Super thanks.
Ik kreeg een weekje geleden nog een appje, toen waren er nog 27 stuks, meen ik.
Nu even niet… Want zojuist deze gekocht. Dus incoming
Super thanks.
Ik kreeg een weekje geleden nog een appje, toen waren er nog 27 stuks, meen ik.
Nu even niet… Want zojuist deze gekocht. Dus incoming
Nice man! Congrats!
Jullie houden het Venezianico topic mooi in leven😁mooi man
Deze al gezien? Komt binnenkort uit. De wijzerplaat is gebaseerd op de oude veneziaanse munt. Beetje Ulysse vibes. Wel tof. In een slankere Redentore kast met andere kroon.
Zal een bepaald niche publiek aanspreken, daar ben ik zeker van, maar ik ben geen fan van dit type dials/horloges.
Is ie al binnen ?!
Zeker!
Heel tof ben er erg blij mee. Mooi setje zo met de 2 andere. Die nieuwe kast is ook echt tof. Hij had een tikkie kleiner gemogen met een lug to lug van 49mm. 45 / 46 was top geweest, maar dat mag de pret niet drukken. Overigens valt hij op mijn pols wel veel beter op rubber dan de stalen band. Niets mis met de rubber band overigens, sluit heel mooi aan op de kast.
Ziet er netjes uit man!
Voor mij lukt de huidige 42mm kast ook nog voor m’n fijne pols, leuke klokjes die Nereides .
Geniet van je (groeiende?) Collectie!
Na de zoveelste Venezianico reclame onder m’n neus gedrukt te hebben gekregen ben ik hier terecht gekomen. Kijkende naar dit topic valt mij op dat er niet al te veel mensen heel enthousiast zijn. 50 gebruikers waarvan 10 meer dan 5 posts hebben gemaakt.
Ik vind het moeilijk inschatten wat de waarde is van dit horloge merk. Wat is bijvoorbeeld de kwaliteit van de uurwerken die erin zitten?
Daarnaast lijkt het erop dat ze vaak nieuwe modellen introduceren. Daarmee voelt het merk voor mij niet exclusief aan. En waarom maken ze zoveel reclame?
Misschien kan iemand mij uitleggen waar ik dit merk moet positioneren in de horlogewereld.
Als een jong merk, wat een naamswijziging is ondergaan (voorheen meccaniche veneziane) en inderdaad een stevige marketing voert, getuige de vele Google Ads. Maar als je dit in de markt wil plaatsen… Zou ik het tussen de microbrands plaatsen van 500 tot 1000 euro. Dus eigenlijk vind ik ze persoonlijk hun prijs gewoon waard. Met NEXT-VZ kan je ook nog eens 20% korting pakken.
Overigens hebben ze niet eens zo gek veel modellen, maar brengen ze veel kleurupdates uit. Ze hebben nu 4 modellen volgens mij, de Redentore, de nereide, de nereide GMT en de bucintoro. Alles wat ik tot nu toe in handen heb gehad is keurig uitgevoerd en afgewerkt.
Aan de andere kant is het een merk waar echt nog veel gesproken en geluisterd wordt naar klanten, getuige o.a. hun FB pagina waar je regelmatig mee mag denken over nieuwe modellen of kleurupdates van bestaande modellen. Voor mij hebben ze o.a. op verzoek een wit datumwiel vervangen voor een zwarte en een ander horloge de band vervangen van een volledig stalen naar een two tone.
Allerbelangrijkste is of je ze mooi vind of niet. De uurwerken welke ze toepassen zijn de gebruikelijke in deze prijscategorie; NH35, sellita SW200 of het recente GMT uurwerk van Seiko. Niets mis mee, werkt prima en eenvoudig te servicen maar daarin zeker niet onderscheidend… Kan je ook niet verwachten uiteraard in deze prijscategorie.
Hopelijk heb ik je hiermee iets geholpen… Ik vind het vooral een tof merk op de eerste plaats omdat ik de modellen gewoon heel tof vind, maar ook door hun persoonlijke aandacht per klant voor mij zijn ze het geld dubbel en dwars waard
Ik kan me alleen maar aansluiten bij @Silvester1987 zijn bevindingen.
In een oververzadigde horlogewereld zal je altijd zaken vinden waardoor je voor of tegen een bepaald merk bent en dat is ok.
Op het eind van de dag gaat het erom dat je blij en fier met het horloge om je pols loopt.
Ikzelf kan alleen maar zeggen dat het kwalitatief gezien goed afgewerkte horloges zijn.
Natuurlijk zal je deze ook in een goedkopere prijsklasse kunnen vinden, maar dat geld ook voor alle mainstream merken zoals Seiko, Glycine, Fortis, Orient, enz.
Uiteindelijk koop je gewoon wat je graag ziet en weeg je af of je het geld eraan wilt uitgeven.
Exclusiviteit bestaat in mijn ogen enkel in de echte high end horologie. Ok je kan een limited edition in je handen krijgen… Maar wat is dat tegenwoordig nog waard? (Kijk maar naar Seiko, Orient, Steinhart … Zelfs Rolex die je bijna doodsmijten met LE’s. )
Ik ben en blijf een fan van het merk omdat ik persoonlijk al zeer goeie ervaringen gehad heb met de horloges en de mensen achter het merk.
Ik zou het daarom zeer zeker aanbevelen om te checken.
Laat gerust weten als je verder nog vragen hebt, er zijn hier ondertussen genoeg mensen die hun ervaring met het merk kunnen delen.
Nog een fijn weekend!
Oeh , die is wel heel vet
@Silvester1987 @MichielBE
Bedankt voor de uitgebreide antwoorden.
Wat ik bij jullie beide zie terugkomen is toch wel een stukje persoonlijke aandacht en service. Iets wat inderdaad belangrijk is. Tegenwoordig zit alles verstopt achter helpdesks. Een persoonlijke benadering ervaar ik ook altijd als zeer aangenaam.
Al de andere kant stoor ik me wel aan hun Google Ads zoals deze zojuist weer:
Ben meestal niet zo’n fan van brons… Maar dit ziet er inderdaad wel Nice .
Oh dear…
Die blauwe hands passen zo goed hier.
Leuk op die band ook
Heeft iemand ook een extra band bij de Nereide Ultrablack besteld? Zo ja, hoe bevalt deze (eventueel een foto)?
Ik twijfel om een extra band erbij te bestellen.
Mooi op mesh hoor zal ik ook eens een keer proberen op mijn Redentore. Op de nereide staat mesh niet zo mooi, daar zijn de lugs wat te lang voor waardoor er een flink gat ontstaat tussen de kast en band, helaas.