Een Vacheron koop je eigenlijk nieuw en hou je voor de rest van je leven. Nooit geloofd in een grail, maar dit komt bij mij toch wel dicht in de buurt. Nog een jaartje of 2/3 en met een beetje geluk…
Hmmm, dat is dan weer net de VC met jet minst interessante uurwerk. Iets doorgeschoten in het drukken van de prijs. Nog steeds prachtig, maar de rest van de modellen is toch een stuk meer ‘high end’.
Een gebruikte uit Italië. Neh.
Beggars can’t be choosers… Je moet wat als je onder de 10k wilt blijven!
Ik vind hem goed hoor, doos, papieren en binnen de EU. Maar 42 is te groot voor mij.
Helemaal mee eens! Ik stond schietklaar voor de deur bij Schaap & Citroen Den Haag, ammunitie (lees: budget) geladen. Zij hadden als enige nog de 4500V Overseas liggen. De rest van de (twee) NL AD’s alleen op bestelling en zo’n driekwart jaar wachten. Vol verwachting deed ik het horloge om mijn pols. 41mm, voor mij geweldige designelementen, quick change straps (en je krijgt er drie bij waaronder de stalen band) en een gloednieuw inhouse uurwerk speciaal ontworpen voor dit horloge die mooi de display caseback goed vult…dit wordt ‘m…en het zat voor geen meter op mijn 18cm pols. De stalen band had een veel te dikke aanzet en door de vreemde hoek zat er ook teveel “lucht” tussen mijn pols en de bracelet. Met 19cm (of plattere) polsen was het geen probleem. Maar niet echt een allround horloge dus voor deze polsmaat en dan wordt de wijzerplaat opeens ook wel erg klein. Het komt door de dikke caseback denk ik, de Royal Oak is mooi plat. Als ze de kastdiameter reduceren naar 40 of 39 mm en de kast ook onder de 10mm krijgen, hebben ze een winnnaar in huis. De gouden ultra thin is een mooi voorbeeld, maar is dan weer niet een echt inhouse uurwerk (ook al beweren ze van wel) en niet waterdicht tot 150 meter zoals de 4500v. Dus met volle portemonnee weer naar buiten…
Thuis meteen een Photoshop gemaakt van de Ultrathin met datum en zonder. Maak deze met het nieuwe uurwerk en ook 150m en ik sta weer voor de deur .
VC is verder een conservatief merk en daarmee spring je er nooit tussenuit. Ook jammer dat ze niet zelfstandig zijn zoals bijvoorbeeld Patek Philippe.
(Afgaande op afbeeldingen) Van alle high-end merken vind ik VC verreweg het meest geslaagd en vaak prachtige modellen hebben. Nu nog het winnende lot…
was VC niet heel populair een aantal jaar terug? Zijn heel mooie horloges, vooral de dress watches :
*snip uit youtube filmpje van Watchfinder&Co
Die afwerking
Mooie techniek op deze boetiek versie, maar liever de ‘gewone’ versie.
Dat Horloge kende ik idd niet. Maar deze was dan blijkbaar geen succes nummer voor ze. VC heeft niet van die iconen welke decennia lang in bijna ongewijzigde vorm in productie zijn. Zoals andere grote merken.
De “Historiques Cornes de Cache 1955” blijft ook prachtig. Vacheron Constantin zet zichzelf alleen buitenspel door de extreem hoge prijzen en zeer slecht behoud van de waarde. Daarom loopt het minder goed dan AP en PP. Maar het inderdaad een horloge voor het leven en dan ben je het verlies alweer vergeten . Niet dat VC kopers daar mee bezig zijn…
Vacheron 67380 no date, white gold is toch wel de grail der grails… Samen met de Patek 570.
Wil nog een keer een topic maken over deze twee beauties in relatie tot de SBGW231 GS. Probleem is alleen dat alleen de laatste financieel haalbaar bleek…
Dat maakt het horloge voor mij des te iconischer. Voor mij is de 222 mijn droomhorloge. Er zijn er inderdaad maar ongeveer 500 van elke uitvoering gemaakt.
De stalen modellen zijn nu het gewildst (waar kennen we dat van?) en gaan voor +50k.
De Overseas is de voortzetting van de 222, maar heeft me nooit echt kunnen boeien. De nieuwe ultra thin doet mij wel wat, maar is ook erg aan de prijs.
Die zei het er in ieder geval bij.
En wat @junior zegt, oud versus nieuw geld maakt een groot verschil.
Een 20 jaar oude Audi a4 cabrio of een net zo oude 3-serie cabrio, een oude land rover en mercedes E400 dan heb je met oud geld te maken.
Die mensen laten niet zien wat ze werkelijk bezitten.
Nieuw geld, kijk naar repper boef of voetballertjes dan zie je het verschil
Ik zal er eens opletten.
Aangezien we hele groepen over één kam scheren: het is eerder zo dat oud geld op hun geld blijft zitten omdat er niet zoveel meer binnen komt en ze bang zijn om het uit te geven. Dan ga je ook minder uitbundig leven. Dus ik heb liever nieuw geld, daar draait de economie beter op
Ontopic: Vacheron 222 . Ze kunnen het dus wel, dunnere horloges/stalen banden maken. Ik heb goede hoop.
Bij oud geld denk ik eerder aan oude Volvo’s, Peugeot’s en Japanners. Een typische oude Volvo station schreeuwt meer oud geld dan welke duitser (jong of oud) dan ook. En vaak ook nog de incourante modellen zoals een Peugeot 807 of een Toyota Picnic. “…omdat ze zo heerlijk betrouwbaar, lekker ruim en goedkoop zijn”
ik vind het vorige model mooier, met de ‘big date’ bovenin bij de 12. Mooiere symmetrie.

deze dus, helaas niet van mij …
In geval van “oud geld” heeft zo een de originele achterlichten en velgen nog steeds en geen spoilers…
Klopt ook, maar als het luxer is zul je dat over het algemeen tegenkomen.
De mercedes e400 schijnt ook typisch de uitvoering te zijn die door oud geld gekocht wordt wanneer ze wat vermogen onder de kap willen. Maar dat staat er dan niet op
Qua lay-out is die inderdaad een stuk mooier!
Wat niet is kan nog komen.