Vertel hier het verhaal achter je geërfde horloge of het horloge dat jij zelf wil gaan doorgeven!

Ik ben een Antropologie student en ik doe samen met een groepje onderzoek naar familie erfgoed. We zijn geïnteresseerd in de verhalen achter jullie geërfde horloges; van wie heb je het horloge geërfd? Wat betekend het horloge voor jou? Daarnaast zijn wij ook geïnteresseerd om te lezen of je misschien zelf een horloge hebt aangeschaft om door te geven; aan wie ben je van plan het horloge door te geven? waarom aan deze persoon? Een foto bijvoegen van je horloge zou leuk zijn! Wij zijn erg benieuwd naar alle antwoorden.

2 likes

Ik heb eerder een topic geopend over een van mijn horloges.

3 likes

In navolging van Skv, ik heb ook eerder een topic geopend, over het horloge van mijn vader, dat ik om de beurt met mijn broer draag.

5 likes

Mijn vader kreeg voor zijn 40e verjaardag van mijn moeder een horloge dat ik heb geërfd en vastbesloten was om te gaan dragen. Ik kocht voor mijn 40e verjaardag een horloge voor mijzelf om tzt doorte geven aan onze zoon.

Het horloge van mijn vader heb ik echter nooit gedragen. Hij stond op uit zijn stoel en kreeg een hartstilstand. Door de val schuurde het horloge langs de rand van de tafel. Dit had een dermate impact dat het horloge is blijven stilstaan op exact dit moment en is stuk gegaan, het heeft nooit meer gelopen. De twijfel was/is er om het te laten repareren maar ik vind het ook wel iets symbolisch hebben.

Het horloge dat ik destijds voor mijzelf kocht, loopt nog steeds :grimacing:

3 likes

Hoi Kira.
Ik heb één horloge geërfd van mijn vader, en dat is zachtjesaan het belangrijkste geworden wat ik van hem heb.
Het is voor mij het begin geweest van de horloge hobby.
Toen mijn vader overleed hebben we wat spullen van hem verdeeld, die mijn moeder graag al naar ons toe wou hebben.
Ik heb toen onder andere z’n horloge meegehad.
Dat heeft toen ruim 20 jaar in een la gelegen zonder dat er iemand naar gekeken heeft.