Verzekeren of niet?

Zoals je zelf aangeeft is dat een persoonlijke beoordeling. Voor mij is/was een motorfiets geen luxe, omdat het gedurende jaren het enige vervoermiddel was waarmee ik zonder uren te verspillen naar mijn werk kon.

En ik zou inderdaad enkele slapeloze nachten beleven wanneer mijn motor zou gestolen worden.

3 likes

Hier ook iemand die leeft volgens de regel “alleen verzekeren wat jezelf niet kunt dragen”. Dus ik verzeker mij bijvoorbeeld wel voor aansprakelijkheid (dat kunnen immers claims van miljoenen zijn) en zorgkosten (verplicht en zijn ook snel hele grote bedragen), maar niet voor bezittingen die ik (hetzij na lange tijd) weer opnieuw kan kopen. Idem met vakanties e.d.; annuleringsverzekeringen doe ik niet aan. Mocht het niet doorgaan, dan is dat dikke pech en is er enig verlies (maar daar is overheen te komen). Reisverzekering dan weer wel, maar dat is weer voor de mogelijke exorbitante zorgkosten in het buitenland en niet voor als wat kleding o.i.d. wordt gestolen. Dat kan ik immers zelf dragen. Zo weeg ik dat altijd af :slight_smile:

Daarom horloges verzekeren? Nee.

5 likes

Een huis is geen luxe artikel waarde Frans, en een auto koop ik alleen als ik er 2 zou kunnen kopen, kun je nagaan in wat voor barrels ik gereden heb vroeger :sunglasses:
Komt natuurlijk wel bij dat je met een auto en motor deelneemt aan het verkeer, en een verzekering dan verplicht is.
Ieder moet maar doen wat hem/haar goeddunkt.

Sommigen hebben wel veel vertrouwen in hun 2 euro springbars.

1 like

Voor mezelf gewoon de indruk dat je je duurdere stukken meer gaat dragen en gerust bent.
Dat deze de hele shift in je kastje op het werk moet liggen, je er savonds met door het stad kan lopen, je deze doodleuk als extra horloge mee neemt op reis, doe je deze aan om te genieten van een mooie fietstocht,…

1 like

Ik ben geen voorstander van het verzekeren. Zonde geld! Mocht op een waarschijnlijk hoogstzeldzaam moment mijn horloge toch van mij ontvreemd worden, koop ik gewoon een nieuwe. Niet stoer bedoeld, maar gewoon een realistische kans/risico verhouding.

Heb al ruim 20 jaar een Breitling, niet verzekerd.
Sinds een maand heb ik ook een Submariner :slightly_smiling_face: die heb ik wél laten verzekeren, wereldwijde dekking en kost me ca €25,00 per maand. Geeft me net even een beter gevoel, de Submariner heeft me namelijk een aantal jaren gekost om bij elkaar te verdienen :ok_hand:

4 likes

Wel als je een huis koopt.

Maar voor de rest , inderdaad

Zoek het lekker uit :sunglasses: :+1:t4:

2 likes

Volgens deze draad mag dat niet. Inleveren dus.

2 likes

Stijging in waarde van de Rollie dekt de kosten van de verzekering makkelijk :smile: Daarnaast gaat het op de grote verzekerings hoop dus zie je dat toch elke maand niet meer terug.

1 like

Jawel, maar dan moet je er voor twee sparen. Lekker dan : 4 jaar lang jaarlijks 2000 euro opzij gelegd, wil je hem eindelijk kopen moet je wéér 4 jaar doorsparen :persevere: da’s ook lullig.
Mag ik die tweede 8000 euro dan wel gewoon opzuipen :thinking:

2 likes

Van mij mag jij alles doen met ie eigen geld :man_shrugging:

1 like

Hoe moet ik dan dan doet met mn huur?!

1100 per maan maar mag dat pas doen als ik 2200 heb en als ik dan boodschappen moet doen a 200 per maand mag dat niet want ik moet 400 hebben ?

1 like

En na die tweede keervier jaar sparen zijn de Rolex prijzen inmiddels weer zo gestegen dat je er nog steeds geen een (of 2) kan kopen…

1 like

:scream:
Hoe dan heren…

1 like

Uhu. Verhongeren zal je.

Maar een anorexia behandeling gaat via de verzekering en dat is liefdadigheid :sob:

Wat een paradox dit…

1 like
1 like

Een gevoel van onrecht is verschrikkelijk.
Goed verzekeren is in deze maatschappij het enige remedie tegen een gevoel van onrecht.
Dit is veel belangrijker dan geld of luxeproducten, want machteloos achterblijven met een gevoel van onrecht zal je op den duur als mens veranderen. Met een goede verzekering kom je er waarschijnlijk wel overheen, en houd je percentueel rekening met tegenvallers waarvoor je dan direct een goede oplossing hebt.

4 likes