Is dit prachtige Timex horloge één der laatste reissues ? Zomja, welk ref.nr. heeft die ? Alvast bedankt.
![]()
Mijn stemmen gaan uit naar de Citizen Zenshin, Orient met roze plaat en de Seiko ‘Gene Kranz’.
De Citizen heb ik zelf met grijze plaat in de collectie. De specs maken voor de prijs voor mij toch wel dat dat ie met kop en schouders boven de rest uit steekt (prachtige plaat, saffier, titanium en een prima geïntegreerde band, met optie tot rubber wanneer je goed zoekt).
De Oriënt is lekker eigenwijs met de roze plaat en met in house uurwerk en meer klassiek design lekker in balans.
En de ‘Gene Kranz’ is een categorie apart met de historie achter het model, de “cushion case”, en fijne details die het een klapper maken voor het geld. (Alhoewel ik het zonde vind van het hardlex).
Al met al een paar mooie budget knallers die in mijn ogen toch echt wel wat moois bieden voor de zuurverdiende centen.
(Dan toch even een plaatje om mijn Zenshin een klein podium te geven in deze wedloop
Skindivers zijn ook divers hoor… ![]()
224 HF-ers namen de moeite om hun stem uit te brengen. Toch zouden er naar 35 zijn, die een soortgelijke verkiezing in een andere prijsklasse leuk zouden vinden
Of zou er massaal over bovenstaand tekstje heen zijn gelezen?
Eens
Deze, en je houd nog geld over ook.
Robuust en elegant hand in hand.
minpunten:
-
5 bar / 50 meter water resist. Als ze een screw down kroon erop zetten zou die alsnog onder de 500 kunnen.
-
Integrated bracelet, wisselen naar een andere bandje is dus lastig, de bijgeleverde band is echter uitstekende kwaliteit.
Pluspunten:
Patterned dial, uniek design, sportkroon, kwaliteit band en sluiting die perfect weggewerkt is en heerlijk draagt. Mooi afgewerkt uurwerk die je vanaf de achterzijde kan bewonderen. Kwaliteit in-house uurwerk met 60 uur power reserve. Kast mooi mat afgewerkt in contrast met de middelbare schakels die net even Anders afgewerkt zijn.
Modern maar toch klassiek, sportief maar toch een uitstekende keuze met nette kleding en formele gelegenheden.
Zag het model al lange tijd geplugd worden hier op HF, dus poosje terug eens m’n ogen open gaan houden. Uiteindelijk ergens vorige maand 2 stuks voor vriendelijk geld gekocht, online in Japan, gebruikt, full sets. Ik moet ze nog laten versturen, maar elk plaatje wat ik tegenkom maakt me steeds ongeduldiger ![]()
Nog 5h om te stemmen!
Fantastisch horloge hoor, ga je geen spijt van krijgen.
Dit horloge killde wel de honger naar wat anders. Was eigenlijk sowieso al wel klaar met de hobby (gewoon geen lol meer in, interesse was volledig weg), maar deze gaf de finaleklap om ooit nog meer geld er aan uit te geven.
Ik heb 'm deels gekocht om te kijken of een GS quartz in deze richting voor mij de moeite/kosten waard is. Qua type geloof ik het wel, maar ben benieuwd of ik een beetje draagtijd uit een zwarte/donkere wijzerplaat haal. En misschien stilt deze inderdaad die honger!
Werd eerlijk gezegd even vrolijk van deze Citizen automaat als van de sbgx261 en 061. Kwaliteit spat er vanaf. Welke kleur wijzerplaat heb je?
Edit zie het de zwarte ook.
Ik kijk nog regelmatig naar de zilvergrijze.
Die types GS zijn wel wat ik interessant vind (ff los van de specifieke typenummers want da’s nog ff een oerwoud). Zwart zou de eerste keuze zijn, vandaar ook zwart voor die Citizens. Grijs vind ik wat te weinig contrast geven; een soortgelijke Seiko heb ik met een witte plaat. Dan blijft blauw nog over, is evt ook een optie. Maar voor een GS hink ik op 2 gedachten: of zwart, draagbaar overal en altijd, of misschien zo’n champagne tint - iets minder vaak te dragen/combineren denk ik.
Eigenlijk lijkt dit model (spring drive, kleur maar vooral model) mij heel tof. Alleen misschien eerst een tussenstapje maken ![]()
Yep, daar was ik ook voor in de race. Zocht een zwarte relaxte alleskunner zonder veel poespas, en ging tussen de GS, de Citizen AQ
of deze AT
Ik wilde liever geen quartz ivm een tikkende wijzer, en elke keer om de paar jaar wegbrengen ben ik te lui/gierig/lamlendig voor.
Kocht toen eerst nog een Sinn 556, maar dat was echt een miskoop. Kon mij herinneren dat ik dat horloge toen hier vergelijk met Victoria Beckham : een magere dooie paling zonder uitstraling.
Tegelijk met die Sinn kreeg ik de Citizen NB 1050 59E in mijn handen, en toen was ik eigenlijk klaar.

The End
De stemronde is afgesloten en de glorieuze winnaar is bekend:
de Seiko SSB479 ‘Panda’ van @Geuzzz, Brick en andrepost ,
De Seiko Presage SRPB43J1 van @Bromanus scoorde plek 2.
De de Seiko SRPK87K1 van @Neyra behaalde de 3e plaats.
Meer over de uitslag en een fotogallerij van de winnaars vind je hier: