Mooi man. Is het gelukt met de band?
Ziet er echt wel interessant uit, mooi man!
Heel tof horloge dit!
Ben benieuwd hoe die bevalt, en kom maar door met foto’s
Vanochtend heb ik het volgende horloge in mijn zoektocht naar de ultieme grail binnen gekregen.
@cobretti bood deze laatst aan en ik had hem al een tijdje op het oog. Laatst viste ik achter het net maar deze keer was ik er als de bij.
Het is de Balticus Stardust.
Balticus is een opkomend microbrand en het eerste Poolse horlogemerk. De eigenaar komt uit Władysławowo en dat grenst aan de Baltische Zee. Baltische Zee, Balticus… You get it?
Met zijn fonkelende dial is dit een echte eye catcher. De “sterrenhemel” is mooier als verwacht en blinkt echt enorm mooi. Het trekt goed de aandacht maar dan zonder te overdrijven.
Dit is de versie zonder datum. Er is er ook een date versie maar dat datumvenster doet echt afbreuk aan de prachtige dial. Ik begrijp niet zo goed hoe ze daar bij zijn gekomen.
Verder is de dial afgewerkt met opgelegde indices en heeft het horloge een redelijk goede lume.
De kast lijkt verdacht veel op een AP Royal Oak.
Een hommage aan of een goedkoop aftreksel van? Die discussie hebben we al vaak zat gehad hier. Laten we het houden op beter goed gejat als slecht verzonnen.
Het motortje is een Miyota 8215 welke prima voldoet. Dit uurwerk wordt wel vaker gebruikt door opkomende microbrands. Dit zal vast te maken heben met de lagere kosten en verkrijgbaarheid.
Verder is het horloge redelijk netjes afgewerkt met saffierglas met AR coating, een gesigneerde schroefkroon en een WR van 200mtr en komt hij in een “mooie” (ik vind hem spuuglelijk) blauwe box en zit er nog een blauw lederen band bij.
Met z’n 42mm en opgelegde lunette is dit horloge voor mij wat aan de grote kant en dat is ook gelijk een struikelpuntje. Ik vind bv. de Samurai die groter is veel kleiner dragen.
Waar ik vroeger veelal 42+mm droeg ben ik de laatste tijd kleiner meer gaan waarderen.
Bij de aanschaf heb ik er eigenlijk niet op gelet maar ik vind het niet meer mijn ding. Voor mij dan ook reden om deze helaas als “catch & release” weer van de hand te doen en door te zoeken naar iets nieuws.
Jammer? Ja en nee. Ik had hem graag willen dragen want die dial is gewoon heel mooi en het is een tof horloge. Aan de andere kant is deze ontdekkingsreis een zoektocht naar wat ik mooi vind en daar kom je soms op een ongelukkige manier achter. Ik zie het maar als “collateral damage”.
Dusssss. Wie wil ruilen voor een ander horloge met waarde rond de 350 piek?
Foto’s zonder filter en verdere info per PB.
Dat ruilen is misschien al gebeurt
Da’s wel heel snel besloten! Zelfs ik doe er meestal langer over!
Ik vind het een pracht ding voor het geld maar heb zoveel moois liggen dat hij niet gedragen werd…
Ja, dat geloof ik met die collectie van jou.
Voor mij is dit ook een record hoor. Vorige stond op 4 dagen geloof ik
Maar weet je wat het is? Dat ding is gewoon prachtig maar ik weet al dat het hem niet gaat worden. Ook niet na een paar dagen proberen. Dan maar snel weer door naar iets anders. Geen idee wat maar een rondje blauwe gedeelte doet vaak wonderen😅
Moet snel gaan. Toen ik hem kocht waren er ook meteen 2 kopers. De prijs zit wel goed en hij is in nette staat, en nog onder garantie.
Jammer dat er geen klik is, succes met de verkoop!
De inbox stroomt al aardig vol inderdaad
Kon ik nog niet maar ik heb het verkooppraatje van internet getrokken ghehe😁
Het zit al in de naam. Je kunt er geen kont aan vallen.
Oce? … kuut erop en mijn gedachten gaan uit naar een printerfabrikant.
Yup, it’s gone.
Ik ben benieuwd wat de volgende is!
En Vratislavia
Ik ook. Heb nog niets anders op het oog
Vlde
VIde? Is dat een cryptische hint op het volgende horloge? VI=6, 6de? Het zou de zevende al worden toch?
Oh wacht! Wordt het dan toch een VIctorinox I.N.O.X.?
Yes. Leuk gedacht maar je zit er helemaal naast
Ik gok dat de LDE staan voor LimiteD Edition? De V… hmmm.