Ik calculeer gewoon altijd service in. Dus of een uurwerk goed loopt interesseert mij eigenlijk niet zo veel. Eentje die niet loopt kan soms simpelweg met een beurtje weer in orde zijn terwijl een die ogenschijnlijk goed loopt een grote verknoeide puinzooi is.
Nu heb ik wel enigszins makkelijk praten, service doe ik gewoon zelf
Geen haute horlogerie, maar de Timex Marlin is een leuke vintage instapper. Ik heb een vintage exemplaar met champagnekleurige plaat. Die vind ik zo leuk dat ik de re-issue in blauw erbij heb genomen.
verkocht as-is: “voor onderdelen, vergeet maar dat die ooit nog werkt” staat onbekend: “geprobeerd te repareren zonder succes, kapotter dan daarvoor” werkende staat: “niet mechanisch kapot, maar daar stopt het ook wel” serviced: “geopend en een kwak extra vierge olijfolie in gedropt”
Natuurlijk kan ik niet achterblijven.
Kienzle,glashutte,laco en andere duitse horloges zijn ruim verkrijgbaar in die prijsklasse. op ebaykleinanzeigen heb ik er veel gevonden.
En natuurlijk pronto verdal ik heb een kleine 35 verschillende horloges waarvan de meeste onder de 300 euro te koop zijn.
Kijk eens hier Verdal 1946
Let wel op je zal wat moeten poetsen en rekening houden met een beurtje zo hier en daar.
Morgen naar de rikketik? Daar vind je zat heb ik me laten vertellen