Marijn kom er maar in!
Het ziet er goed uit en ben benieuwd naar mogelijke veranderingen.
Het overwegen van off-topic vindt ik een goed idee.
Keep up the MOD-work !
Het team bedoel je toch?
yup, toesjee off topic mis ik persoonlijk niet, wat ik beetje lullig vond in het oude off topic is dat reacties daar meetellen om een TL te bereiken, en das natuulijk niet echt eerlijk…n e way, 1 week om een ad te uppen is wat weinig, maar dat komt ook omdat ads in no time naar onderen verdwijnen omdat al die gesloten/verkocht items er tussen staan.
Een apart deel voor verkocht is natuurlijk al vanaf dag 1 heeeeeel wenselijk.
Verkooprechten bij TL2 werkt volgens mij prima, ik zie al veel meer aanbod en variatie, en dat dat soms liefhebbers zijn die pas lid zijn, tja…dat kan toch, je moet ergens beginnen en als je de MP praktijken niks vind doe je gewoon geen zaken met die persoon.
Is het nog steeds zo dat iemand die zich nieuw aanmeld niet meteen een pb kan sturen? Beetje raar, vaak wil je als nieuwkomer reageren op een ad en dat mag dan niet, jammer, zo ben ik uiteindelijk ook lid geworden, zag een horloge waar ik interesse in had, lid geworden en vervolgens blijven hangen hier
Na de update was er even een hosanna stemming vwb de snelheid maar ik persoonlijk merk er weinig van, zeker op mobile apparaten. Hoewel Bad Gateway’s veel minder zijn.
just my 2 cents
Over het uppen van advertenties…
Is er geen tellertje in te bouwen net als op UF??
Zoals dit voorbeeld:
ik vergelijk het “uppen” met de wielerploegen die allemaal met een “treintje” voor in het peloton willen zitten om de sprint aan te trekken voor hun “mannetje”: 200 man naast elkaar terwijl er maar plek is voorin voor een man of 5 a 6 …
Prima dat er aan verbeteringen gewerkt wordt.
Mijn mening hierover:
- “verkocht” naar aparte sectie om vervuiling verkoopsectie te voorkomen => prima
- off-topic voor tl-3 leden => prima
- uppen van advertentie eens per week => waarom zo lang? advertentie zakt wel heel ver weg
- verkopen vanaf tl-2 => mag van mij weer naar tl-3 (minder aanbod maar kwalitatief beter)
- aparte secties voor onderdelen/bandjes, waarde/echtheid => niet te veel secties a.u.b.
Tot zover,
Grt. Marco
Wat mij betreft mag off-topic snel weer open. Genoeg te schrijven over de F1 lijkt mij zo
En niet alleen door Arie kabaalmakert…
Iets met vrijwillige ban tot 02-2017 bij Marijn.
@jur Fijn dat er voor communicatie met de leden gekozen is
O meen je Bijzonder…
Vandaar dat ik hem niet kon vinden in de @ lijst.
‘vrijwillige ban’ wtf moet ik me daarbij voorstellen ?
Behoor niet tot de ‘oudgedienden’ / stamgasten hier, maar lees al wel wat jaartjes mee…
Ben op paar andere (vnl. niet-horlogegerelateerde) forums aanwezig, met heel andere ‘cultuur’ vaak ook, maar als ik toch één ding zeker weet - dat offtopic zonder enige moderatie gewoon niet werkt. Er zijn altijd leden (ook vaste) die de juiste toon niet weten te behouden, waardoor het gigantisch uit de bocht vliegt. Niet alleen werkt dat sfeerbedervend en onvermijdelijk als een olievlek over het gehele forum (dus ook de ontopic gedeeltes), ook blijft het nu eenmaal de (wettelijke) aansprakelijkheid van de site beheerders. Simpelweg onmogelijk om even ‘af te timmeren’.
Kortom, ik zou dat nog even goed her-overwegen.
Evengoed, zelfs met dat in het achterhoofd, vind ik dat offtopic - ruimte om ook eens over wat anders te praten, en het delen van de onvermijdelijke humor - gewoon belangrijk is voor de identiteit van een ‘community’. Simpelweg afschaffen van offtopic geeft vaak gewoon meer gedoe (discussies, oeverloze moderatie inspanning, verharding van de sfeer) en jaagt daarmee ook nog eens de vaste bezoekers weg. Simpel vergeleken, het wordt van buurtwinkel naar ‘supermarkt’ waar iemand alleen een antwoord komt halen (of even wat verkopen) en er weinig moeite wordt gedaan om de boel samen te binden. Een slecht idee, want voor een succesvol forum moet je het van de vaste waarde hebben, niet van wat per ongeluk voorbij drijft.
Verder zal het opdelen in meer subforums me eigenlijk worst wezen, het gevaar van ‘enclaves’ wordt wat groter en het levert vooral extra moderatie werk op. En dat was toch juist niet de bedoeling? Het schoppen van marktplaats advertenties is ook overal hetzelfde gedoe, ik zou het houden bij faciliteren en een paar simpele (technische) regels, i.p.v. allerlei ‘regeltjes’ die vooral extra mod-werk opleveren.
Tot slot, en dat is echt iets wat ik hier onderbenut vind, de mogelijkheid om vaste leden meer moderatie-rechten te geven (of beter: echt te laten gebruiken). Enerzijds biedt het CMS wél de mogelijkheid maar op basaal gebruik (verplaatsen, aanpassen) staat blijkbaar een moratorium. Die logica heb ik (als relatieve buitenstaander) nooit echt begrepen.
En oh ja, goed om te zien dat er wat verversing van het moderatie team plaatsvindt - het was er hoog tijd voor gezien de overspannen sfeer en frustratie die de laatste tijd overduidelijk in de lucht hing. Alle lof en waardering voor de afzwaaiers, overigens, daar ligt het verder niet aan.
Ik ben geen ervaringsdeskundige maar kan me voorstellen dat je een pb naar de mods stuurt met de vraag voor een vrijwillige ban. Marijn is met sabbatical zeg maar. Alhoewel bij Marijn zal het eerder een retraite zijn.
Thx. Apart…je kunt toch ook gewoon een tijdje wegblijven van HF (zonder afmelden zeg maar) zonder gevolgen oid?
Tja, opvallend veel oudgedienden die vrijwillig - al dan niet definitief - afstand nemen.
Marijn, Marnixmoed.
Wel jammer hoor dit.
Blijven de vingers boven de toetsen hangen zeg maar.
Indeed. Oh en ik blijf nog maar even…