Van damast smeden tot horloge

Ja wauw, meesterwerk!!! I am an absolute beginner

1 like

10 likes

Supertof, lijkt me een machtig gevoel om zo een eigen creatie tot werkelijkheid te kunnen creëren.

Respect :pray:

1 like

Dank je

Kijk eens bij ETA 2824-2, Boley in Duitsland heeft het opwind-as werkdeel als onderdeel 404 en zouden moeten passen op Sellita SW 200-1. Het tegendeel staat niet in de lijst maar hierover kunnen ze zeker informatie verstrekken.

3 likes

Super tip dank je wel

Interessant project. Dank voor het delen. Zeer benieuwd naar het eindresultaat.

1 like

Gaaf project zeg! Zit er nog een verhaal achter de 12 / logo? Wel mooi ontwerp.
Ook tof dat het logo in de kroon voorzien is met lume :+1:

1 like

Dank ja, de 12 uur is ons “logo” JHR aan elkaar geplakt.
Jesse
Henk
Roy
En op de kroon staat onze eigen begin letter in mijn geval dus de R

5 likes

De lat is gelegd…

3 likes

Erg indrukwekkend project

1 like

Gaaf project zeg!
Benieuwd naar het resultaat. Ja n Damast staal is super mooi. Ik heb zelf een voorliefde voor koken en heb dan ook een aantal mooie chefmessen van damast. Bijzonder mooi metaal.

2 likes

Prachtig project, deze ga ik zeker volgen.
Ben zelf een hobby messenmaker en gebruik geregeld Damast, vindt het prachtig materiaal.
Maar ik ben het wel met Fate-… eens dat het misschien wat druk wordt. ik zou dan inderdaad kiezen voor een rustige wijzerplaat.
Maar desalniettemin, ben ik zeer nieuwsgierig naar het eind resultaat.

3 likes

Ik vind het mooi!
Waar komt die rode gloed vandaan?

1 like

Ah dat is een laagje ter bescherming tijdens het schuren en het met zuur en zo behandelen om te kijken wat het mooiste is.
Net als koffie dip etc waren we nog op zoek naar de juiste weg om tot het mooiste resultaat te komen.
Dit is een foto van een paar weken terug

2 likes

Heel tof, ik blijf het volgen! Altijd van geweest van de horloges van GoS dus dit kan ik zeer waarderen!

1 like

Prachtige horloges, ben benieuwd wat er nog meer gaat komen.

1 like

Erg leuk project :wink:… Ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Dit gaat mijn dial worden.

17 likes

Een bijpassend mes met hetzelfde patroon als de wijzerplaat gaat er ook komen. Het ontbreekt me alleen nog aan tijd…

2 likes

Hi Dad,
Damast kan ook op RVS slaan. De gelaagde tekening kan je in staal krijgen door hele dunne laagjes op elkaar te smeden. Afhankelijk van de staalkeuze kan het ook nog volledig roestvrij zijn (en heel mooi)

1 like