Ja. Joep je bent ook boven de 40 toch?
Je hebt super leuke tussen zitten. Die panda ziet er gaaf uit. Heb je daar meer fotoâs van en een type nummer? Zou hem ook willen opzoeken.
Lets hope, want daar ben ik net zozeer kritisch over geweest in een andere video die compleet daaraan gewijd is. Nare strategie, maar wel origineler dan de marketing van Omega/ Daniel Wellington
Haha in ieder geval, 9/10 hedendaagse Rolex horloges laten me ook koud en daarom verkoop ik die ook niet. Ondanks dat ik daar wel economisch belang bij zou kunnen hebben. Dus waar ik een beetje moe van word is dat mij telkens dat WC-eend gelul wordt verweten. Het leeuwendeel van ons assortiment is gebaseerd op onze liefde voor die modellen, dus sorry als we dan enthousiast zijn over die horloges. Ons YT kanaal is daar een verlengstuk van waarin ik uitleg waarom IK sommigen horloges wel nice vind en sommigen niet. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar dit is hoe ik erover denk. Als ik er anders over had gedacht had ik wel andere modellen verkocht. Ik ben geen officiele dealer, ik heb geen contracten, ik kan zeggen wat ik wil
Breng wat meer inhoudelijk sterke stukken over liefhebbersmerken zoals Longines, Eterna, UG, Angelus, en je zal mijn respect wel verdienen. Nu mis ik een bepaalde âcollectors-sĂ©rieuxâ. Veel kleurtjes en gedoe, veel patserigheid, en veel op chique plaatsen hangen met Rolexen om de pols, maar geen diepte. En de grote statements hoeven voor mij ook niet.
Ook Rolex-kritische stukken moeten kunnen. Spit die hele fiscale constructie in Zwitserland maar even uit.
Ik kan je persoonlijke opinie wel waarderen. Ondanks ik er niet helemaal mee eens ben.
Rolex wordt veelal opgehemeld, dat zie ik ook terug in je filmpjes. Argumenten zoals: Luxe Omegaâs uit de jaren 50/60 zijn prima. Maar die van vandaag de dag zijn .
Die uurwerken die ze in sommige van hun nieuwere modellen stoppen, co-axial, die zijn zover ik heb gehoord uitstekend. Ik durf âondanks ik er geen 1 nog hebâ te zeggen dat je bij sommige Omegaâs echt meer horloge krijgt dan Rolex die vele malen duurder zijn.
Welke maanlanding?
Dat was altijd al zo en laat dat woordje âietsâ maar weg. Ik hou er van, heerlijk. Welkom bij de elite van Nederland. Schuif gezellig aan, pak een glas bubbels en toast op een goed en succesvol leven. Wij maken onszelf. Ons succes is een keuze.
Daarbij, een beetje serieuze horlogeliefhebber heeft gewoon een paar vintage Rolexen. Go big or go home.
Mijn Oude Glorie vandaag om de polsđ, het wordt toch nog een interessante discussie, hierbij een like voor iedereen die heeft gereageerd of nog gaat reageren! Mijn likes zijn telkens weer op.
Tevens maak even gebruik van de gelegenheid om de bezitters van een Breitling een hart onder de riem te steken, jullie komen er een wel beetje sneu van af in dit verhaalđ.
Ik heb gehoord dat Rolex allerlei acteurs, muzikanten en sporters grof geld Ún gratis horloges geeft als ze wat kwebbelen over het merk⊠walgelijk.
Hoe diep kun je zinkenâŠ
Vooral die van George Clooney! Het is ook nog eens een ander horloge dan hij op de foto draagt!
Maar wat is dit nou weer voor gedrocht?

Je weet tochâŠ
Ik ben stapel op mijn Breitling en op vele modellen meer van dit merk.
Dus hoeft niet dat hart onder de riem, echt niet.
Krijg ik nu een like van jou?
Verder idd interessant topic, leuk leesvoer.
Een Serpico Special
Lekker belangrijk al die onzin over reclame, influencers en bekendheden. Rolex maakt gewoon kwalitatief goede horloges. Omega trouwens ook. Naar mijn mening koop je een horloge omdat je het een mooi product vindt. Alle onzin eromheen boeit mij iig niks. Persoonlijk vind ik de Speedmaster bijv. helemaal niet zo mooi. Ook de vintage modellen niet. De Planet Ocean vind ik de mooiste moderne horloge van Omega. Bij Rolex vind ik in tegenstelling tot Jasper bijna alle modellen mooi. Maar ik begrijp zijn mening wel en vind dat hij vooral door moet gaan met dit soort filmpjes maken.
