Die plaat is wel mooi ja
Zij heeft de roze/witte nereide gmt. 39 mm is voor mij echt te klein, haar staat het prima! Ik vind de proporties op zich ook goed.
Ben alleen ook weer niet zoān purist als sommigen die hier op het forum aanwezig zijn. Weet dus niet of mijn mening daarom van waarde is.
Benieuwd iig naar de IRL plaatjes tztā¦zoān render laat ik mij niet door vangen.
Iedere mening telt.
Hahaha dank, maar ik wil de verwachtingen wel wat managen.
Hoi, ik stuur je even een pm.
Pff, een gemiste kans met het nieuwe in-house caliberā¦
Los van de prijs, had ik echt wel verwacht dat dit nieuwe caliber een thuis zou krijgen in een nieuw model.
In-house calibers kosten veel geld (ontwikkeling + manufacturing) ⦠Maar 4k+ voor een āaangepasteā Redentore, ik weet niet of deze vlot over de toonbank zal gaan.
Dit had een veel grotere āsplashā kunnen maken met een nieuw/limited edition model, welk ze later met een budget vriendelijk binnenwerk kunnen voorzien.
Zou zouden dit in-house caliber beter als high-end optie pakken voor de puristen die geen probleem hebben om het geld neer te leggen voor een binnenwerk.
Ik blijf fan van het merk. Maar ze mogen hun ābudgetā cliĆ«nteel niet uit het oog verliezen.
15 jaar terug pushte Rolex upmarket.
Omega volgde 10 jaar geleden. Een speedy was plots geen 3K horloge meer, maar werd 4 en dan 5K.
Mensen zeiden toen ook āOmega moet niet vergeten dat het Rolex niet is.ā
In praktijk schuift heel de markt omhoog, naar een situatie waarin zelfs mini brands met horloges die vroeger 500-1000⬠zouden gekost hebben, voor 4K worden verkocht. Een prijs die we voor een speedy belachelijk achtten, niet zo lang geleden.
Zolang er kopers zijn, zal de jacht naar geld duren.
Eens. Zo gaat dat idd. Al is het gat tussen een reguliere Redentore a 500-700 en die met in-house uurwerk a 4.5k wel een beste.
Dat valt toch niet te vergelijken, in de reguliere ligt een goedkoop Seiko uurwerk met een afwijking van -35 tot +55 seconden en dit eigen uurwerk zit met -3 tot +3 seconden ruimschoots binnen COSC chronometer specificatie (-4 tot +6 seconden). Daarnaast ziet het Seiko uurwerk er niet uit, dat zijn ruwe materialen, terwijl het nieuwe uurwerk ook handmatige afwerkingen heeft en dan heb ik het nog niet over de gebruikte materialen, de schokbescherming, 3,5 mm dikte enz enz. Ik zeg niet dat dat 4K verschil zou moeten maken, maar vergeet niet dat de wijzerplaat volledig handmatig is gegraveerd met guilloche, dat kost ook de nodige uren.
Daarnaast vind ik hem prachtig!
Klopt
Het is een prachtig uurwerk met uitstekende specificaties en die wijzerplaat is prachtig. De lancering zouden ze veel meer recht geven in een nieuw model.
Inderdaad, het binnenwerk en die dial in een nieuwe dresser⦠Zou een goeie move geweest zijn.
Goede punten wel. (Leerzaam voor mijā¦)
Ik begreep wel dat het loopwerk van Seiko veel beter loopt dan wat er opgegeven wordt aan toleranties en dat hij heel erg goed afgeregeld kan worden. Dan moet je er natuurlijk wel vanuit gaan dat deze gasten dat doen met het loopwerk.
Voor het oog hoef je inderdaad helemaal niets te verwachten! Dat is troosteloos. Enige advies daar is: āClosed coffinā!
Mijn vriendin draagt haar horloges vaak weken achter elkaar. Die gmt met seiko uurwerk wijkt dan maximaal 2 minuten af. Vind ik heel acceptabel. Je zal er ook wel beetje geluk mee moeten hebben qua productiebatch.
Die van mij vallen altijd stil in de horlogedoos voor ik enige afwijking kan signaleren.
Ja dat heb ik dus ook! Teveel van die krengen om ze allemaal draaiende te houden.
Gistermiddag ook mijn eerste Venezianico ontvangen. Erg leuk horloge en gewoon uitstekend afgewerkt, zeker voor de prijs. Hele leuke wijzerplaat ook, echt eens wat anders!
Wel een vraagje: heeft iemand hier met een Arsenale de band eraf gekregen? En zo ja, hoe? Want zelfs met twee schroevendraaiers krijg ik de bevestiging niet aan allebei de kanten los. Zou graag de stalen band er ook op proberen namelijk, maar so far nog weinig succes hiermeeā¦
Mooi!
Zit er geen manual bij met instructies?
Ps. Van harte met je aanwinst!