Vakantieklok: GW5600

Wat is jullie favoriete vakantiehorloge? Ik draag mijn G-Shock 5600 elke vakantie de hele dag. Hij heeft meerdere tijdszones, verlichting, alarm, krast niet en doet het prima onderwater en op de hoogste berg! Buiten vakantie om draag ik hem werkelijk nooit. Vind mechanische horloges een heel stuk leuker namelijk. :wink:

Onderstaande foto is van vorige week:

7 likes

Op mijn laatste vakantie (kamperen in Engeland) had ik een Casio G5610 en een PRW3000 bij me. Om dezelfde redenen als jij noemt; en ze zijn ook nog eens lekker licht.
Een verschil tussen jou en mij is dat ik ze door het jaar heen ook draag.

Gave reflectie!

De Protrek 3000 op vakanties waar het er toe doet welke kant ik op loop en de GW-5000 voor vakanties waar dat gewoon op de tast kan.

Mooi! Waar is dit??

Hier ook standaard een 5600 mee op vakantie. En ook vaak genoeg in het weekend.
[URL=http://s458.photobucket.com/user/jhopstaken/media/Eigen%20klokken/IMG_20130514_203138_zpsc91a4384.jpg.html][/URL]

1 like

De westelijke top van mount Hua Shan, 130 km ten oosten van Xi’an in Shaanxi provincie, China. Na twee dagen hiken waren we er. Prachtige locatie!

Vraagje: Bestaat er overigens ook een G-Shock met ditzelfde ontwerp maar dan met 5-band (de mijne heeft 2 en synct niet met atoomtijd in Europa) en een kompasfunctie? Die twee dingen mis ik nog een beetje.

1 like

5 band wel, maar kompas niet.


Mijn renato beast digi ana alle wereldtijden diverse alarm instellingen. En heb de metalenband tevens de rubber/metalen. Fijn horloge en erg degelijk en draagt lekker.

Vd 5600 zijn er ook met multiband 6, heb je ook in China bereik :blush:

Zelf heb ik geen favoriet vakantie horloge. Elk jaar gaat er iets nieuws mee. Dit jaar een g-shock GPS. Want hoewel er in Beijing een rc zender staat, heeft ie beperkt bereik. Met GPS kon ik praktisch altijd wel n sync krijgen

Ik dacht dat dat de 5610 was; de 5600 zelf heeft er 5 en mist China voor zover ik weet.

Ook hier de 5600 als vakantie horloge. De GW M5600BC om precies te zijn:

(foto van maandje terug op vakantie)

Ik neem meestal m’n Pelagos mee. Doet het leuk op de vakantiekiekjes.

Lijkt er op inderdaad. Alleen negatief display en waarschijnlijk betere sync-opties?

De negatieve display komt door de B in de produktcode achter de 4 cijfers. Die heb je zowel in de 5600 als de 5610. De C in de productcode staat weer voor een extra fijne bracelet van resin en metaal. Je hebt ook de BB variant; die heeft wel een negatieve display, maar een gewone band. Al die uitvoeringen zijn beschikbaar op zowel de 5600 als de 5610 voor zover ik weet.

Het verschil tussen de twee modules is dat de 5610 6-band is (en dus ook met China synchroniseerd), en dat de 5600 slechts 5-band is. Wel heeft de 5600 een iets uitgebreidere chrono (langere duur). Verder zijn er echt weinig verschillen voor zover ik weet, maar Google weet vast meer.

Terug naar het topic:
Ik draag hem tot nu toe zelden buiten de vakantie om. Alleen tijdens het klussen en sjouwen heb ik hem een keer gepakt. Dus ik herken wat de topic starter zegt.

1 like

Dan ga ik op zoek naar de 5610-versie en dan gaat mijn huidige op den duur de deur uit… :slight_smile:

Je hebt gelijk betreft nummer. Verder kwa algemene looks zijn ze zowat hetzelfde.

1 like

even dit topic ophalen, ben voor mijn vakantie aan het kijken naar een Casio GW-S5600 1ER 100€ echter kom nu ook de :

Casio GW-5000-1JF 283€ vind ik nu ineens de mooiste
Casio GW-S5600-1JF 200€
Casio GW-S5610 1JF 100€
Casio GW-M5610-1ER 100€

Wat is het verschil buiten het aanzienlijke prijsverschil. Wellicht iemand ook tips heeft waar te koop voor een mooie prijs?

Alvast bedankt

1 like