Vermelden van beschadiging bij verkoop keuze, of plicht?

Moet je inzoomen :joy:

2 likes

Wist eigenlijk niet dat negatieve ervaringen hier niet gedeeld mogen worden… vind ik interessant!!

Daardoor worden deals zoals deze, mocht hij plaats hebben gevonden, niet vermeld! Gelukkig voor de koper heeft hij het horloge kunnen bekijken… maar ik denk, en ik vind dat het eigenlijk net zo hoort als een positief verhaal, moet je het negatieve ook kunnen/durven vertellen!!!

Je hebt het zelf in de hand hoe een deal verloopt…wees eerlijk… duurt het langst!!

Plicht gaat wel een beetje ver, maar het is wel zo netjes als je het wel doet.

Overigens is het mij ook wel eens overkomen, toen ter plekke mijn vraagprijs aangepast…
Kortom het is alleen lelijk als het opzettelijk gebeurd.

Overigens kost een nieuw saffiertje je 125 euro bij de bekende service boys in Midwoud.
Was ik ook kwijt voor mijn 16710 en is binnen een half uurtje gefixt.

1 like

Inclusief bier!

Verkoper stuurt hem daar verzekerd heen met Micro pakket. Koper en verkoper delen de kosten van het saffier… iedereen plezier! :sunglasses:🫶

Eens!

2 likes

Haha ik had die kras eigenlijk gewoon opzettelijk gemaakt.

Gezelligheid en bier… heb geen vrienden dus een dagje tempus is een uitje voor mij.

2 likes

Zie een cirkel…

Bier = krassen = bier = krassen… enz…

1 like

Het horloge niet goed bekijken voor een verkoop zegt al iets.

Het is of slordigheid of het kunnen ontkennen van bekende schade of gebruikssporen.

Altijd alles vermelden lijkt mij het eerlijkst. :+1:

1 like

Ben benieuwd of de verkoper hier nog reageert. Popcorntijd.

1 like

Boeit verder niet, het antwoord is duidelijk, netjes vermelden in de advertentie wat je weet, en kom je later achter punten, deze even in een up vermelden. Wel zo netjes en open allemaal. Case Closed

Dat mag dus wel maar alleen van particulieren.

Volledig mee eens. Echter ben ik nieuwgierig wat de beweegreden is om dit alsnog niet te vermelden in de advertentie. Topicstarter heeft moeite gedaan en 140km voor janlul gereden. Dit moet toch ook wel wat doen voor een verkoper. Of ben ik te empatisch aangelegd.

Damn idd. Trek en zo gelijk een open

1 like

Eerlijkheid duurt het langst. Zie het wel als een plicht dan is de keuze aan de koper om hiermee wel of dan niet akkoord te gaan.

Wees blij dat je het horloge persoonlijk bent wezen bekijken en niet op hebt laten sturen. Dan had je pas teleurstelling en discussie gehad. Nu snap ik dat dat bij dit soort bedragen niet met post nl en een tikkie wordt afgedaan. Maar ongeacht het horloge altijd open en eerlijk blijven. Dat doe ik zakelijk ook en brengt je het meest ver.

Op gebruikte horloges vind ik lichte gebruikssporen niet erg. Dat hoort erbij.
Wel irritant vind ik dat bij een onbeschadigd horloge de bezel niet lekker loopt of dat hij 45 sec per 24 uur achterloopt en gelijk onder garantie opgestuurd moet worden wat dan 3 maand duurt.
Je zadelt een ander niet op met jou ellende.
De lol is er dan voor mij wel af.
Heb ook wel eens een horloge teruggenomen omdat er kleine 2 pitjes aan de zijkant van de kast zaten, had ik echt niet gezien, zelfs niet met leesbril.
Ik koop horloges van >€500,- nu eigenlijk alleen nog maar nieuw. Heb geen zin discussies en gedoe met een luxe product.
En het is eigenlijk ook wel lekker dat unboxen en het eraf pielen van de plasticjes.
Oja de irritatie van het eerste krasje op de clasp, heerlijk.

Meeste is inmiddels wel erg off topic.

Het enige wat ik de verkoper heb verweten is het niet alsnog vermelden van het pitje in het glas.
Verder een leuk persoon, en een mooi horloge.

Topic ging meer om of mijn verwijt wel terecht is of niet

2 likes

Geen idee over welk horloge het gaat (waarschijnlijk zoals ik lees een Explorer) maar in ieder geval geen als nieuw horloge. TS heeft 140 km gereden en komt nog (hoe klein ook) een pitje in het glas tegen die verkoper niet had gezien. Geen idee wat het horloge moest kosten maar als het echt een hele kleine beschadiging betreft had de verkoper toch iets aan de prijs kunnen doen, glas vervangen volgens TS dan zou ik zeggen we delen de kosten. Probleem dan opgelost lijkt mij. Maar zo is het blijkbaar niet gegaan, wat ik lees veel foto’s maar lastig te zien. Vervelend maar je kan dan de koop niet door laten gaan. Maar dan plaatst de verkoper (maakt mij niet uit wie) hetzelfde horloge en vermeld het dan niet, dat is dus niet netjes zoals we hier met elkaar om horen te gaan. Lijkt mij dat je dan bij ervaringen je dit op een nette manier moet kunnen vermelden dat hetzelfde horloge zonder vermelding van die beschadiging weer te koop wordt aangeboden door verkoper. Niet meer en niet minder, dus geen scheldpartijen e.d. Kan mij best voorstellen dat je als verkoper daar overheen hebt gekeken, maar dan vermeldt je het wel als je het weer te koop zet lijkt mij. Dan is het aan een nieuwe koper of hij hem wil kopen of niet. Uiteindelijk hebben zowel koper als verkoper zelf ook een verantwoordelijkheid om een horloge goed te bekijken. Wel een les voor TS, eerst het horloge goed bekijken en ja dan moet je soms wat km rijden maar dan weet je wel waar je aan toe bent bij een duur horloge. Optie nemen op het horloge desnoods met een aanbetaling en daarna je Speedy verkopen. Jij blij en verkoper ook blij. Zelf gelukkig geen negatieve ervaringen met aankopen op het forum. Foto’s zeggen ook niet alles, altijd lastig.

1 like

Heb je ook een samenvatting?

8 likes

Yep, MAND :wink:

8 likes

Ik ben het helemaal met je eens, maar zoals ik meerdere keren heb aangegeven gaat het topic slechts over het vraagstuk of mijn verwijt terecht is of niet. Dat ik overhaast mijn horloge ervoor heb verkocht is mijn eigen stomme schuld, en dat ik van de koop afzag is ook geen verwijt naar de verkoper.
Slechts het alsnog niet vermelden bij opnieuw te koop zetten leek mij niet helemaal zoals het hoort

3 likes

Korte samenvatting, niet netjes van verkoper.

2 likes