Inmiddels te bestellen: DumeT Momentum Springbar tool

zijn die ringetjes ook van Ti ? of RVS?

Is dit on topic niet zwaar off topic :joy:?

1 like

:shushing_face:

Zolang er tooltjes gemaakt worden valt t wel mee.

2 likes

Omdat ik dus op “tante post” moest wachten, ben ik vanmiddag pas naar de werkplaats gegaan. maar de teller staat nu op 80 stuks… Nog 20, en dan stel ik de machine om voor de andere kanten van de bodies…

Dat pakketje… dat waren dus de ringen… en niet de boortjes… Blijkbaar moet men bij Hoffmann eerst een klantnummer voor me aanmaken… en dat is nog niet gebeurd…
Balen dat Ik op dat soort zaken geen invloed heb… heb ik hier eindelijk eens alles op de rit… laten de toeleveranciers het afweten… de Inzetjes zijn in elk geval besteld… helaas een deellevering, maar wel genoeg voor de eerste 100… Ik hoop dat de rest ASAP komt…

6 likes

Die zijn gewoon verkrijgbaar hoor :sunglasses:

2 likes

Hoe dan ook…

In de (nu opgeruimde en aangeveegde) werkplaats was het vanmiddag weer een middagje “heen en weer”…

Want… ik was Tussendoor nog met een andere klus bezig, en dat was wel een pittig klusje… wel fijn dat de “120” gewoon lekker door staat te draaien… de teler staat nu zoals gezegd op 80 stuks… 'k hoop er vanavond nog 20 te doen… dan zit ik op 't streefaantal van de eerste batch, en kan ik de machine omstellen voor de achterkanten van de bodies, of het draaien van de doppen…

Ik had em al eens ergens gezien op 't internet… maar eh… mag ik vragen… weet jij waar ze verkrijgbaar zijn?..

5 likes
2 likes

Of bij onze oosterburen

1 like

verre oosten buren :slight_smile:

1 like

Die hing hier al op de deur.

Opgehangen door een Duitser met humor.

1 like

Dat is op zich al grappig

2 likes

2 likes

Mei ik jo wat freegje?.. Smoke jo geite ek, of stjiet jo skuorre in 'e brân?:D… die dan?

Je mag alles vragen, maar antwoord krijg je niet altijd. Mijn geiten roken niet, mijn schuur staat niet in de brand. Da’s mun groenuh eh jonguh!

1 like

Ho ho, die moeten eerst de Friese codes induimen hè.
Zoals jij zelf altijd zegt: de eerste keer extra werk, maar de volgende keren bespaar je daarmee tijd.

1 like

'k heb inmiddels een Login voor de webshop aangevraagd bij Hagro, in het verleden veel met Fette Freesjes gewerkt… kwamen ook bij Hagro vandaan.
Goed spul!..

Morgen de laatste 10 van de eerste lichting bodies… dan programma O41 even induimen… da’s nog met een HSS-Co Boor, ø3, maar die hoeft maar 6.5 mm diep… duurt ook al lang zat… maar 't kost minder tijd dan de andere kant… waar ook nog een boortje 2.6 een 8 mm diep in moet…

Hopelijk krijg ik het nog voor’t weekend voor elkaar om de Hardmetalen boortjes in huis te krijgen… Dat scheelt me bakken tijd… en 't zou wel fijn zijn als ik de boel snel in huis heb…tot die tijd zal ik het met de standaard boortjes moeten doen, en dat wil ik eigenlijk zien te vermijden…

2 likes

Net (pas) bericht gekregen … voor de Hardmetalen boortjes… ze moesten daar eerst nog een klantnummer aanmaken… en dat gaat blijkbaar nog handmatig daar…

Hoe dan ook… ze zitten in het bestel proces… Of ik ze morgen op de mat mag verwachten… blijft de vraag… ik vrees van niet… dus dat worrdt “Doorbuffelen” met gewone boortjes… :yawning_face:

2 likes

Omdat het zo’n mooi initiatief is en leuk om te volgen ook ingestapt. Heb ik het nodig? Nee Wil ik het hebben? Ja alleen al om het enthousiasme van de initiatiefnemers. Nr 225

8 likes

Ehhhh wil niet moeilijk doen, maarre…wil mijn tooltje natuurlijk wel met een HARDmetalen boortje geboord hebben hee?
Zoals ze hier in het Zeeuwse vaak besluiten an et ende :stuck_out_tongue_winking_eye:
oh enne ff voor de azijnzeikers ik had bestelling noemero 32 dus niet net komme kieken hee…

2 likes

U speelt het hard !
:stuck_out_tongue_winking_eye: