Vader / Dochter, wat dragen ze bij jullie thuis?

Als je ze maar genoeg laat slingeren krijgen ze vanzelf een keer belangstelling voor horloges. Nu heb ik niet de meest roze-meisjesachtige dochter, ze wil graag een fatsoenlijk horloge waarmee ze zich ook nergens hoeft in te houden. Dan is een automaat misschien niet de meest verstandige keuze … Maar hoe fijn is het als een meisje van 12 in 2017 geen quartz wil!

Hij heeft het toch nog dik 2 jaar uitgehouden voor het gerammel te veel werd. Hoewel het horloge zelf nog altijd perfect de tijd hield - hommage aan skx is hier verder niet nodig ;).

@HanDavinci constateerde dat de rotor ‘zo krom was als een banaan.’ Maar hij had nog wel wat liggen voor een 013. Topvent! - ik kon er maar net een triple biertje tegen over zetten. Het stuk loopt al weer een half jaar perfect en mijn dochter ravot er mee mee dan ooit! Wat dragen ze bij jullie thuis?

20 likes

Hahaha mooi Ed! ik heb nu toevallig een SKX013 thuis van de zoon van @PatrickA die de rotor los had liggen.

Blije kids met auto Seiko’s :tada: Dat vind ik top.

5 likes

De collectie van mijn dochter:

2 x Casio F-91W waarbij de roze alleen voor festivals bedoeld is. Verder wil ze niet met roze gezien worden. :wink:

ICE Watch. Ik zeg er niks meer over behalve beter iets dan niets…

Citizen Promaster

https://i.imgur.com/EjpcxbU.jpg

En vandaag draagt ze haar DW op een rood-wit-blauwe NATO.

dw

Ook heb ik nog een Fabre-Leuba opwinder voor haar maar die moet eerst even op een nieuw bandje.

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/4X/6/a/b/6abefafc8d75da53da550d788d799fd864e78370_1_476x500.jpg

5 likes

Pa draagt een Caravelle:

4 likes

Kinderen hier nog te klein voor een horloge, maar probeer ze wel warm te maken voor het idee :smile:

1 like

… en als ze dan 25 is …

15 likes

Die Citizen is mooi zeg. Is die te koop?

1 like

Mlle Klokkengek houdt ook van horloges, al heeft ze- net als veel andere jonge vrouwen- niet zoveel met het mechanische verhaal. Ze heeft er ook niets tegen trouwens, want mijn Rolex DJ vind ze wel heel erg mooi…:blush:

Haar ‘daily beater’ is tevens haar duurste horloge, een mooie Longines. Aan datums gelijk zetten doet ze niet…:joy:

Hier de rest van de collectie, meestal modehorloges, met een paar leuke Swatch exemplaren er tussen en een van de eerste Hugo Boss horloges (uit de tijd dat die nog best prijzig waren) die ze heeft geërfd van Oma Klokkengek.

Tot zover ‘Huize Klokkengek’, signing off. :sunglasses::wink:

12 likes

Dan zou haar een groot verdriet doen denk ik. :wink:

Het is een Citizen Promaster 6038-H06905 maar je komt ze niet vaak tegen op Ebay.

Dit een nieuw model en met 33,5 mm. ook niet echt groot. Die van mijn dochter is 31 mm.

Sluit ik mij geheel bij aan! :joy::wink:

1 like

Vrouw:

Dochter:

7 likes

Mijn dochter draagt een Tissot Nascar vanaf 2009.
20151119155017

5 likes

6 likes

Ik deel 1 horloge met mijn dochter. Ze draagt hem met trots bij speciale gelegenheden en stal activiteiten (bbq, gezellig samen zijn, dus niet met rijden en/of verzorgen.)
2b5b80ba7d7ccfe4d387b2b439389f404a72252b_1_666x500

7 likes

Zij is 17 nu en niets veranderd aan horloge smaak gelukkig.

1 like

Zeer chique! Trots op mijn oom @Klokkengek en mijn nicht!:kissing_heart:

1 like

En even trots op jou ouwe reus! :+1::kissing_heart:

1 like

Daily beater van dochter zoals wel te zien is :grinning:

7 likes

lol, je zou bijna denken dat het een skx013 dingetje is. Maar ik heb er het volle vertrouwen in dat deze kids íedere rotor weten te slopen.

1 like

:point_up: Een spelend kind met een automatisch horloge. Ik vind 2 jaar knap :smile:

1 like