Venezianico Only

Nice! Welcome to the club! (/Rabbit hole)

2 likes

@LN2023 @MichielBE
Bedankt voor het warme welkom.
Ben positief verrast, heerlijk horloge wel nog wennen aan de lichte band die wel echt comfortabel zit.

Ook speelt hij hard to get voor een goede foto:

8 likes

Opvolgend op deze post, hier wat meer foto’s. Inmiddels ook al uitverkocht.

9 likes

Ik wacht liever op 39mm zonder datum. :+1:
Net als de Nereide Aureo

2 likes

Vandaag bij Jaap Ten2Two een Venezianico Nereide Avventurina opgehaald

Bedankt weer Jaap voor de mooie deal en lekkere koffie!

12 likes

Nieuwe turquoise versie:

https://manage.kmail-lists.com/subscriptions/web-view?a=Szvudp&c=01JZPG1FE9RSJD36WKXR5738D2&k=326066f730ec5fd01bce2e2522f41145&m=01K2F3SW2PQZ7Q93WWQZQFS5PA&r=01K2HTWV8Q85AX75DXKAP7DK35

2 likes

Goeiemorgen,

Ik heb vorige week mijn Nereide bronze binnengekregen, nu zie ik reeds oxidatie op de kast.
Ik heb ze amper 4 keer gedragen in rotatie en ze is niet in de buurt van water geweest.
Ik poets mijn horloges iedere dag met een microvezel voor ik ze aandoe net zoals ik mijn bril poets.
Iemand ervaring hiermee die ook de Nereide bronze heeft.

2 likes

Dat is toch precies de bedoeling van een bronzen horloge? En de reden waarom ik er geen wil… Ik geloof dat een badje citroensap wonderen doet.

4 likes

8 likes

Bedankt voor de tip
Ik heb geen probleem met een beetje patine, maar waar stopt dat? Ik zou niet willen dat ze helemaal bruin uitslaat.
Ik heb het brons gekozen omdat die kleur net wat zachter is dan goud.

Ik vermoed dat die dan in vacuüm getrokken kamers zonder zuurstof bewaard worden voor ze die versturen. :crazy_face:

2 likes

Juist dat is de natuurlijke patina .
Corrosie tussen bronze en zuurstof .
Met citroensap afnemen en weg is de patina. :sweat_smile:

1 like

Klopt. Bij brons legeringen zal je altijd een Patina effect hebben in functie van de (draag) tijd.
Het is iets waar je je over moet zetten en leren appreciëren dat het horloge een eigen karakter zal ontwikkelen en er niet meer gloednieuw zal uitzien.

Als je het toch moeilijk hebt (heb ik ook een beetje), kan je de meeste Patina was ‘wegpoetsen’ door de kast in een badje van azijn, citroen en zout te leggen en vervolgens af te borstelen met een zachte tandenborstel.

Let wel, het Patina laagje vormt eigenlijk ook een beschermlaagje dat put-corrosie voorkomt (vooral gevaarlijk als je ermee in de zee gaat).

7 likes

Ik heb lang getwijfeld over een bronzen horloge, maar de patina is iets waar ik over twijfel. Althans wat ik me vooral afvraag, of vrees, geeft dit af op je pols bij zweterige dagen of aan je witte overhemd? Iemand hier ervaring mee?

Wij hebben nog geen ervaring gehad dat de Patina afgeeft op huid of kledij (en pijn vrouw draagt hem dagelijks)

Pijn vrouw, een Freudiaanse verspreking? :sweat_smile:

1 like

Oef…mooi die nieuwe turquoise variant. :relieved:

2 likes

Huidzweet werkt ook prima op bronze. :wink:

turkoois staat op het punt zijn intrede te maken💎

Deze steen, die de essentie van water vastlegt, reist al eeuwen langs oude handelsroutes, van het hart van Perzië tot de Venetiaanse lagune, betoverende kooplieden en reizigers met tinten variërend van hemelblauw tot zeegroen, doet denken aan de reflecties van onze lagune.

Zeldzaam en kostbaar, behoort het ook tot de meest delicate: zijn poreuze natuur vereist vakkundige handen, koud snijden en nauwgezette handafwerking om zijn integriteit te behouden en elke onherhaalbare ader te belichten.

Binnenkort wordt het het hart van een nieuwe Nereide - onze allereerste verwijzing met een wijzerplaat in deze natuursteen.

3 likes

Wist ik ook niet. Weer wat geleerd. Brons is dus “instant” Vintage look, maar dan met minder klachten en garantie. :smiley:

4 likes