Dat brengt geen centen in de la.
En die brengen wel geld in het laatje.
Ik vind het kanaal van avw overigens wel leuk.
En juist de stelligheid van Jasper vind ik grappig. Beetje tegen de schenen schoppen. Juist die dure (over de top) filmpjes. Heerlijk.
Hij doet het gewoon goed. Oude horloges hip maken.
Geen stoffig imago, gewoon van nu.
Ik ken geen enkel andere horlogehandelaar die zich zo duidelijk profileert als avw.
En ik heb ook geen aandelen bij AVW want ik draag geen vintage.
Maar vind het idee/concept en hoe ze het uitwerken leuk.
Als ik dat filmpje kijk dan bekijk ik het gewoon vanuit de ondernemer. En dan kan ik het heel goed begrijpen. Want de genoemde merken zit geen of nauwelijks handel in. Je wil de populaire modellen aanbieden.
Als Longines in 2020 opeens hot wordt , reken maar dat de winkel daar gevuld ligt met Longines.
Nu is het Rolex. Want iedereen wil een Rolex
En terecht.
Absoluut zo.
Ik volg niks op you tube oid.
Maar filmpjes van @AmsterdamVintageWatches wil ik nog wel eens bekijken. Ze werken het idee zo mooi uit dat ik het vintage spul tijdens die momenten aantrekkelijk vind en soms zelfs ga kijken wat ze te koop hebben staan.
⊠missie gelaagd .
Je voelt en ziet de passie en dat is aanstekelijk .
Wat is dat nou weer voor een onnozel gebrabbel
Je kunt âvergane glorieâ volgens mij deels ook âaanpassen aan de huidige marktâ noemen. De wereld ziet er heel anders uit dan 50 of 100 jaar geleden. Je kunt niet zomaar de tijd van toen met nu vergelijken.
Ik neem even mijn favoriete merk Tissot als voorbeeld. In de beginjaren was de Russische aristocratie een belangrijke afzetmarkt en maakten ze veel peperdure rijk bewerkte gouden zakhorloges. De Russische revolutie gooide echter roet in het eten waardoor ze andere markten moesten gaan zoeken. In die tijd zijn ze samengegaan met Omega en hebben zich meer op de âgewone manâ gericht maar hebben wel hun eigen manufactuur geopend. Die heeft bestaan tot de kwartsrevolutie de horlogewereld op zân kop zette. Ook tegenwoordig richt Tissot zich nog op de âgewone manâ waarin voor manufactuur helaas geen ruimte meer is. Is het merk daarom vergane glorie? Als liefhebber van mechanische uurwerken heb ik natuurlijk die neiging, maar objectief beschouwd denk ik toch niet.
Ik vind dat ze nog altijd aansprekende horloges maken. Als ik om me heen kijk zie ik heel regelmatig Tissot opduiken bij âde gewone manâ dus blijkbaar ben ik niet de enige. Ze zijn nog steeds innovatief, kijk bijvoorbeeld naar de T-Touch, en waarschijnlijk gaan ze binnen afzienbare tijd ook de smartwatch markt op.
Zou ik dan niet willen dat ze weer hun eigen uurwerken gaan maken? Natuurlijk wel, maar zou dat commercieel verstandig zijn? Waarschijnlijk niet.
Wat mij betreft geldt hetzelfde voor bijvoorbeeld Omega of Longines. De co-axial uurwerken van Omega en de kolomwiel chrono van Longines vind ik begeerlijke en verzamelwaardige uurwerken.
Een Universal Geneve wat eigenlijk niet meer bestaat is duidelijk wel een gevalletje vergane glorie, iets beters kun je daar niet van maken.
Euh, sorry maar dan ben je niet innovatief. Apple heeft inmiddels bijna 25 miljoen smartwatches verkocht. Dan loop je dus gewoon achter de rest aan en hoop je nog een graantje mee te kunnen pikken.
Edit: Alleen in 2018 waren dat er 22,5 miljoen.
Nope, De huidige smartwatches zijn geen horloges, maar onmogelijke verlengstukken van een smartphone die je elke dag moet opladen en een nuttige levensduur van maximaal 3 jaar. Ik denk niet dat je als horlogemerk je daarin moet gaan mengen.
Als ik de geruchten begrijp worden dit meer gewone horloges met slimme functies en een bruikbare batterijduur.