Waterdichtheidstest + vakantiecheck zei TS. Dan schat ik een diner in Spanje voor minder geld in
En een horloge van 2008 wat in sept '22 nog op waterdichtheid is getest bij de AD. (Staat gevinkt op de reparatiekaart)
Kan je daar wat mee? Want dan zijn de rubbers niet persé vernieuwd lijkt mij toch?
Zoals velen van jullie ook al zeiden bevestigde de AD het zelfde. Lekker dragen en hij kan het prima hebben, wel als tip meegekregen om een thermische schok te voorkomen (warme zon, zo het koude water in) en na een duik in de zee af te spoelen met schoon water.
Dat is altijd verstandig. Zoutvlekken zie je verschijnen waar je bij staat en even afspoelen kan nooit kwaad.
Dat deed ik zelfs met m’n G-Shock na het kitesurfen.
Besteld?
Nee, eerst de Hanhart en de Citizen Ibuki naar verkopen. De Hanhart is vandaag klaar, de Citizen heeft wat tijd nodig.
En dan nog kon ik wel eens een GS SBGX263 bij bestellen, want die dragen zo fijn en onbezorgd. Ik draag sowieso 80% van de tijd Grand Seiko.
Hier gaat de Alpha Explorer en een G-shock mee.
Respectievelijk voor 's avonds en overdag. Geen stress, volop vakantie🤣
Goed idee en geen angst
Ik ben met een seamaster van 2018 dit jaar de noordzee ingedoken, ging helemaal prima joh. Laatste keer bij omega ter controle was 2022.
Ze zijn er uiteindelijk voor gemaakt he
Dit jaar een beurtje laten doen aan een Oris Aquis uit 2016 ofzo. Daarvoor gewoon alles mee gedaan. Tuinieren, vakantie, zwemmen, etc. Ben je bang, thuis in de kluis. Anders lekker genieten!
Sterker nog: niet zomaar afspoelen maar ik adviseert 15-30 min weken in zoet water als je bijvoorbeeld terug in het hotel bent en gaat douchen etc. Dan lost echt al het zout etc op. Je zal verbaasd zijn wat er nog achter kan blijven op je horloge na een afspoelbeurt
En na zout water sowieso even afspoelen. Het zoetwater bad kan eventueel veel later op de dag. Dat zijn in ieder geval mijn tips als duiker
Wait…what?
Ik bedoelde: niet alleen zomaar afspoelen, geef hem een zoetwaterbad voor een langere tijd als je hem zeker goed schoon wilt krijgen.
Dus na zout water contact altijd afspoelen wanneer het kan, en een zoetwater bad eventueel later op de dag / wanneer het kan om zeker weten al het zout etc weg te hebben
Ah duidelijk. Het kwam wat krom over
Na een hele dag pretpark Toverland in de zon vandaag heb ik het ook krom geschreven haha. Dank voor de feedback!
Dat was een typfout en ik kan mijn eigen posts nog niet editen als ze eenmaal verzonden zijn.