Vele horloges later,

Hoe zit dat bij jou dan? :joy:

Van mijn opa geweest, waar ik veel op lijk, maar helaas nooit heb kunnen ontmoeten. En die ik droeg tijdens mijn huwelijk.

11 likes

Ik ben niet zo’n verkoper/flipper, ik hecht aan de meeste van mijn horloges meer waarde dan hun werkelijke financiële waarde. Daarom heb ik mezelf wat regels opgelegd, anders zou deze hobby al snel héél erg uit de hand lopen.

• Leonidas: kerstcadeau van mijn vriendin (#1)
  • Datejust: eerste Rolex, blijft toch iets unieks
  • Pelagos: eerste luxe horloge nieuw gekocht bij AD
  • Cartier Drive: nog maar pas gekocht maar ben verliefd

De Raketa Copernicus ga ik wellicht binnenkort eens in de blauwe hoek “flikkeren”. Voor de rest heb ik geen plannen om iets te verkopen, maar ik ben minder gehecht aan die stukken. Die gaan er mogelijks uit om plaats te maken voor iets speciaal als/wanneer die er komen.

3 likes

het is dat uiteindelijk dat telt :+1: :smiley:

1 like

De horloges van mijn beide opa’s. Mijn meest waardevolle horloges uit mijn collectie.

10 likes

en gelijk heb je :ok_hand: :smiley:

1 like

Die wordt met elke foto lekkerder zeg :heart_eyes:

1 like

Beter is om een nieuwe vriendin te zoeken, die mogen toch al zo graag vertellen hoe alles moet. Waarschijnlijk wel enigszins duurder maar lifecoaches zijn vaak niet de meest paalbare figuren…

2 likes

Zo te zien heb jij er ook een nodig :joy:

Edit: een lifecoach dus. Kom op jochies, rug recht

2 likes

Nodig is anders, maar als je er een in de aanbieding hebt komen we er vast wel uit :grin:

1 like

8 likes

de pontiac is zonder meer een mooi horloge. ik heb een heel mooi zakhorloge van mijn opa geerfd. gaat hopelijk naar een van de kleinkinderen. zo niet, dan bied ik hem aan bij het horlogemuseum, gratis uiteraard. er zit een behoorlijke hoeveelheid goud in maar ik vind het zonde om het horloge alleen vanwege het goud weg te doen. daarnaast heb ik de certina new art van mijn vader geerfd. hij heeft hem medio jaren '60 van mijn moeder gekregen. dat was vermoedelijk ook het laatste cadeau wat zij hem gegeven heeft. de relatie ging daarna terziele. de certina heeft mijn vader tientallen jaren gedragen onder warme (+40) en koude (-35) omstandigheden. mijn zus en ik hebben regelmatig aangeboden : moet je niet eens een nieuw horloge, een mooie R* of een O*. het antwoord was steeds : neuh… deze doet het nog steeds goed. mijn vader is inmiddels overleden. de certina draag ik af en toe nog wel eens. en ja, hij doet het nog steeds goed. het is ook een prettig horloge om te dragen. ik moet nog wel bedenken wat er tzt met dit horloge moet gaan gebeuren. naar de kringloop is geen optie. ik heb ook nog een aantal andere horloges die ik met plezier draag maar komt er een leuk bod dan mogen ze plaats maken voor wellicht iets anders.

2 likes

vrouwen zijn te vergelijken met een slecht zittend kostuum :
mauwen te lang en pijpen te kort …

7 likes

Eigenlijk hebben al mijn horloges voor mij een speciale waarde en een persoonlijk verhaal.

Om er dan maar eens even één uit te lichten:
Mijn Longines Master Collection moonphase, van mijn vrouw gekregen toen we vorig jaar oktober 12,5 jaar bij elkaar waren. :heart_eyes:

12 likes

Het horloge dat bij mij sentimentele waarde heeft is het horloge dat mijn moeder heeft gedragen tot haar overlijden.

10 likes

200w

1 like

Leuke vraag, leuk thema.

Bij mij zijn dat er 6. Daar kan ik moeilijk uit kiezen omdat ze alle 6 een hoge emotionele waarde hebben, die je niet met elkaar kunt vergelijken. Alle 6 hebben ze hun eigen verhaal.
De meesten heb ik om de een of andere reden wel al eens getoond hier op het forum, maar in het kader van dit thema mogen ze een keer allemaal tegelijk.

De eeste drie zijn de erfstukjes:
Links: de Lemania van mijn grootvader.
Midden: de Zodiac Tank van mijn vader.
Rechts: de Olympic van mijn schoonvader.

Deze drie heb ik in de loop der jaren van mijn lieve echtgenote gekregen:
Links: de Pulsar Quartz toen wij trouwden in 1985 (mijn eerste Quartz horloge!).
Midden: de Enzo Tempo Milano Quartz, een Sinterklaas cadeautje vele jaren geleden.
Rechts: de Tisell, gekregen voor mijn 65ste verjaardag.

Die blijven dus altijd. Ik draag de meeste ook nog wel eens, de Tissel regelmatig, de Lemania en de Zodiac bij speciale gelegenheden zoals huwelijken en, dat gebeurt ook natuurlijk, begrafenissen.
De beide Quartz horloges draag ik zelden, omdat ik niet zo van quartz horloges houd. De batterijen worden wel bijgehouden, ze lopen dus altijd.
Het Olympic horloge draag ik ook zelden omdat ik niet van fixoflex bandjes hou, maar zo was ie van mijn schoonvader, dus dat bandje blijft er op.

4 likes

Trouw"ring"

Gekregen omdat de datum op het horloge op 29 stond bij een bezoekje aan de AD.

11 likes

De eerste Seiko van WilSeiko, begin jaren 80.

8 likes

Ik ben niet zo sentimenteel t.o.v. mijn horloges maar er zijn er drie die een permanente plek in de collectie hebben.

Gekregen van mijn echtgenote

Gekregen van mijn schoonmoeder

Mijn eerste echte Zwitser

12 likes