Van de mods: Verandervoorstellen

Yup dat was een vergissing. Twee verschillende mensen op hetzelfde ip adres.
Is gecorrigeerd.
Dubbel account wordt ook meegenomen in de nieuwe regels. Moeten we anders mee omgaan dat is wel duidelijk.
Nog wel even in beeld brengen wat dát dan weer voor gevolgen heeft (elke regel leidt weer tot een nieuwe situatie).

1 like

Inderdaad. Wat een waanzin. Hier wordt niemand beter van.

Het ga je goed @Honey_Badger

Hey Jur,

Ik kan het even niet meer volgen hier, dus @Honey_Badger en @Boetje zijn een vergissing ofzo?
Hoop ik toch…

Tot elders Tom. Weer een waardevol lid verdwenen op HF. Ze krijgen er vast wat horloge-erfgenamen voor terug.

Dan zou je het begrip discretionaire bevoegdheid kennen. Of proportionaliteit.

2 likes

Nou dat baart mij ook zorgen, gaat wel hard zo !

Iemand kan technisch niet verwijderd worden. Vandaar dat we bij het constateren van een dubbel account, de inlogmogelijkheid blokkeren en de accountnaam anonimiseren.
De postgeschiedenis van alle “verwijderde” leden staat er gewoon nog.
Omdat we technisch niet alles kunnen dichttimmeren, zijn er regels.
Mooi zou zijn als je maar één account kan hebben, dat niemand kan reageren in verkooptopics etc.
We doen ons best met de middelen die we hebben.

Maar ga je nu ook iets doen met die aanbevelingen en gemaakte fouten herstellen of blijf je zo doorgaan tot er niemand meer over is?

Het zou juist goed zijn als je wel naar de persoon en het specifieke geval kijkt. Zo kan je de situatie een stuk beter inschatten en een rechtvaardige maatregel treffen.

Nieuwe aanwas is belangrijk voor een forum. Ik heb dat in het verleden gezien ook op een ander forum. De oude leden/stam gasten vormen gewoon de ruggengraat van het forum. Vind het zeker geen goede ontwikkeling dat zo veel van hen het forum verlaten…

Proportionaliteit is wel een subjectieve beleving hier.
De één vind schorsing voor een dag te gek voor woorden en nivo kleuterschool, de ander vindt het verwijderen van dubbele accounts een logisch gevolg van de handeling die het heeft veroorzaakt. Feit is dat de emoties hoog oplopen. Dat is jammer en er wordt dan ook serieus over nagedacht om hier een betere oplossing voor te vinden.
Ik zal een oproep doen in dit topic of iemand een goed idee heeft hierover.

1 like

Weet niet of het in dit correcte tijdperk nog mag (anders vanuit hier ook tot ziens :joy:)
Maar het doet mij denken aan het verhaal van de 10 kleine negertjes.

1 like

Best grappig, hele goede voorstellen tot verbetering leiden tot het uittreden van gewaardeerde leden en een hoop gedoe over regels, ja-maars, en toen deed hij dat, dus om dat hij ,onterechte/bedoelde bans. Iemand ook DE oplossing voor al deze problemen? Ik wel.Nokken nu met janken totdat de nieuwe regels/regeltjes er zijn. Dan de ouwe hap met een ban terug (op oude level) en we beginnen lekker opnieuw. Kunnen de meisles en mannetjes dat? Slikken, verlies nemen, en opnieuw beginnen?

6 likes

Ik heb al de sugestie gedaan voor een waarschuwingen/kaarten systeem. Iemand word pas gebanned als hij steeds door gaat met die overtredingen maken. Honey badgers account is nu verwijdert na 1 stomme actie…

Dan kan je dus ook het account deblokkeren en weer hernoemen naar de oorspronkelijke gebruikersnaam. Er is geen enkele reden waarom @Honey_Badger zijn historie van pb’s en posts voorgoed kwijt zou moeten zijn.

4 likes

Eensch

Je kunt de controversiële bannen zo ongedaan maken. Begin daar eens mee als teken van goede wil.

Mocht iemand het gemist hebben…
Er is een regel dat je maar één account mag hebben. Dit leek bij de totstandkoming van de regel een logische stelling maar het verwijderen van alle accounts als er meerdere blijken te zijn, wordt als veels te zwaar ervaren. De redenatie van ons is (was?) uiteraard dat je dus geen extra accounts moet maken.
Ik trek voor het gemak de vergelijking met een bussluis. Je wilt een stukje afsnijden terwijl je weet dat je die weg niet in mag en het blijkt een bussluis te zijn. In plaats vaneen bekeuring van eur 60,- heb je 3.400,- schade (en een bekeuring :sunglasses:).
Iemand een goed idee om te voorkomen dat er dubbele accounts gemaakt worden? Of maakt het niet uit en nemen we er allemaal een stuk of 3?

Alles kan hersteld worden.
Stuur mij eens een pb (kan, probeer maar)

2 likes

Mijn mening is duidelijk hierin, nee dus, of het moet algemeen bekend zijn.
Ik weet graag met “wie” ik te maken heb.
Ik zie geen enkele meerwaarde in meerdere accounts.

2 likes

Geen suffe bannen geven, dan is er ook geen aanleiding voor andere accounts. Ik krijg het idee dat je aan het filibusteren bent. Hou dus op met zijwegen in te slaan en doe iets nuttigs/zichtbaars.

1 like