Van Eigen Bodem ; Annelinde Dunselman: New Independent Watchmaker

Mooi horloge! Maar je ontwikkeld toch geen uurwerk voor tien horloges!? Dat verklaard wel enigszins de prijs misschien :grimacing:

1 like

:man_shrugging:t2:

Daar deed het me aan denken inderdaad. Duurde even voor het kwartje viel :sweat_smile:

Maar even serieus over dal logo: is natuurlijk een Tulp en een D tegelijk, en de ‘piece unique’ zwarte tulp is dan bedoelt om het merk te lanceren. Snap ik allemaal, maar het is gewoon niet handig om bij de introductie je beeldmerk in liggende en staande vorm door elkaar heen te gaan gebruiken. Nu heeft iedereen de associatie tulp en herkent straks niemand de liggende D van Dunselman. En dan zitten er in de wijzers nog twee andere varianten verwerkt… Maar het onhandigste is nog die staande versie (dus tulp) boven het caliber nummer op het uurwerk. Dus voorop is het echte logo een liggende D, achterop een staande tulp. Dat ze op de rand van de bezel afwisselend staand en liggend aanwezig zijn is dan weer bijna logisch… of zo :face_with_spiral_eyes:

precies. Je kunt een uurwerk ontwikkelend als independent, maar die moet je dan over verschillende series en modellen terug verdienen. net zoals een nieuwe 2 liter benzine moter bij een Duits merk… Dat gaat hier mis heb ik het idee. Gebrek aan durfkapitaal dus. Of gewoon iets te optimistisch.

1 like

Iemand die weet of het binnenwerk effectief volledig zelf gemaakt is door haar, of gewoon geleverd vanuit Zwitserland op bestelling en dan hier wat gedecoreerd?

1 like

Da Fuqc? :sweat_smile: Unitas 6498 basiswerkje he. Mij houd je niet voor de gek. Zelfs bij Dornblueth maken ze het niet zo bont. OK, ze heeft er wel HEEL veel aan vertimmerd; maar in-house…

2 likes

Nee hè, niet wéér…. ff kijken…

3 likes

Ik twijfel wel een beetje aan mijn eigen statement… :face_with_monocle: …ja, toch wel Unitas. Met VEEL werk er aan.

1 like

Ik niet

1 like

Ouch. Het wordt er niet beter op. Even rondgekeken en voor de helft heb je deze net wat indrukwekkendere independent, of voor 20% van de prijs deze. Beide met dezelfde €300 ETA als basis dus. Misschien heeft ze gewoon een hele hoge energierekening :man_shrugging:t2:

2 likes

Van der Klaauw ‘Manufacture’ vibes nu…

3 likes

vergelijk eens met deze versie

2 likes

Stowa = plus 1 sowieso. Die sturen eigenaren nieuwe onderdelen op, in het vertrouwen dat een vaardige beun er nog wat moois van maakt. Ik spreek uit eerste persoon. :wink: Hier nog een Lorier - die sturen ook gewoon onderdelen op! - die een schuiver maakte.

Zelf wel te spreken over het resultaat. Was vermoedelijk intiem geweest met asfalt. :sweat_smile: Glas, bezel en inlay vervangen; uurwerk dat plus 150 seconden per dag liep ook maar even bijgesteld…

3 likes

Dit zegt monochrome trouwens over de Unitas in kwestie:

As the 6497 is often the go-to movement for watchmakers during their training, it’s no surprise that many continue to use it as a canvas for their horological creations. Watchmakers like Finnish-born, Swiss-based Torsti Lane, Americans Keaton Myrick and Cameron Weiss, and Canadian Aaron Sarauer have all built upon this familiar calibre. Their 6497/6498-based timepieces continue to impress, demonstrating endless possibilities for transformation.

1 like

Gast, jij bent Top Notch in Nederland!
Niet te bescheiden!

2 likes

Ja ze zal een blauwdruk gebruiken als startpunt, maar ieder onderdeel lijkt toch weer uniek gemaakt? Dit kan je geen decoreren noemen.

3 likes

Layout van het raderwerk is in elk geval niet precies hetzelfde, dat is al een hele toer. Grotere veerton ook, voor die 100 uur GR.

1 like

Decoreren plus.

hand crafted movement developed by Dunselman
Zeg het dan gewoon. Jammer dit.
Nog steeds Van der Klaauw manufacture vibes…

3 likes

Uurwerk “from scratch” ontwikkelen kost (vele) miljoenen. Dit is ook OK, maar - don’t beat about the bush.

3 likes

Kan het allemaal wel waarderen wat ze heeft gedaan. Mooi horloge met oog voor detail. Wens haar succes.

3 likes

Ongelooflijk gaaf horloge. Zo te zien handgepolijste anglage, ook de scherpe hoeken, bij Patek zie je dat niet meer. Wat een project. Ik had de wijzers liever geblauwd gehad, zo lijkt de afleesbaarheid wat minder.

3 likes

Ik geloof het nooit, de combinatie ‘start up’ en ‘manufacture’. Ik geloof het sowieso zelden, ‘manufacture’. Verder wel een cool ding.

1 like