Van de mods: Verandervoorstellen

:joy: de beruchte one-liner

Klinkt positief allemaal!

Met een iets minder wollig taalgebruik. Behoefte aan voorbeelden? :wink:

1 like

Ik ga maar weer on-topic,:wink:

prima voorstellen.
Invoeren en na bijvoorbeeld twee maanden evalueren of het werkt en eventueel bijstellen.

En oh ja in eerdere post vergeten: @mcfr bedankt voor je inzet de afgelopen jaren, :thumbsup:is niet makkelijk met al die klanten (ook ik) :wink:

1 like

Ziet er goed uit, afgelopen dagen alleen eea gelezen op mijn telefoon. Net iets te klein (en ik iets te ongeduldig) om het goed te lezen.
Ban’s mogen wat mij betreft opgeheven, nieuw begin een moment van gratie (als ze dat zelf al willen). Al helemaal als off-topic weer on air gaat, meeste ontsporingen (volgens sommigen, lees ik hier: ernstige misdragingen…nou,nou) waren toch uit balorigheid daarover.

3 likes

Mooie voorstellen allemaal!

Waar ik me soms aan stoor is het aantal mensen dat 2 uur lid is en zich niet voorstellen maar beginnen met “hoeveel is dit waard”, “is het een echte” of het erfstuk van opa.
Waarom niet verplicht maken om voor te stellen. En ervoor zorgen dat mensen die zich niet eerst voortellen, ook niet kunnen posten.

Daarbij zou ik het reëel vinden als er een kleine bijdrage voor lidmaatschap zou worden gevraagd.
Dat houdt het forum overeind, voorkomt bezoekers die alleen even langskomen om een vraag te stellen en het kan deels gebruikt worden voor meeting of andere leuke ideeën.

1 like

Genoeg leden hier die zich niet eerst hebben voorgesteld :wink:

Daarbij lijkt het mij voor eendagsvliegen niet nodig. Alleen maar onnodige vuling van het forum. Ook zonde van de moeite van de mensen die op het voorsteltopic reageren als de vogel al gevlogen is. Als ze blijven kunnen ze nog altijd beslissen het te doen.

1 like

Heb alleen de openingspost gelezen (even geen tijd voor de rest) en dat beloofd veel goeds. Allemaal super goede ideeën @Jur om het forum weer een beetje als vanouds te maken.

Wat?!

Mag je geen proxy gebruiken als je dat wil?
Ik dacht het wel.

Maar wat mij betreft is 1 account welzeker genoeg :wink:

Arie en ik zijn al jaren de zelfde persoon :stuck_out_tongue_winking_eye:

Grt.

Daar is in beginsel een forum toch voor? De kracht van dit forum is ook deels door het feit dat het gratis is.
Als ik met een vraag zit dan is het toch irritant dat je eerst (betalend)lid moet worden om je vraag te stellen? Bovendien is het niet zo raar dat iemand die verder niet zo veel met horloges heeft maar wel met een prangende serieuze vraag zit even op een formum met liefhebbers en experts zoekt. Ik heb dat ook wel eens met andere onderwerpen gehad, mbt tot mijn auto bijvoorbeeld, antwoord gekregen maar verder zit ik nooit op dat forum en heb vervolgens mijn account opgeheven.

4 likes

Dan had je van mij 1.3k berichten gemist, als ik mijn stats moet geloven.
Nou ja, gemist weet ik niet, je zou ze niet hebben gelezen.

1 like

Jullie argumenten zijn duidelijk. Al denk ik dat het voor nieuwkomers begrijpelijk is als je ze vraagt om zich even voor te stellen. Het is prettig als je weet met wie je te maken hebt, ook als je een horloge wilt kopen.
Ook voor oud leden is het handig. Ik zie mensen met heel veel bijdragen voorbij komen en ik weet nog steeds niet wie het echt zijn.

Dat een forum altijd gratis moet zijn daar ben ik het deels mee eens. Het kan ook een symbolisch bedrag zijn van 5 Euro per jaar. Voor de eendagsvliegen zou je een openbaar gedeelte kunnen maken. Wil je meer mogelijkheden dan kan je lid worden.
Ik zit op meerdere autoforums waar ik tot 18 Euro per jaar betaal. Daar worden dan ook veel dingen voor georganiseerd. Het komt dan ook de forumbezoekers ten goede.

Maar ik begrijp dat men hier niks voor voelt. Het was ook maar een voorstel.

1 like

Klinkt allemaal goed, nog 2 spreekwoordelijke duiten in de zak:

1. voor het verkoopgedeelte zou sorteren op prijs een mooie functie zijn. Helemaal te gek als je ook op jaartal zou kunnen sorteren.
  2. thumbnails van de fotos direct zichtbaar in het verkoop gedeelte, ebay-style.

Het verplaatsen van gesloten verkochte topics is ook een goed idee.

Super, fijn dat er geluisterd word naar de leden! het openen van het offtopic deel is erg prettig. Het bracht mijns inziens iets extra’s en er waren veel raakvlakken met andere hobby’s als; motorrijden, auto’s, whiskey’s etc. Betekent dit ook dat de oude topics terugkomen?

Kleine aanvulling van mijn kant zou zijn om de snelheid omhoog te schroeven. vrij regelmatig zie ik " bad gateway" of duurt het lang voordat reacties geladen zijn.

2 likes

Wanneer gaat dit allemaal gebeuren ?

1 like

Goeie vraag!
Voorlopig blijven de ideeën en reacties binnenkomen en dat is fijn. We zijn met veel en hebben vele meningen maar er is een aardige rode draad. Off topic (voor tl-3) open prima, maar een Sodom en Gomorra wordt afgeraden. Ook wat minder uppen wordt goed ontvangen en er zijn ook wat nieuwe voorstellen die erg goed zijn.
Eigenlijk drie dingen waar we op wachten:

• het opdrogen van de ideeën;
  • onderzoek of sommige voorstellen technisch haalbaar zijn;
  • compileren van een eindvoorstel waar de mods consensus over hebben.
6 likes

Een lichte vorm van moderatie wordt aangeraden :smile:
Het moet wel een beetje kwaliteitsforum blijven,want er zijn genoeg ‘vreemdelingen’’ die even level3 gaan halen,om daarna helemaal los te gaan in de ‘‘bear pit of HF’’

1 like

Vergeet de werking van de flags niet he?
Maar “geen Sodom en Gomorra” wil dus inderdaad zeggen dat niet alles mag.
Vorm nnb…

1 like

Je zou ipv een ban aan leden bij overtreding ook het hele off-topic gedeelte op slot kunnen gooien voor een dag of enkele dagen. Op deze manier worden leden gedwongen om het off-topic gedeelte zelf schoon te houden dmv flaggen of een ander te wijzen op zijn/haar fouten.

Werkt ook perfect bij Engels voetbal. Hier staan metershoge hekken om het veld en nog weet niemand zich te gedragen, maar in Engeland kun je als supporter zo het veld op lopen. Waarna je vervolgens door je eigen en de tegenploeg geliquideerd wordt :wink:

2 likes

Dat lijkt mij totaal geen goed idee want dan krijg je van die ‘‘Leger praktijken’’

één soldaat gaat scheef en het hele peleton mag zich 2 dagen lang afbeulen in de keukendienst
Die soldaat heeft nooit geen normaal leven meer in dat peleton en dat is natuurlijk nooit goed voor een forum.

Buiten dat,vind ik het ook nog eens een vreemde manier van straffen.