Van ome Ali, tip

Heb je de foto’s van de daadwerkelijke straps ook gezien?

1 like

IMG_0429

2 likes

Mijn vraag is dus hoe mensen het verschil in kwaliteit kunnen zien op basis van die foto’s.

1 like

Enige wat ik mis in deze discussie is het linkje naar de ome ali band :wink:

2 likes

Nee hoor @blufkakel komt geenszins door de keuring

1 like

Ik concludeer dat die er niet is.

• Watchbandid straps zijn zo goed als allemaal op Ali te koop. Identiek, fractie van de prijs.
  • Joseph Bonnie en wolbrook. Identiek, helft van de prijs. (Waar worden ze gemaakt??)
  • monstraps zijn zo goed als allemaal op Ali te koop. Identiek, fractie van de prijs.
  • Finwatchstraps (de rubberen banden) zijn zo goed als allemaal op Ali te koop. identiek, fractie van de prijs.

En zo kan ik wel even doorgaan.

We leven in een wereld waarin china/azie ongeveer alles maakt wat we in ons dagelijks leven gebruiken. We worden constant voor de gek gehouden. Mooie website, Leuk verhaaltje erbij, Chinese producten (maar dat zeggen we natuurlijk niet) en cashen maar. YouTube staat vol met instructies over hoe je een dergelijke webshop moet beginnen.

Wil overigens niet per definitie zeggen dat die Chinese producten slecht zijn. Ik heb zat Ali bandjes (gehad) die erg goed waren.

12 likes

Heb inderdaad ook al eerder bandjes bij oom Ali besteld en zeker die van FKM rubber zijn prima.

2 likes

Ik zie ook verschil,maar het verschil in prijs is ook erg groot.vanaf een foto blijft ook moeilijk.ga proberen te laten zien wat ik zie. De lijnen lopen niet gelijk.

Nu is de vraag is de prijs rechtvaardig voor jou!

Wellicht dat dat komt omdat ze relatief gezien vanuit een andere hoek gefotografeerd zijn? En als dat al zo is, is dat verschil in kwaliteit? Stel dat er inderdaad verschil in zit, kan je volgens mij pas iets over het verschil in kwaliteit zeggen op het moment dat je beide banden langdurig gedragen hebt.

Nog bedankt voor de tip! Blij met het bandje op mijn horloge👍🏼

6 likes

Super! :grinning:

1 like

Mis wel de scherpe waffle vergeleken met de originele Zuludiver,dit lijken zo meer flauwe heuveltjes :face_with_monocle:

1 like

Laat iedereen die premium wil betalen lekker zijn gang gaan. 99.9% komt uit China. Heb hele fijne fkm banden voor een prikkie.
Als men wil geloven dat het kwalitatief slechter is prima toch? Ik weet wel beter.

2 likes

:arrow_up:
Dat dus! :beers:

Ik ook. Heb al eens een vergelijkend warenonderzoekje gedaan met een Ali-bandje vs. een Squale band: Klik. Overigens gisteren ontving ik een FKM rubberen ‘premium’ band die door strps is verkocht voor bijna 30 euro en bij Ali voor iets minder dan een tientje te koop is. En ja, ook die zijn exact hetzelfde.

Wat dat aangaat ga ik mee in het verhaal van @SSFS. :slight_smile:
:arrow_down:

De FKM bandjes - waar ik vooral ervaring mee heb - vind ik allemaal prima! Net zo prima als bij de winkeltjes die er een eigen naam op laten zetten, maar wel een stuk goedkoper … :wink:

3 likes

Toch zie je duidelijke verschillen in de scherpte van de afwerking,het lijkt erop maar niet meer dan dat.
Ik zou voor het origineel gaan als ik zo’n band überhaupt zou willen :grin:

1 like

Is toch duidelijk dat de band uit de screenshot een geheel andere band is dan de band die te zien is in het vergelijkingsplaatje?

Da’s een waffle strap die Zuludiver niet verkoopt. Zonder merknaam op de sluiting zoals iedere andere Zuludiver band die wel heeft.

Raar verhaal dus, maar als het klopt: boefjes bij ZD. Ik had hem iig teruggestuurd.

Gr, Vigorelli

Ik bedoel toch echt de foto van TS van de 2 bandjes naast elkaar