Vergelijking: SARB033 vs. Casio Oceanus OCW-S100-1AJF

De Casio Whaaat? :grin:

1 like

de nickname vd oceanus is de anus

casio anus

graag erin houden ivm grappigheid svp

1 like

Kietel even onder mn oksel

2 likes

Met een veertje?

Graag :sunglasses:

Paar dagen geleden dezelfde Oceanus besteld: ik twijfelde tussen een Longines VHP en nog wat andere quartz horloges.
Ik zal binnenkort ook een review typselen.

1 like

Leuk! Het is een fijn ding.

Na het lezen van een aantal reviews dacht ik ‘kan mij het schelen’. Zo duur is 'ie ook weer niet. Om status, heritage, opzichtige merkjes etc geef ik niks, maar des te meer om toewijding. De Japanners hebben mij vaker versteld doen staan: prettige audio-spulletjes van Denon, mager afgewerkte vulpennen van Nakaya, pure klasse van Mcusta snij-materiaal en vluchtig uitgebrachte en afgewerkte Casio GWM-B5000.

Heb qua quartz horloge getwijfeld:
Longiness VHP (te dik en slechte clasp)
GS quartz (veel geld en net 2 mm te klein)
The Citizen (hele dure hobby na inklaring)

Deze Oceanus vinkte alle vakjes aan.

3 likes

Leuke vergelijking, goede foto’s ook. Voor mij de sarb, prijs/ kwaliteit vind ik uniek.

1 like

Wacht maar tot je de Oceanus in handen hebt… Op de een of andere manier net zo uniek. :wink:

EDIT: Ik heb de SARB gehad en nu een Oceanus. Persoonlijk vindt ik deze mooier. Echter, de SARB is een automaat. Allebei hun eigen ding.

Niet naar het uurwerk kijkend, maar alleen uitstraling wint de Oceanus met kilometers voorsprong.

2 likes

Heb ik, althans: om de pols.
Zeer, zeer mooi afgewerkt en understated horloge. Ik ben echt verbaasd over het polijstwerk, de details, de simpliciteit en precisie van deze Casio.
De uitlijning van de drie wijzers is echt bizar, ook onder een loep.
Erg mooie band zonder een rammeltje. Het horloge draagt zeer comfortabel (gewicht benadert het nulpunt) en ziet er eerder uit als staal dan titanium.

Afwerking heeft weinig met SARB te maken (sorry, fans) en ook de SARX-serie doet hier voor onder. En nee, ik ga me niet in GS-territory wagen gezien ik die zelf niet heb.
Natuurlijk snap ik ook wel dat deze Oceanus een andere markt heeft dan elke automaat :wink:

Smetjes? Ja: ‘Casio’ en de overige (laserhetched op de chapterring?) tekst: had het niet erg gevonden deze alleen in de manual terug te kunnen vinden. Het Casio geef ik niks om net zoals de gemiddelde lume. Deze is namelijk gewoon goed, zeker gezien de kleine oppervlakten, maar heeft niet het bouwlamp-effect van bijvoorbeeld Citizen.

4 likes

Aan het twijfelen over een Oceanus en dan op dit topic terechtgekomen, dat me blijkbaar totaal ontgaan is bij publicatie.
Interessante vergelijking,goed geschreven. bedankt @Mafkees :+1:

1 like

Ik kan het alleen maar met @Mafkees eens zijn. Geweldig horloge en het heeft alles wat de gemiddelde horlogeliefhebber kan wensen. Mijn Oceanus heeft (voorlopig) mijn Tudor BB van de pols verdrongen.

5 likes

Ja dat is een mooi ding.

afbeelding

5 likes

Yes it is…

4 likes

Oneerlijke vergelijking. De SARB kan hier niet tegenop. De kast en de wijzers van de Casio zijn van een veel hoger niveau, vergelijkbaar met GS.

1 like

Alles relatief. Zie de eindvergelijking :wink:

Ik duik alvast mijn loopgraaf in want hier gaan zo bommen vallen.
image

2 likes

Wat mij betreft de Casio!

Erg leuke en prettig geschreven vergelijking Mafkees. Zit net mijn mail te checken en zie dat ik de Oceanus vandaag precies een jaar geleden in Japan heb besteld. Ik kan niet anders dan het hartgrondig met je eens zijn, voor het geld een werkelijk fantastisch horloge.

2 likes

4z9xvy8aoevi_wd640

Zaratsu…