Dat zou zo maar kunnen. Ik denk dat bij horloges van deze kwaliteit en prijsklasse er wel investeerders mee gemoeid zijn.
Respect voor haar entrepreneurial drive en voor het najagen van haar dromen en ambitie, zeker.
Mooi ook, zeker de achterkant. Prachtig uurwerk, Zero Set mechanisme en 100 uur power reserve, top!
Maar:
46K € voor een stalen horloge van een start-up microbrand?
En een gedurfde wijzerplaat met Tulpen-logo’s?
Wat gebeurd er als ze er 3 van de geplande 10 verkoopt? Dan wordt het wellicht moeilijk voor firma Dunselman.
Ik ben nu niet bepaald degene die zijn horloge koopt op basis van primair rationele overwegingen maar dit zou ik niet aandurven.
Wat heeft de koper erbij te verliezen?
Aftersales, service en garantie.
46K om te beginnen… maar dat is de vraag denk ik niet. De vraag is of er kopers komen met die prijs. Ik denk dat uit het niets debuteren met een serie van 10 stalen horloges met eigen uurwerk en die uitverkopen a €460.000 geen klein bier zal blijken. Ik kan niet in de boeken en achter de schermen kijken, maar ik ben bang dat de prijs getuigd van wat te weinig durfkapitaal en wat te compromisloze keuzes qua ontwerp. En dan heb je tegenwoordig ook vaak mensen die beginnen met ondernemen en denken dat je vanaf dag één gewoon al je eigen uren in je prijzen kunt verwerken. Met dit soort prijzen heeft het daar ook de schijn van. En dan maakt ze het zichzelf ook nog extra moeilijk door gewaagde design keuzes met bijv. de wijzerplaat…
laat ik het zo stellen; ik heb volop bewondering voor het uurwerk op de foto, al het werk en alle durf wat er in zit. Maar als investering zou ik zo een bedrijf even aan me voorbij laten gaan.
Ja, akkoord.
Bij Audi - ik geloof de A1 - kun je het dak en de spiegels in een andere kleur nemen. Daar wordt de auto zelden mooier van.
Dit horloge heeft prachtige kenmerken, de kast, de wijzers en zeker het uurwerk! Maar een dial vol met tulpen, tekst tulp bij de seconde, tulpen op de bezel. Waarom?
Zie net die tulp op de secondewijzer… en zouden dat ook nog tulpen moeten voorstellen, die andere twee wijzers? Ik ga straks in m’n slaap nog tulpen zien
Die was ik nog vergeten ja!
Omdat het kan ! Ode aan de zeldzame zwarte tulp verwerkt in haar eigen visie en smaak, en weer een nieuwe vorm om een wijzerplaat mee te bewerken. De foto vergroot het teveel uit waarschijnlijk en maakt dat het meer opvalt, maar net als met “standaard guilloche” moet je heel goed kijken van wat meer afstand om het zo te zien.
Maar ik wel wedden dat het in real life erg mooi met de lichtinval speelt, net als bij een Laureato of Ingenieur bijvoorbeeld met een witte wijzerplaat.
Niet mooi, wel knap gemaakt
Dat zie ik nog wel inderdaad, en dat motief op de wijzerplaat stoort me ook niet zo. De rest van al die tulpen is wel echt te veel naar mijn smaak. En daarbij is de wijzerplaat los van het motief al erg druk vormgegeven. beetje hetzelfde issue als wat ik met die nieuwe Rolex heb. Too much… Zonder minute track (of indexen) en stepped dial (en wat minder tulpjes) had ik hem een stuk mooier gevonden denk ik.
Vrouwen / tulpen / evolutie .
Weet er niet echt veel van af .
Maar de tijd van Rachel Ruysch ligt ver achter ons .
Die 10 die zijn toch zo verkocht. Er is zo vreselijk veel geld en daar worden niet alleen Richard Milles van gekocht.
Een independent woman die zich uitleeft in haar horlogepassie! Daar is heus wel 380k voor beschikbaar. En die btw,…. Die wordt ook heus verrekend.
Dat is inderdaad wel een terecht punt!
ja nou ja, dat is precies mijn audi verhaal haha. Wordt er niet beter van!
Gewaagd en bijzonder.
Persoonlijk zou ik die tulpen aan de bloemist over laten.
Zonder al die opsmuk wordt het horloge veel aantrekkelijker.
Of "middle of the road " …
Wat leuk een wijzerplaat vol met Amsterdam UMC logo’s!
Een vriend van mij vraagt zich af, of de € 38 k excl. of incl. BTW is.
Te mooi