Niels2, denk je niet, dat wanneer je “IWC Schaffhausen” net als de cijfers, ook als reliëf-druk op de wijzerplaat zou maken, het geheel te druk zou worden?
Daar heb je een punt. Toch opvallend dat het altijd weer op JLC uitdraait…
wat doet steiner eigelijk aan “zijn” horloges buiten in opdracht laten maken ?
van der gang doet iig zelf de kasten.
Master-Fan Schreef:
wat doet steiner eigelijk aan “zijn” horloges
buiten in opdracht laten maken ?van der gang doet iig zelf de kasten.
Goed punt! 
En Euc-, je bent zo opgetogen over van der Gang, ben je zelf van plan er ook een aan te schaffen als jij er het geld voor zou hebben? Of winkel je dan toch liever bij andere huize. 
Ik opgetogen over van der Gang? Waar dan? Of bedoel je Steiner? In dat geval: ja dat zou ik dan direct doen.
Euc- Schreef:
Ik opgetogen over van der Gang? Waar dan? Of
bedoel je Steiner? In dat geval: ja dat zou ik dan
direct doen.
Steiner bedoelde ik idd. Maar goed, nog ff een paar jaartjes sparen en wie weet hangt er dan ook wel eentje om jou pols. 
Dat vroeg ik me nou net toevallig ook af. Het is toch geen plakmerk?
Steiner gebruikt voor zijn merknaam zo te zien ook het Bembo type face, net als Van der Gang. Ik vind de merknaam net iets te opzichtig. Ook hier geldt: “less is more”.
De IWC, die op de foto van Euc- staat, is heel strak en rustig. Maar …, waarom hebben de cijfers “1” van de opgelegde uren geen schreven en die van de subdials wel? Waarom nou toch? Ik vind dit een designfout, helaas.
Ik heb nog eens verder gekeken, maar er zijn zoveel merken die er een potje van maken, dat ik er moedeloos van word. Ik lijk wel een onbezoldigd rijksveldwachter op dit vlak.
(En kon het niet laten toch weer te posten in deze draad, we moeten immers de 100 posts halen?).
Voor mij is de uur-nummering en haar lettertype één van de redenen, waarom ik de Portuguese-lijn zo mooi vind. Dat die kleine, met het blote oog bijna niet heel goed te lezen, nummertjers op de subdials wèl een schreef hebben, vind ik echt volkomen onbelangrijk. Maar dat zijn maar mij eigen €0,02 …
Ik ben het wel met je eens, maar het kan nog net ietsje beter door die schreefjes. Dan is het perfect (voor die prijs). Ik denk dat ik maar eens belet ga vragen bij de diverse fabrikanten in La Suisse. Ik moet mijn vakantie toch nog boeken en de Zwitsers- Franse Jura is een fantastisch streek (en Schaffhausen ook). 
Een Rolex niet hoor,geen designfouten gewoon tijdloos mooi en niet teveel opsmuk…
2006 Schreef:
Een Rolex niet hoor,geen designfouten gewoon
tijdloos mooi en niet teveel
opsmuk…Groet Peter
waarom kan ik het hier ( op feiten !!! ) niet mee eens zijn, bekijk de foto maar eens :

veel design fouten, tijdloos lelijk , en veel, heeeeel veeeel opsmuk!!!
ja het is een originele rolex!
HAHAHAHA ge-wel-dig deze!!! Ik sta door de bank genomen redelijk neutraal ten opzichte van Rolex, maar deze is echt lachwekkend lelijk, zeg!!!
Mijn vriendin en ik twijfelen of hij van de kermis uit die grijpertjes komt, of uit een Kinder-Surprise verrassingsei
(Sorry Rolex-fans, maar kon me niet bedwingen)
ik wilde ook een keer van dat gezeur over top design van rolex afzijn. Rolex kan mooi zijn idd, maar om van goed design te spreken ( kijk eens naar porsche design, max bill, jacob jensen, georg jensen, enz enz…)
Lunesa Schreef:
Ik heb nog eens verder gekeken, maar er zijn
zoveel merken die er een potje van maken, dat ik
er moedeloos van word.
De Breitling Montbrillant. De buitenste ring van de rekenfunctie heeft een ander font, dan de ring daarbinnen van de rekenfunctie. Dat kan toch niet? Zelfs een oude Aristo rekenlineaal van 15 Euro heeft dat niet.
Mij begint een onbestemd gevoel te bekruipen, dat we met z´n allen een gigantisch oor worden aangenaaid in deze branche. Nieuwe kleren van de keizer (voor heel veel geld).
nt
Deze rotor ziet er wel mooi uit ja, maar op de site zie je volgens mij een andere??
Dat tasje blijf ik niks vinden. In feite net zo nutteloos als een kist, maar een kist vind ik persoonlijk veel meer cachet hebben.
Hoeft zeker niet. Hangt er wel af welk materiaal en dikte.
Zie je nu wel, ik zei het je toch. Probeer je daar daarom nu niet zo druk om te maken en kies gewoon een klok die je zelf wel helemaal bevalt. Op elk horloge zou je best iets aan kunnen merken denk ik.