiteindelijk wil je nooit meer een Seiko.

Waarom valt tegenwoordig in bijna elk topic het woord Rolex. :man_facepalming:t4::face_with_raised_eyebrow::frowning:

Iedereen heeft een sluimerend verlangen naar een Rolex, de laatste tijd komt dat bij iedereen tegelijk tot uiting.

1 like

image

2 likes

Voor mij geldt dat ik als horlogeliefhebber een uurwerk liefheb, omdat ik gek ben op horloges en het betreffende exemplaar me kan bekoren. En dat is bij een liefhebber - zoals ik - niet per definitie merk gebonden. Geldt overigens voor elk product, zoals een Toyota (waarvan ik een hybride rijd… Hey minder bijtelling is meer centjes voor SEIKO SKX MODs… Of elk ander horloge dat ik mooi vind) . Wil denk ik niet zeggen dat je niet als liefhebber ‘van’ geen hekel/klik kan hebben aan of met een merk. Voor mij is dat Breitling, ik heb zoveel modellen wel eens gezien (de meeste van plaatjes), maar ik kan ze maar niet mooi Vinden. Verandert misschien ooit…

1 like

Komt er niet in voor…

Uiteindelijk wil je nooit meer een Seiko.

Het aantal Grand Seiko’s op dit forum is alleen nog nooit zo hoog geweest. De NA’s schieten als paddenstoelen uit de grond. Het is blijkbaar nog geen ‘uiteindelijk’.

4 likes

Omdat het waarschijnlijk ook niet per definitie zo is

Ik merk dat veel van mijn lotgenoten op het einde juist weer terug gaan naar bijvoorbeeld een Seiko. Dit na van alles gehad te hebben van de diverse top merken.

Voor mij geldt het ook steeds meer, draag vaker hetzelfde horloge en de belangstelling voor horloges en de gekkigheid is aan het minderen.

5 likes

Had je het voor de vuurwerkramp eens moeten zien, wat 'nen prötl…

Ramp heeft een en ander versneld.

2 likes

Goed verhaal, maar waarom lopen al die dingen altijd achter? Heb sinds 1974 al aardig wat van die Japanezen gehad maar allemaal lopen ze achter. Voor de wijsneuzen hier, ik heb het over mechanisch en niet over quarts/kwarts/quartz wn ook niet over GA.

Er is dus nog hoop voor sommige HFers…

Het kan dus toch dat je geneest van de Seiko ziekte… :sunglasses:

Toevallig vandaag deze binnengekregen, binnen HF gekocht als cadeautje voor mijn Indonesische schoonvader.
Ik moet zeggen dat ik het een veel leuker klokje vind dan ik op voorhand had ingeschat!

8 likes

Ik heb niks tegen seiko maar zal nooit een groot bedrag besteden aan een seiko. Dus onder de 1000€ blijven dan is het geen probleem.

Seiko is een prachtig merk. Maar heeft naar mijn mening teveel horloges uitgesmeerd over een budget voor iedereen. Dan is het onvermijdelijk dat mensen die ooit een Seiko van €400 in handen hebben gehad, denken dat een Seiko van €4000 onmogelijk veel beter kan zijn.

Ze hadden zich ofwel op de premium markt moeten richten, of op de betaalbare markt. Nu krijg je dus inderdaad dat “het is maar een Seiko” praatje. Terwijl er zoveel verschil zit in Seiko en Seiko. Als Rolex horloges zou verkopen in een prijsklasse van €400 tot €40.000 was het verhaal precies hetzelfde geweest. Dan zou de man met het horloge van €400 ook denken “het is maar een Rolex”

2 likes

Interessant punt. Ik denk dat Seiko juist erg sterk is in zowel high-end als low-end horloges: Als ik een goed maar goedkoop mechanisch horloge zou zoeken dan zou ik meteen grijpen naar een Seiko 5 (of SKX). Grand Seiko’s vind ik ook nog steeds prachtige horloges.

Ik merk echter dat wat er tussen die extremes zit, me steeds minder interesseert (met enkele uitzonderingen zoals de JDM Dolce HAQ). De ‘gewone’ Kinetics en Premiers enz. trekken me niet meer zo aan.

Ik heb een 50-tal horloges gehad maar nog nooit een Seiko. Dit wil ik graag zo houden.

3 likes

Haha duidelijke taal. Daar hou ik nu van

1 like

Bitch please. Zo verschillend, maar allebei Seiko.

6 likes

Ik voel me plots niet meer alleen op het HF forum als een niet Seiko liefhebber. :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes