Van “lijkt erop” naar “dit is hem”

Er zit een PT5000 uurwerk in de Cronos dus hij is net zo dun als de Tudor.

Maar je punt is duidelijk.

1 like

Word jij nooit moe van je eigen gemekker?

8 likes
1 like

Je foto’s zijn omgedraaid?

Klopt helemaal :rofl: :rofl: :rofl:

Wat is de relevantie van het benoemen van een TL in dit topic? En bovendien, waarom denken sommige leden status te kunnen ontleden aan hoe lang- en actief je op
dit forum bent. Dat is toch geen verdienste?

On topic: Gefeliciteerd met je mooie BB58.

12 likes

Lieve mensen, koop / draag wat je leuk vindt en laat een ander zijn of haar mening hebben.
En weer verder met leven op deze mooie dag.

6 likes

Nee, jij bent een vokking zonnestraal in donkere tijden, zeg. Ik zou die vraag van een aantal leden als legitiem ervaren, maar van jou? Pfffff.

6 likes

Het is een mooie dag…:relieved::sunglasses::+1:
Tel uw zegeningen en ben lief.

2 likes

Nee hoor, de een heeft ander niet vervangen heb ze allebei nog😁, maar is wel een upgrade hoor.

Zeker in draag comfort een wereld van verschil.

Uit nieuwsgierigheid… SBGP met 40mm kast ten opzichte van OP met 36mm kast? Of is de OP groter?

De OP is 39mm oude model 114300.

Verstelbaarheid van de band veel beter dan de GS.

Ik denk het ook. Net zoals de Cartier Tank is afgekeken van de Seiko Tank. :joy::wink:

1 like

Rolex Oyster perpetual 114300 - Maart 2018

Grand Seiko SBGO011 - juni 2020

De ene was wel iets eerder uitgekomen dan de ander.

Maar ik begrijp uit jouw reactie dat je ze nooit beide naast elkaar hebt gehad en daadwerkelijk het verschil heb gezien in comfort balans en proporties

Buiten dat: Rolex bouwt gewoon voort op zijn eigen conservatieve ontwerp.

1 like

Leuke discussie…. Als ik al hommages heb gekocht (procentueel misschien 1% van m’n aankopen) dan was dat omdat ik t model tof vond en omdat de kwaliteit belachelijk goed was voor de prijs. Om ze dan vervolgens toch weer te flipperen omdat het idee van “fake” me tegen stond. Nu flipper ik bijna alles maar de reden waarom week dan dus af.

Oftewel dus niet om ze te ervaren … als ik een horloge wil ervaren dan koop ik het… is het niks dan gaat ie weer de deur uit. Passen in een winkel werkt voor mij niet… die tien minuten zegt me niks.

2 likes

Als er 1 goede reden is om een hommage te kopen, is dit ‘m wel!

Y tho?

Mijn Seiko’s, Casio’s, Orient en Timex zijn stuk voor stuk

en hebben een eigen smoel bovendien.

1 like

Niks is misschien wat onderdreven, maar het echte gevoel van het dragen krijg je er idd niet mee.

Je vergeet dan voor het gemak dat er ook een flink aantal van die merken rip-offs van Cartiers, Rolexen en wat niet al meer in de collectie hadden en hebben…

Maar wel bandjes van Ali aanprijzen? Dat is voor mij hetzelfde no offense :smiley:

Hier overigens ook een Steinhart gehad, voor mij zelfde categorie als de Squale Rolex look a like. En ook wat Ali spul, maar het waren geen blijvers.

Wat betreft kwaliteit/afwerking hebben ze daar wel grote stappen gemaakt maar als ik dan een GS of Tudor BB54 vast heb vind ik dat toch nog een hele andere feeling.

Verder moet iedereen gewoon lekker kopen wat hij/zij leuk vindt. (En budget is persoonlijk)

Leven en laten leven denk ik dan maar.

Fijne dag gewenst :sunny:

5 likes