Vertel hier het verhaal achter je geërfde horloge of het horloge dat jij zelf wil gaan doorgeven!

Ik ben een Antropologie student en ik doe samen met een groepje onderzoek naar familie erfgoed. We zijn geïnteresseerd in de verhalen achter jullie geërfde horloges; van wie heb je het horloge geërfd? Wat betekend het horloge voor jou? Daarnaast zijn wij ook geïnteresseerd om te lezen of je misschien zelf een horloge hebt aangeschaft om door te geven; aan wie ben je van plan het horloge door te geven? waarom aan deze persoon? Een foto bijvoegen van je horloge zou leuk zijn! Wij zijn erg benieuwd naar alle antwoorden.

2 likes

Ik heb eerder een topic geopend over een van mijn horloges.

3 likes

In navolging van Skv, ik heb ook eerder een topic geopend, over het horloge van mijn vader, dat ik om de beurt met mijn broer draag.

5 likes

Mijn vader kreeg voor zijn 40e verjaardag van mijn moeder een horloge dat ik heb geërfd en vastbesloten was om te gaan dragen. Ik kocht voor mijn 40e verjaardag een horloge voor mijzelf om tzt doorte geven aan onze zoon.

Het horloge van mijn vader heb ik echter nooit gedragen. Hij stond op uit zijn stoel en kreeg een hartstilstand. Door de val schuurde het horloge langs de rand van de tafel. Dit had een dermate impact dat het horloge is blijven stilstaan op exact dit moment en is stuk gegaan, het heeft nooit meer gelopen. De twijfel was/is er om het te laten repareren maar ik vind het ook wel iets symbolisch hebben.

Het horloge dat ik destijds voor mijzelf kocht, loopt nog steeds :grimacing:

3 likes

Hoi Kira.
Ik heb één horloge geërfd van mijn vader, en dat is zachtjesaan het belangrijkste geworden wat ik van hem heb.
Het is voor mij het begin geweest van de horloge hobby.
Toen mijn vader overleed hebben we wat spullen van hem verdeeld, die mijn moeder graag al naar ons toe wou hebben.
Ik heb toen onder andere z’n horloge meegehad.
Dat heeft toen ruim 20 jaar in een la gelegen zonder dat er iemand naar gekeken heeft.
Maar hoe gaat dat, je wordt ouder, je gaat aan andere dingen waarde hechten, en plotseling komt dat horloge weer boven water, en denk je, daar moet ik wat mee.
Als ik dat ding nou eens mooi op laat knappen, en haar weer eens af en toe ga dragen.
Gewoon, om wat dichter bij mijn vader te komen.
Dan ga je on line op zoek, je komt op dit forum terecht.
Hier na wat zoeken een goede horlogemaker gevonden, en ,precies gedaan wat ik wou doen.
Mooi op laten knappen. Een beurt laten geven,een mooi bandje erop, en weer dragen bij speciale gelegenheden.
Vaderdag, verjaardagen in de familie, Feestdagen met de familie, und so weiter.

Vóór het opknappen.

En zo ziet ze er nu uit

Tja en dan, hoe nu verder?

Natuurlijk hoop ik dat één van mijn zonen tzt het horloge naar (emotionele) waarde weet te schatten, en het na mij verder wil gaan dragen.

Natuurlijk heb ik zelf ook best wel wat horloges aangeschaft, al geruime tijd geleden deze bijvoorbeeld.

Die nu bij dezelfde horlogemaker is om opgeknapt te worden.
Ik zou het fijn vinden als ze zich bijvoorbeeld straks ieder over een van deze twee zouden ontfermen, en er zuinig op zijn en ze nog eens af en toe dragen.

En de rest van mijn horloges?
Ik hoop er zelf nog heeeeel lang plezier van te hebben.
En naderhand?
Ik hoop dat ze, ze verdelen en ze allemaal met plezier eens af en toe dragen,
En zo niet? Ook goed

Ik hoop dat je hier iets aan had.
En zo niet? Ook goed.

Groet Eddie

7 likes

@RickyG6 doe jij even je Omega topic pluggen?:grin:

1 like

Ergens een beetje wonderlijk dat iedereen hier leegloopt na een wat dwingende oproep van een kakelvers lid zonder enige “reference”. Maar doe wat je niet laten kunt. :no_mouth:

3 likes

Ik vind het wel een leuke vraag, die past bij het vintage subforum.

2 likes

Nou, dwingend?
Maar ergens heb je wel gelijk.
Misschien was ik er wel aan toe om het eens te delen.

1 like

Is dit niet meer een vraag voor een paleontoloog?

Met mijn mechanische uirwerk om de pols, voel ik me vaak een fossiel tussen alle hedendaagse smart-watches

3 likes

De topictitel is volledig in gebiedende wijs opgesteld. Inclusief uitroepteken.

Ik heb teveel trollen gezien hier - en inbrekers thuis - om voorzichtig te zijn.

Yep, edit. :wink:

3 likes

Ik deel je wantrouwen wel. Daarom volstond ik met een link in plaats van een nieuw verhaal te schrijven.

2 likes

Een student(e) Nederlands is het in elk geval niet. :face_with_monocle:

3 likes

Bedankt voor uw bijzondere verhaal!

1 like

Bijzonder interessant verhaal :roll_eyes:

Ik was onverwacht erfgenaam eind 2020 van een oude boerderij,bij het leeghalen van de boedel trof ik dit horloge aan van mijn oom of opa(die vroeger inwoonde)
Had het horloge nooit eerder gezien,en liep direct na opwinden.

De boerderij hebben we verkocht maar het horloge gehouden als aandenking

7 likes

Van zulke taalfouten kijk ik al niet meer op, ook niet bij universitaire studenten, geboren en getogen in Nederland.

4 likes

In mijn eindexamentijd HAVO - 1988 - werd er ook al niet meer op spelling beoordeeld…

1 like

Mijn nichtje heeft universitaire graden en zo dyslectisch als maar kan.

1 like