Dat is een mooie vraag
Hij doet het er een beetje om hé :). “Wij van WC-eend, adviseren WC-eend.”
Als Jasper nou ook een beetje aan zijn Nederlands (bijvoorbeeld: wanneer is het de/het of een?) zou gaan werken, dan worden de filmpjes nog beter.
Voor de rest is Omega een prima merk! Wil zelf ook nog wel een Speedy!
Nét Hans…nét
Is de gewone Speedmaster Professional met Mitsukoshi dial. Tegenwoordig best lastig te vinden. Ik heb de dial met wijzers (OEM) nog bij OttoFrei kunnen kopen.
Ik ben geabonneerd op het youtube-kanaal van Amsterdam vintage watches en geniet van de aangeboden horloges, de filmpjes, het geneuzel, de allure, enzovoorts, maar hoop echt, dat, zoals eerder genoemd, onze lieve Jasper vanaf nu wel het horloge, dat (en niet het horloge, die), als ook refereren aan (niet naar) zegt. Kleine moeite, Jasper!
Niet belangrijk. De passie en het gevoel over brengen en benaderbaar en bereikbaar voor iedereen zijn. Dat telt vele malen zwaarder en zeker op de lange termijn
Mijn zoontje heeft @AmsterdamVintageWatches wel eens via insta een bericht gestuurd. Jasper reageerd altijd snel, vriendelijk en enthousiast .
Wedden, over tich jaren staat mijn zoon bij Jasper een horloge uit te kiezen omdat hij het doet zoals hij het doet.
Volgens mij is dit op het randje van wel of niet off topic…
Omega, mooi merk… zo de boel gered.
Dan verstaat zijn doelgroep hem niet meer.
Sorry die was te makkelijk.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Het verkeerde aanwijzend voornaamwoord gebruiken bij het voor hem belangrijkste zelfstandig naamwoord - horloge - kost geen moeite om te corrigeren.
Shots fired
Toch het filmpje maar eens bekeken. Ik ga @Chlorophyl na-apen: @AmsterdamVintageWatches, hoe zie jij dit vis a vis Rolex:
- Panerai: Doorteren op hetzelfde ontwerp.
Commercieel. Check.
- Zenith: Uitbouwen op bekende krachten. Check.
((Russisch stofzuigermerk - Briljant.))
- Blancpain: Kwantiteit. Eh. Hehehe. Nuffsaid. Check.
- TAG Heuer: Mooi = geïnspireerd door de vintage ontwerpen?Hmm. Honderd jaar lang recyclen van hetzelfde ding klinkt bekend. Check.
- Omega: Recyclen vintage ontwerp, check. Pop-culture marketing, check. James Bond, check. Klinkt vagelijk bekend. Daarom grijpen ze eindeloos terug op de Sub. Sorry, moonwatch. Dealers buitenspel, check. Double and triple check, dus.
Ik zou overigens niet weten waar ik overigens een nieuwe UG moet kopen. De website is op grijs en zegt coming soon.
Als je naar ambacht en innovatie kijkt kom je bij de koning ook bedrogen uit. In de vintage tijd outsourcten ze allerlei zaken, van kasten tot componenten tot complete uurwerken.
In de huidige tijd is de innovatie met name op Toyota geïnspireerd: Hoge mechanisatie- en automatiserings-graad gekoppeld aan verticale integratie door acquisities. en total quality control processen.
Ambacht zit alleen nog in Rollies waar stenen in gezet worden.
EDIT: Wel geinig om ongezouten meningen te zien. Daar houden wij dan wel weer van.
Je bent toch niet minder benaderbaar als je (zoals @tjeerd opmerkt) gewoon er wat aan doet? Tis overigens mijn mening hoor, het zal vast en zeker niet gelden voor het gehele publiek. Zoals ik al impliciet aangaf, vind ik de filmjes leuk om te kijken.
Ik vind die filmpjes met Jay Jay ook niet zo sterk, mede omdat Jay Jay slechts waarde hecht aan de prijzen van horloges en de rest maar minder belangrijk vindt…
Hij (of een van zijn medewerkers) beheersen de social game erg goed en zijn inderdaad razendsnel.
Beetje olijfolie in de pan, vijf minuutjes laten sudderen op de huid, even draaien en direct opdienen. Glaasje witte wijn erbij. Smullen!
Dit is bijna geheel een Omega, Breitling, Seiko, Rolex forum geworden, geen horlogeforum. Ik vraag me af, waar zijn de dragers van de overige merken? Of zijn die merken allemaal ‘vergane glorie’?
A. Lange & Söhne
Breguet
Christiaan van der Klaauw
De Witt
Eberhard & Co
F.P. Journe
Glashütte Original
Hanhart
IWC
Jaquet Droz
Kienzle
Longines
Meistersinger
Nomos Glashütte
Oris
Piaget
Roger Dubuis
Sinn
Tutima
Ulysse Nardin
Van der Bauwede
Wenger
Xemex
Yema
Zeno
Ho ho. Wat zeg je daar nou?
Or did you mean roomboter?
Vis moet 3 keer zwemmen, in de zee, in de boter en in de wijn. Oud spreekwoord.
Done and Done. Waar kan ik die Omega claimen?
Bijna vergeten te vragen : Hoe was de wijn? Alle zang noten nog kunnen raken??
Arachibutyrofobie is de angst voor pindakaas die aan je gehemelte blijft plakken. Gaat nergens over, net als deze discussie
Weer iets geleerd vandaag.
Klopt.
Maar gewoon lekker los en niet overal even correct maakt het wel lekker gewoon en echt.