Van der Gang of IWC?

Die Steiner is zeker een pracht klok (tu), gaat weer een complicatie verder met die maanschijf :).
ik vind alleen de kroon iets te ver uitsteken, valt dit model ook in de prijscategorie 5000-6000 euro ?

andre Schreef:

Die Steiner is zeker een pracht klok , gaat weer
een complicatie verder met die maanschijf .
ik vind alleen de kroon iets te ver uitsteken,
valt dit model ook in de prijscategorie 5000-6000
euro ?

3750, en dan is het uurwerk nog veel mooier gedecoreerd dan de van de Gang, je krijgt levenslange garantie, alle beurten zijn altijd gratis, Meneer Stahl is nu nieuwe wijzerplaten aan het laten drukken die hij eind augustus begin september verwacht te hebben, wanneer jij een Steiner limited hebt gekocht en je bent de wijzerplaat moe, zet hij je er gratis een andere in, op voorwaarde dat hij je oude weer terug inneemt. Je kunt tegen een kleine vergoeding ook de wijzerplaat er extra bijkopen.

Last but not least, mocht je hem niet meer willen kun je hem altijd voor het aankoop bedrag weer inruilen!

Oei dat klinkt allemaal heel goed !

Ik heb de vdGang om gehad en moet zeggen ik vind hem heel mooi. Het horloge is imo erg helder en overall indruk is prettig om naar te kijken. als ik er een had zou ik er zeker opgewekt van worden. oor mij is hij echter te groot. De IWC heb ik nog nooit in het echt gezien dus tja…

Wat plaat belettering betreft. Voor mij is het niet altijd beter als er geen onregelmatigheden zijn. Ik weet van bepaalde horloges dat er niet evenwijdige spacing is en toch vind ik ze mooi.

::o dat klinkt als de aanbieding van 't jaar , en nog gegarandeerd prijsvast.ook, niet te geloven
lijkt mij een serieus alternatief voor welk ander merk dan ook.
heb je een foto van een close up van deze Steiner Euc- ?
André

de IWC komt op mij juist zeer pforessioneel over, de van der gang niet. Vind de wijzerplaat van de IWC subliem ( bekijk de echte maar eens)

Dan heb je mijn punt toch niet helemaal begrepen. ETA maakt uitstekende uurwerken. Daar valt niets op aan te merken. Een manufactuur uurwerk kost echter veel tijd en geld om te ontwikkelen terwijl het aantal modellen waarmee die kosten terugverdiend moeten worden beperkt is. Leg mij eens uit waarom deze IWC ruim € 5000 kost en bijvoorbeeld een Aristo met hetzelfde uurwerk nog geen 800? De kast, wijzerplaat en wijzers rechtvaardigen dat prijsverschil toch echt niet.

Ik vind dat daar best verschil in mag zitten. IWC Schaffhausen is namelijk de volledige merknaam en Chronograph Automatic is alleen de typering (even mijn bezit verdedigen :smiley: :smiley: :D)

Wel een beetje een iets andere prijsklasse, dan een Van der Gang of een 3714, hè Mark :smiley: En een, in mijn ogen, veel mooier -in house- uurwerk. Wat een waaaaaanzinnig mooie klok!!

Euc-,

Kun je van je Langematik misschien wat meer foto’s plaatsen? Wat een Beauty!!!

Groet,
Philip

Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Ik ben nu hevig geinteresseerd!

IWC past het uurwerk aan naar ik een keer eerder had vernomen uit een discussie ( niet alleen versieringen, maar ook bepaalde lagers ofzo uit beter materiaal…)

Dit is inderdaad wel andere koek dan de Portugieser chrono. Ook wat betreft prijs trouwens.

Maar dan nog… Voor het prijsverschil heb je een JLC Hometime. Met variabele inertia balans en keramische lagers. Dat zou een Master-fan toch meer moeten aanspreken!

Heren, heren…

Ik weet niet waar jullie shoppen, maar ik heb deze IWC Portugieser bij een officiele dealer gekocht, splinternieuw.
Hij was wel iets duurder dan de van der Gang, maar ook weer niet zo erg veel.
Ik heb 'm uiteindelijk gekocht voor ongeveer 10% meer dan de vraagprijs van de vd Gang…

Groet
Mark

Oh?? Ik dacht dat een Van der Gang rond de 6.000 en deze Portugieser rond de 8.000 is? heb ik het dan helemaal mis (verbreek ik forumregels, door prijzen te noemen, dan excuus daarvoor!)

groet
Mark

Dank Mark en helder!

Groet,
Philip

Ach, wat heet acceptabel. Blijft erg veel geld. Van de andere kant zijn er vrij veel gerenomeerde merken die verhoudingsgewijs nog duurder zijn, waar je niemand over hoort.

dat is zeker waar!!! ik zou ook niet kiezen tussen een van der gang of iwc, maar dat is wel het topic…ik dacht i begin eens niet over jlc :smiley:

Ik vind de Steiner juist niet mooi. Komt op mij schreeuwerig en druk over. Uurwerk vind ik niet byzonderder dan die Van der Gang (rotor is zelfs vrij standaard). Steiner heeft mooier bewerkte uurwerken gehad. Verpakking is ook een beetje armoedig voor het geld. Bij zo’n dure klok hoort toch een hele mooie kist!

De IWC vind ik het net niet. Ik zou liever ‘IWC Schaffhausen’ in opgelegde letters zien en ‘Automatic’ wat subtieler. Cijfers zijn wel mooi!