Unimatic only

Unimatic stond al vaak op de wensenlijst, en dan weer eraf, en dan weer erop, en dit was het laatste plaatje in mijn Pinterest kwijl-wishlist:

image

Toen kwam @Pannenkoek455 met zijn recente NA-topic NA: Unimatic U1-FD, en was ik weer een avond of zo zoet met grasduinen op de interwebs. Tot mijn verbazing kwam ik zelfs nog een paar exemplaren te koop tegen - ik dacht dat ze allemaal uitverkocht waren. Toen ging het wel heel erg knagen, en kostte het uiteindelijk niet heel veel moeite om mezelf te overtuigen dat er toch maar eentje moest komen.

Of toch maar twee dan ook…?

Gisteren besteld bij https://www.grimoldiwatches.com/orologi-meccanici-uomo/unimatic/ en vandaag al binnen. 10% korting voor de nieuwsbrief.

Heel erg gaaf zijn ze, kan niet anders zeggen. De nato van de U1-FD heeft voorlopig even plaatsgemaakt voor een zwarte Watch Steward, perfecte match. De komende tijd maar 's meer gaan spelen met banden, ik gok dat ze van alles kunnen hebben.

Denk niet dat er heel veel rondzwerven hier op het forum, ben wel erg benieuwd naar andere ervaringen/plaatjes!

25 likes

Heel gaaf en wat een snelle bezorging zeg! Veel plezier ermee :ok_hand:t3:

1 like

Gefeliciteerd !
Leuke horloges.

1 like

Voor de liefhebber, Unimatic brengt vandaag een nieuw model uit. Geen idee wat, maar aan de teaser te zien lijkt het een model van koper te zijn…

2 likes

Op de site al snel uitverkocht. Zelf heb ik wat minder met Romeinse cijfers op een wijzerplaat, maar 't is wel weer overduidelijk een Unimatic… :grinning:

2 likes

Die U1 FD is tof zeg. Wil ik zelf ook nog eens bestellen.

1 like

Inderdaad overduidelijk een unimatic, al vind ik deze minder geslaagd. Ik vind de dial in zijn geheel vooral ‘meh’.

1 like

3 likes

Ik was er helemaal niet weg van en heb mijn unimatic terug gestuurd. Ziet er wel ok uit. Maar onder de motorkap en draag ergonomie ondermaats horloge

Komt in mei. Of was het vorig jaar mei? :upside_down_face:
Mooie!

4 likes

X-post

7 likes

1 like

Die GMT is heel vet!

Ik zag net de Hodinkee varianten voorbij komen op hun site… en staat dit topic in ene bovenaan :sunglasses:

Ze hebben inderdaad een hoog wil ik hebben gehalte :ok_hand:

1 like

12 likes

Zekers! Ik was onderweg naar m’n vakantie-adres, dus heb ‘t allemaal even gemist helaas, maar ze zijn alweer uitverkocht zeker.

5 likes

Inderdaad… sold out!

En ik kan ‘t niet helpen, maar ben dan toch ook stiekem naar de UC1 aan het kijken, ‘n beetje ‘n oer-Unimatic (wil iemand m’n U1-FD overnemen…? :sweat_smile: :wink:) >

5 likes

Ik heb ‘m alvast in bestelling :star_struck:
Wel pas September uitlevering :poop:

2 likes


Binnenkort wordt deze geleverd, ben benieuwd of het gaat bevallen.

8 likes