Dank je wel Jasper, ik kijk met plezier naar jouw filmpjes en als ik in Amsterdam ben kom ik een keer langs, als je dat goed vind😀.
Afgelopen dagen de 70’er jaren seamaster cosmic crosshair op een mooie @Ko-Banden strap en … de originele gesp (was een hele toer).
Er moet (naast de SMp quartz) nog een Peter Blake, een mooie Constellation en een Speedy komen…
Ach Chris, ik vraag geregeld aan mijn klanten die tegenover me zitten, aan welke kant het oor van mijn kopje zit.
Als hij bij mij rechts zit, zit hij aan de overkant steevast aan de linker kant !
Rolex…
Omega…
jullie moeten je niet zo gek laten maken.
Het zijn twee prachtige merken, dus waarom kiezen? Het één sluit het ander toch niet uit.
En vergaande glorie? Jongens toch dat is toch alleen maar stangen en likes uitlokken met een knipoog. Dat ga je toch niet serieus nemen?
Net even het filmpje gekeken en dit zijn de argumenten van Jasper om merken vergane glorie te noemen:
- Nu commercieel bedrijf
- Maken nu geen liefhebbershorloges meer
- Veel limited editions
- Maken lelijke horloges
- Meer gericht op kwantiteit dan kwaliteit
- Dealers worden buitenspel gezet
Zou je deze punten even kunnen uitwerken voor jouw lievelingsmerk Jasper @AmsterdamVintageWatches? Punt 4 mag je natuurlijk overslaan want dat is subjectief.
Wat mij betreft maakt Omega, buiten de Speedmaster, echt alleen nog maar lelijke en oninteressante horloges. Geldt ook voor Universal Geneve en Longines (helaas)
Mijn likes zijn op, dus doe ik ik het maar even zo: Er is geen enkel twijfel bij mij dat Jasper zijn filmpjes goed onderbouwd, anders zou ik er niet zo vaak naar kijken. Zelf zit ik wat betreft m’n horlogehobby nog in de fase van ontdekken, daarbij heb ik hulp van een goede vriend van mij, die zelf vele jaren horloger was met een prachtige winkel. Door hem bekijk ik m’n horlogeliefhebberij soms ook eens van een andere kant, zoals bijvoorbeeld: "kijk eens naar wat anders dan Omega, maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten".
Volgens mij ben je een hele mooie Omega only collectie aan het opbouwen.
Vergane glorie is subjectief. Mooie term ook, ik hou d’r van!
Dank je wel, ik ben ook heel blij met m’n vier Omega’s!
Ik vraag me altijd af waar de merkentrouw bij sommigen precies vandaan komt?
Herinneringen van vroeger, de zekerheid van weten wat je krijgt, idolaat van een film/historische gebeurtenis/bekend persoon, …?
Persoonlijk heb ik er juist een doel van gemaakt om van geen enkel merk meer dan één horloge te hebben. Uitzondering op de regel zijn op dit moment twee Seiko’s. Vind de variatie wel fijn.
Kijk, dat is sowieso een goede benadering om mee te beginnen
Omega vergane glorie? Precies de reden waarom ik geen horloge relateerde filmpjes meer bekijk… Ik zie teveel pure onzin!
Wij groeten u
Grappig filmpje van Jasper. Kijk er altijd met plezier naar. Net zoals ik de reacties op het forum graag lees. Jasper heeft natuurlijk een duidelijke voorliefde voor rolex. Wat prima is. Maar hij geeft ook aan dat iets vergane glorie is vanuit verzamelaars oogpunt. Denk dus dat dit ook een handelaarsoogpunt is.
Door het enthousiasme van een van m’n vrienden die o.a. twee Speedmasters heeft, ben ik me gaan interesseren in horloges en in Omega in het bijzonder.
Dat James Bond al vele jaren een Omega draagt is een leuke bijkomstigheid (ik kijk graag naar James Bond films), maar speelt geen rol. De maanlandingen vind ik ook machtig, maar heeft ook geen rol gespeeld bij mijn keuze, ik heb nog steeds geen Speedmaster😀.
Al ben ik aan het sparen, toch leg ik het doel nog niet helemaal vast.
Misschien wordt het wel vintage, maar dan wel een mooi gaaf horloge.
Nog steeds geen likes ter beschikking. Leuke lijst, ik ben gek op statistieken!
Statistieken zou ik het niet durven noemen, ben selectiever geweest met de quotes dan Nicolás Maduro met het tellen van stemmen.
Haha, maar het geeft wel een leuk overzicht van de voorkeuren😀.
Gegarandeerd succes zo een filmpje. Bergen comments op YouTube en je bedrijf nog wat extra views
Ondanks dat ik toch al weer een flinke tijd een onepiece collection heb (Ja, inderdaad…dat horloge ) is Omega toch wel het merk dat mij misschien wel het meeste plezier heeft gebracht…
Ik dacht dat je geen nieuwe Omega mocht kopen van Jasper, en nou doe je het toch !!!