Ik verkoop 2 plastic tuinstoelen en dat bedrag moet ik aangeven bij mijn belastingaangifte. Hoeveel onzin kun je uitkramen?
Ik heb zelf vaak dat iets âwillenâ veel leuker is dan iets âhebbenâ.
Het plaatje begint compleet te worden
Een particulier die zijn eigen spullen verkoopt aan een ander, heeft fiscaal gezien geen te belasten inkomsten.â
Jacco Neleman, woordvoerder Belastingdienst
Of inkomsten al dan niet gemeld moeten worden, hangt volgens Belastingdienst-woordvoerder Jacco Neleman niet per se af van het bedrag. âEen particulier die zijn eigen spullen - al dan niet via een platform - verkoopt aan een ander, heeft fiscaal gezien geen te belasten inkomsten. Dat het in de regel om weinig geld gaat, is eigenlijk niet van belang; ook bij het verkopen van je eigen gouden horloge zal hetzelfde gelden.â
Dat is n ernstige vorm v flipperitusâŠ
Verder bezit eind vermaak ofzoâŠ
Daar staat dus eigenlijk dat het niet hoeftâŠ
Bovendien zal in veel gevallen betekenen dat er met verlies verkocht wordt, wat een negatief inkomen tot gevolg heeft.
Dat wil de Belastingdienst helemaal niet weten.
Nee, alleen als men het op regelmatige basis (zoân beetje bedrijfsmatige vormen aan begint te nemen) dergelijke handelingen verricht, dan moet het aangegeven worden, voor verschillende belastingmiddelen.
Bovendien, als de aangifte al zuiver was, zouden kostbare horloges al in de aangifte verwerkt moeten staan als vermogen. Als je die dan op enig moment verkoopt, is het nog steeds vermogen alleen dan van kostbaarheden naar liquide middelen omgezet (al dan niet met toename of juist afname).
Jammer he als je geen gelijk krijgt.
lees het artikel nogmaals en dan nu begrijpend lezen aub
nogmaals lezen hans
PffffâŠ
Waarvoor is dat nou nodigâŠ
Onzin
Volgens mij ben jij de enige hier die geen kut van dat artikel snapt
Is dat erger dan een breitling boven list kopen?
Twee heel verschillende dingen, moeilijk om te kiezen wat erger isâŠ
Bij een GS boven list heb je tenminste nog waar voor je geldâŠ
Dit ja.
Veel wordt ook nog eens online besteld. Ook 3x passen bij een AD in slecht licht is niks. Meestal kom je er pas achter of de klik er is na een weekje dragen. Is het niks hop de verkoop in
Zolang je een beetje goed inkoopt is er niks aan de hand. Een keer wat winst en de andere keer wat verlies
Klopt,daarom heb ik gekozen voor een huishoudsterđ
Hang hier anders lang genoeg rond en nog nooit een horloge verkocht anders.
Omdat het âonsâ geld is leg ik mijn vrouw wel uit wat ik koop, waarom en de financiĂ«le consequenties, maar omdat ik behoudzaam danwel met kennis koop, vind ze het wel prima
Ik heb haar mijn overzichtlijstje wel eens laten zien wat ik inkoop heb betaald en er verkoop voor heb gekregen, zolang het niet (te) negatief is vind, vind ze het prima