Een stijging in het absolute aantal gevallen van 37%, terwijl de stijging van het risico dat je er slachtoffer van wordt dus inderdaad 0.00122 promille is.
Daar heb je helemaal gelijk in, dan heb ik ook nog deze:
De betalingsfraude is wel van 80 miljoen Euro in 2012 terug gelopen tot 17 miljoen in 2015. Da’s weer een afname van bijna 80%.
Klopt dat de kans klein is, in 20 jaar is er nog nooit een vals briefje bij mij gekomen, bij een vriend van me is de zelfde branche in de 1/2 van de tijd 5 keer een briefje van 50 ingeleverd.
Als je dit briefje bij de bank gaat inleveren ben je het dus gewoon kwijt. De bank schrijft ze echte niet op je rekening bij.
Het apparaatje kost bijna niks, belasting aftrekbaar.
Dus als je 2x een vals briefje er uit haalt heb je t apparaat zelfs terug verdiend.
Ook al is t niet legaal, je moet t briefje dan zelf wel in omloop houden.
Natuurlijk is het voor een particulier niet echt interessant om zo een ding te kopen, de kosten zijn hoger en er gaat veel minder cash door de handen.
Doet mij denken aan de verkoop van mijn wagen in 2001.
Ik maak foto’s net voor zonsondergang, en plaats mijn wagen online. Twee uur later wordt ik gecontacteerd met de vraag of ie nog dezelfde avond mocht langskomen. Dat mocht van mij, maar het was al pikdonker. En aan het accent te horen waren het Noord-Afrikanen. Dus toch wat argwanend.
Anderhalfuur later kwamen ze aan. Waren heel correct, maar duidelijk Noord Afrikanen. Ik voelde aan dat ik mijn vraagprijs nauwelijks hoefde te verlagen. Na lange onderhandelingen besloten ze te kopen. En wel cash, en meteen meenemen. Hoezo direct meenemen ??? Jullie hebben geen aanhangwagen bij ?!
Er werd omgerekend zowat 7000 Euro cash op tafel gelegd. Grote argwaan natuurlijk. Dan maar besloten om bij mijn buurman, tevens mijn bankier, aan te kloppen om 22:45. Biljetten waren correct. Dus papieren opgemaakt.
Bleef mijn vraag : hoe gaan ze die wagen meenenem??
Wel, er werden Spaanse Transitplaten besvestigd.
Ik vermoed dat er meteen naar een spaanse have werd gereden, om mijn wagen naar Marokko te brengen. Heeft er wellicht nog vele jaren dienst gedaan als taxi.
Stimmt genau. Aber das ist ja die Englischsprachigen Einfluss vom Pop und Rock Musik auf den Jugend. Meinen Vati hätte immer Krimi’s auf 'm Fernseher und so hab ich as 8~12 Jährigen Burschen, Deutsch gelernt.
Heb idd ook een Safescan voor een paar tientjes jonggebruikt op de kop getikt. Kan het apparaat nog updaten ook voor bv het nieuwe €20/€50 biljet. De gok maar afgekocht.
Cash is alleen wat recht van de bank komt echt zeker. met een safescan, lampje of stift kun je je zelf in ieder geval
niets kwalijk nemen, je hebt gedaan wat je kunt en zoals eerder vermeld, de kans is al niet erg groot dat je er een vals tussen zit.
Toen ik bij een forumlid een horloge kocht en het geld door een machine ging, kwam er een nare smaak in mijn mond. Simpel. Zou hij het niet gecontroleerd hebben, en er zou een valse tussen gezeten hebben, zou het tussen ons heus wel goed gekomen zijn. Onsympathieke deal wat mij betreft. Zakenmannetje.
Doe je ook geen zaken meer met de winkel als je twintigje bij de supermarkt gecontroleerd wordt? Zoiets doe je gewoon standaard als je een apparaat in huis hebt.