Heb zelf de GW-M5610U op de combi band
Draagt erg licht en ziet er ook super uit!
Of ik heb destijds in 2021 niet goed gekeken of hij is later toegevoegd.
Ik vind de standaard band prima, maar heb geen ervaring met die van de 5000. Voor mij is het echt een beater waar ik geen moeite mee heb als er wat mee gebeurd, met de 5000 zou ik dat al wel weer meer hebben maar voor iedereen is dat anders natuurlijk
Volgens de site uitgebracht in July 2021. Dus naargelang je aankoopdatum best mogelijk dat deze nog niet beschikbaar was.
22 juni 2021
Natuurlijk is G-shock heer en meester maar het zijn de budget opties waar het om gaat in dit topic volgens mij
hierboven 4 opties: allemaal onder de 50 euro p/stuk
640
AE1000
214
AE1200
Ik heb een paar “squares”, de GW-M5610 met de standaard band en de GW-5000, ook met de standaard band. Er zit inderdaad verschil tussen die twee, maar het is niet iets waarvan je nou zegt “nou, nou, dat is totaal anders!”. Meer ietsjes flexibeler en ietsjes zachter, maar meer ook niet.
Wil je echt een upgrade qua band hebben (en ook in prijs), pak dan de carbon band van de GW-S5600, maar daar ben je zo ruim 100 euro of meer voor kwijt.
Linkie naar een vergelijking tussen die banden:
Toch nie Klaas Otto huh? Die komt ok uut Brabant. Daar wilde gij gene horloge van kopuh
Typisch
In de Noordzee, soms met flink beukende branding en dan vind ik 50m (5 Bar) een beetje riskant al moet ik eerlijk zeggen dat ik vroeger ook Casio’s 50m WR om hield in zee. Misschien laat ik me te veel leiden door HF adviezen, Casio kan zeker veel hebben.
Vroeger had ik onderstaande Casio en die liep pas na 15 jaar vol water. Heb 'm weggegooid waar ik nu spijt van heb. Jouw B640 is een soort revival van deze Marlin…
Die Marlin kende ik niet. Dat logo en die blauwe belettering zijn erg tof!
Nu begrijp je waarom ik er spijt van heb dat ik er niet zuiniger op ben geweest…
Je komt ze nog wel tegen maar voor flinke prijzen. Is volledig staal, gewoon een super fijn horloge.
Hierbij wat suggesties uit mijn doos:
Respectievelijk de DW-5600E, GW-M5610U en de F91W.
Echte beater, solar beater en goedkope beater.
En dan vergeet ik nog de foute beater
Klopt inderdaad!
Een full metal “square” vindt ik zeer mooi maar niet meteen geschikt waarvoor ik het horloge voor wil gebruiken. Initieel zat ik met een budget van ca. 50 euro in m’n hoofd. Als er dan iets mee gebeurt zal ik er niet wakker liggen.
Indien ik dit iets naar boven moet stellen omdat solar of multi band echt een meerwaarde heeft wil ik dit nog overwegen. Het horloge zal maar enkele weken / weekends per jaar om de pols hangen en de rest van het jaar op het schap staan. Dan is het zonde (voor mij persoonlijk) om er enkele 100den euro’s aan uit te geven
Bestaan die? Foute Casio’s?
Deze voor als je ‘op sjiek moet’:
Deze voor het ruigere werk:
En deze voor als je naar Pinkpop gaat:
Waarom maar eentje?
Dat laat ik aan één ieder om voor zichzelf te bepalen
Heb de 5610 lange tijd gedragen en nu de GW5000 en ik vind het een wereld van verschil in draagcomfort, maar dat komt niet alleen door de band die fijner is maar ook door de caseback van de GW5000 waardoor het horloge hoger op de pols ligt en de band aan bovenzijde en onderzijde minder in de zijkanten van de pols snijdt.
Dat gezegd zijnde, ik draag het horloge vooral voor de multiband, backlight, en solar- functies die je ook op de 5610 hebt.
Dat van het rubberen bandje ben ik met je eens…
Cool ding. Ik dacht dat die wel leuk voor erbij zou zijn. Maar iets te prijzig voor dat doel