Als tulpenkweker kan ik zeggen dat het tulpenmotief mij niet kan bekoren. Je zou eerder denken dat iemand het horloge heeft gekregen na 25 dienstjaren bij Unilever. Verder wel fraai vanaf de achterzijde, maar het oog wilt oog wat.
Erg, erg mooi…
Het logo een kwartslag gedraaid heeft wel wat van die van Universal. En ja, ik zie er ook een tulp in wat denk ik ook het idee was maar ik zou nooit aan Unilever hebben gedacht.
Hoe dan ook, heel geslaagd en erg leuk dat deze van eigen bodem is
Prachtig zeg! Wijzers mogen iets beter leesbaar zijn denk ik, maar de rest is echt top.
Edit; de prijs is wel erg fors, maar goed, met een oplage van 10 moet ze ergens beginnen. Net aan boven budget
Ik kan pas over dit horloge oordelen als ik het in de handen heb gehad. Maar het oogt bijzonder mooi. Maar inderdaad vragen -nieuwe- independents wel vaak erg veel. Eigenlijk een beetje te veel. Voor 38K koop ik liever bv een witgouden VC Traditionelle.
Ik dacht ook even dat de komma verkeerd was geplaatst
I see what you did there
Zeer mooi!!!
Dat uurwerk vind ik erg mooi. De plaat is mij wat te druk met al die tulpen. Helemaal bij de small seconds waar ook het woordje ‘black tulip’ tussen gepropt is. Kast is fraai.
Wel mooi gedaan. Ik geef het een 7,9 uit 10. Doen we verder niets mee.
PP
Ha, merk nu pas dat ex. BTW op
46 mille voor staal van een onbewezen independent…
Internship bij JLC.
Aantal jaren gewerkt bij Grönefeld.
Veelbelovende foto’s.
Denk dat het wel meevalt.
Prachtig horloge, aanschaf prijs?
Knap werk hoor.
Eerst eens zien. Hoeveel bedrijfjes hebben niet een op papier super mooie hypercar gelanceerd die vervolgens maandelijks kapot in de garage stonden? Hoeveel gevestigde manufactures hebben er niet eens een uurwerk of model gelanceerd dat achteraf niet zo toffe kwaliteit bleek te zijn? Dat deze dame wat werkervaring als nette horlogemaker bij goede bedrijven heeft betekent niet automatisch dat alles wat ze doet van de kwaliteit gaat zijn wat die bedrijven produceren. En een eigen bedrijf runnen, incl. QC, service, etc in nog wat anders.
Wie weet gaat ze uitblinken in al die zaken en krab ik me straks achter m’n oren waarom ik niet de kans heb gepakt a 46 duizend pietermannen toen ik de kans had, maar bewezen is deze independent nog allerminst. Nu zijn er alleen nog foto’s van nr. 1 van 10 en verder niets.
Dit soort horloges moet je niet waarderen (financieel gezien) als een object, maar als een kunstwerk. De waarde zit hem in zaken als esthetiek, vakmanschap of zelfs maar iets ontastbaars als een idee of concept.
Nu ze net komt kijken wordt de waarde wss vooral bepaald door de tijd en het werk dat ze erin stopt, maar als ze naam maakt kun je dat steeds meer loskoppelen.
Ze zal er toch ook best in geïnvesteerd hebben.
Praat je dan over durf of roekeloosheid?
Echt prachtig vakmanschap!
Misschien praten we wel over Grönefeld als stille partner.
Tijd zal het zeggen.
Prachtig gedaan! Horloge valt precies net buiten mijn financiele budget.