Vacheron Constantin

Mijn vraag is waarom je in Nederland relatief weinig hoort van Vacheron Constantin en hoe het komt dat ze minder gehyped zijn als Patek Philippe, Audemars Piquet en Rolex.
Hoe kijkt het Forum hier tegenaan?

2 likes

Geen idee, maar ik heb liever een Overseas dan een Nautilus! :wink:

3 likes

Mee eens.

1 like

Het is meer een merk met wat ingetogen modellen en degenen die dat niet zijn, zijn wellicht wat smaakgevoelig. PP is ook niet mijn smaak maar AP en Rolex snap ik wel, zeker de laatste heeft ook een groot bereik qua modellen voor een relatief betaalbare prijs…

2 likes

Vacheron Constantin maakt hele verfijnde modellen. Finesse is aan weinigen besteed.

9 likes

Toevallig een video van watchfinder & co gezien? Erg mooie horloges

1 like

Nog ff een fotootje.:smiling_face_with_three_hearts:

21 likes

De derde generatie overseas vind ik geweldig.

1 like

Misschien komt het ook wel omdat als mensen echt veel geld willen uitgeven aan een horloge ze willen dat iedereen dat weet/ziet?
B.v. Rolex kent iedereen. Maar VC alleen de liefhebbers net zoals GS maar dan anders.
Ik vind ze in ieder geval hele mooie horloges maken.

5 likes

Ja best gek want je maakt daarmee ‘indruk’ op mensen die het geen bal interesseert en er geen verstand van hebben.

Beetje zoals Audi/Mercedes/BMW versus Lexus (al zijn die ook niet echt op de goede weg) / Infinity etc

3 likes

Mooi! Welke type is dit? Een voordeel van Vacheron Constantin lijkt dat ze meer modellen in staal hebben dan Patek Philippe, en daardoor vaak ook een iets betaalbaarder variant hebben van een bepaald type.

Well allemaal erg relatief natuurlijk. Mijn prachtige Grand Seiko SBGW231 of Zenith Ultra Thin zijn ook prachtige handwinders, en kosten nog geen 20% van een Vacheron handwinder…

1 like

Oud geld vs. nieuw geld … :wink:

Mooi spul hoor, VC enne ruim 260 jaar vakmanschap!

4 likes

Vacheron Constantin Patrimony Traditionelle small seconds

2 likes

Schitterend! :+1:

1 like

Ah deze, slechts 30.000 euro…

https://www.vacheron-constantin.com/en/watches/traditionnelle/traditionnelle-manual-winding-82172-000p-9811.html

1 like

Ze hebben een beetje de “sportmodellen-boot” gemist. Eigenlijk zijn sportmodellen de boei waar ieder Zwitsers horloge tegenwoordig op drijft.

3 likes

Dat zou wel een heel verdrietige constatering zijn.

1 like

Eens, maar deze is toch wel veel mooier dan de Nautilus of Royal Oak!

44 likes

Overseas anyone? Die hebben ze al vanaf de jaren 90.

2 likes

Het model is niet zo ‘gehyped’ maar de overseas is bedoeld als stalen sporthorloge :slight_smile: en erg mooi!