Toen ik 2,5 jaar geleden mijn 1e Omega kocht dacht ik nog “deze is voor het leven” haha als ik toen wist wat ik nu weet. …
Dit Forum wakkert het koopmonster ook wel een beetje aan hoor, als je weer een mooie NA voorbij ziet komen.
Is toch leuk om de directe behoefte te bevredigen en dit met regelmaat te kunnen doen.
Zolang je de rekeningen kunt betalen en kan eten etc.
De gekochte horloges vertegenwoordigen ook een bepaalde waarde, dus de bedragen blijven (over het algemeen) binnen de perken toch! Zo relativeer ik het altijd maar een beetje.
Laat al die “man-up” commentaren maar even links liggen. Ik ben samen met mijn partner economisch verantwoordelijk voor het roken van de schoorsteen en ik bespreek alles met haar wat serieus geld kost.
Maar zij weet ook dat ik soms horloges koop en verkoop, al doe ik het niet na een maand of zelfs dagen, daar zit meestal langer tussen. Ze is ook aan die handel gewend, dus haar interesse in de financiële kant van de hobby is tanende. “Je doet maar” is het standaard antwoord.
Ooit dacht ik zelf geen flipperaar te zijn. 40 horloges later bleek dat niet helemaal te kloppen.
Ik gok dat een horloge wat online aangeschaft wordt, nogal vaak tegenvalt in de praktijk. Je kan vergelijken, specs. bestuderen en 19392 foto’s bekijken, maar vaak weet je na 10 seconden met een horloge om de pols meer.
Het zijn volgens mij inderdaad liefhebbers die gewoon veel willen uitproberen/afstrepen. Het vervolgens tegen een (kleine) korting tov de nieuwprijs op “het blauwe deel zetten” is eigenlijk voor alle partijen goed: de verkoper heeft aan een horloge gesnuffeld en de koper heeft een mooi horloge in nieuwstaat voor minder dan de nieuwprijs. Deze “korting” is dan eigenlijk de prijs die de verkoper op zijn beurt betaalt voor het genieten van het horloge (noem het de “snuffelprijs”)
Tegelijkertijd is het bestaan van een stabiele/liquide afzetmarkt voor snuffelwaar ook weer goed voor de gemoedsrust van een zuchtige flipperaar: hij/zij weet immers dat er op het forum altijd wel een mede-liefhebber is die door wil snuffelen (of settelen met het horloge).
Iedereen blij, toch? op sommige wederhelften na, begrijp ik uit de eerdere reacties
wellicht eens proberen wat vaker aan deze wederhelft te snuffelen teneinde de op dit forum geventileerde frustraties uit de weg te krijgen
Ik denk dat XXX een enigszins gefrusteerde, jaloerse, met een minderwaardigheidscomplex van hier tot Tokio, geen normale vrouw kunnen krijgende betweter is die een bepaalde genoegdoening verkrijgt door sommige mensen grof af te kunnen zeiken.
Hier op het forum heerst(e) er normaal toch wel een zekere mate van fatsoen die dit persoon m.i. ruim overschrijdt.
Ik zal er verder geen psychologisch praatje over gaan houden, maar denk dat XXX beter professionele hulp kan gaan zoeken i.p.v. hier zijn frustraties te uiten.
Een prettige (na)middag allemaal.
IK ken XXX helemaal niet en je analyse is mss juist maar de frustratie is idd heel groot bij XXX. Bovendien kan hij zijn eigen link niet begrijpend lezen. Ik raad XXX professionelle hulp aan. Ik hoop oprecht dat het goed komt met hem. Het is al te gemakkelijk om denigrerend te doen maar soms kan meelevendheid en begrip een eerste stap zijn.
Kan natuurlijk ook zijn dat XXX een dertienjarig meisje is wat zich nu helemaal tebarsten lacht over de reacties alhier. Je weet het nooit, het blijft internet.