Verschil tussen horloges van verschillende segmenten

Een overzicht zonder Credor is geen overzicht maar een k*toverzicht …

2 likes

Het was mij ook bekend.

7 likes

:heart_eyes:

6 likes

koop je de beleving.

Dat is wat die grote merken gewoon heel goed begrijpen.
Je koopt geen horloge maar de beleving.

2 likes

Cartier als high-end luxury? :joy: Het is meer een indeling naar het gevoel wat iemand heeft bij een bepaald merk, dan dat het een objectieve graadmeter van kwaliteit is.

1 like

Zou zomaar kunnen dat de vroege Seiko 5’jes kwalitatief even goed zijn als Rolex uit dezelfde periode. … ik heb een vriend dit horen zeggen

2 likes

Ik vind de vraag niet persee slecht. Maar je mag je topics best een keer proeflezen voor je ze online pleurt…

8 likes

Hoe kan ik een notificatie instellen voor bepaalde woorden? Bijvoorbeeld “ruzie”, “aantijgingen”, “borsten”, “Seiko” en “sate”?

2 likes

Niet maar je kan op de homepage wel op meest populaire topics sorteren en dat is bijna hetzelfde

2 likes

Dat is precies wat ik bedoel.
Ik sprak laatst iemand die vol trots melde dat hij een echt Tommie Hilfiger (door 90% van de clientèle uitgesproken als “Hilfinger”) horloge had gekocht… Voor serieus geld ook nog. Naja, hij was er blij mee… Zijn gevoel was goed…

1 like

Of een horloge tot “luxury” behoort kan je naar mijn mening niet zeggen aan de hand van het merk, er zijn genoeg merken die zowel goedkope quartz horloges als hoog afgewerkte in-house kalibers produceren.

Persoonlijk zie ik enkel AP, Vacheron, Patek, moderne Credors etc. als luxury horloges aangezien iedereen met wat sparen een Rolex/Omega/Breitling kan kopen.

1 like

Dat geldt ook voor het klantenbestand van AP, Vacheron Constantin en Patek Philippe.

1 like

Je weet wat ik bedoel, minder bereikbaar en (vaak) hogere afschrijving/onderhoudskosten schrikken af…

2 likes

Het steekwoord in deze is dan ook ‘persoonlijk’…
Voor elk merk is een markt, voor elke portemonnee/spaarpot een merk :wink:

1 like

Een horloge ? 99,9% van de mensheid interesseert het geen bal :sunglasses:

3 likes

Grand Seiko word ook niet genoemd. Seiko vervolgens weer wel. Terwijl ik eigenlijk van mening ben dat Seiko(sommige lijnen) zich kan met met quasi luxury

1 like

Zoals ik al aangaf: los van of het accuraat is. Natuurlijk kan de 1 zeggen dat ze gelijk staan. Ik zou zelfs beweren dat in sommige opzichten Omega boven Rolex staat. Weleens die Tourbillon lijn van Omega gezien? :heart_eyes:

Weleens ergens gezien hoeveel werk Cartier vandaag de dag steekt in hun uurwerken en design. Het oogt vaak uniek (anders dan de gevestigde orde). Ze maken geloof ik ook eigen uurwerken, dus inhouse.

Heb jij interesse om dat te doen? :joy:

Elk merk heeft instappers en high-endhorloges, binnen hun eigen kaders.
Een dure Seiko is meestal beter dan een goedkope Omega, zeg maar.
Daarom is dergelijk hokjes-denken bij voorbaat al kansloos, al helemaal omdat bij luxeartikelen zoals horloges al gauw de emotie en (al dan niet door het merk zelf gecultiveerde) merkbeleving gaat opspelen.

Voorts zou ik de heren frequente bezoekers van het taalnazi-topic graag uitnodigen om eens met de kam door dit draadje te gaan. :+1:

12 likes