Vintage Citizen Only

6 likes

9 likes

Welterusten, groet van de Citizen man :joy:

9 likes

35 jaar oud en alleen even een nieuwe batterij er in en gaaaaaan! Wat een kwaliteit!

8 likes

Ziet er gaaf uit

:+1:

1 like

zo blij met deze :star_struck:
deze kom ik zeker nooit meer tegen

14 likes

Wit keramiek van Citizen in 1975, jawel.

En zijn paarse en blauwe broertje, ook UHC (Ultra Hard Ceramic).

Ik denk geleverd door Kyocera, maar dat kan ik niet bewijzen anders dan dat ze dezelfde kleuren nog steeds aanbieden.

Zwart keramiek uit de jaren 80 heb ik ook trouwens in een aantal varianten.

10 likes

Gisteren weer eens om :neutral_face: - de paper dial

11 likes

13 likes

Ik ben helemaal weg van vintage Citizen horloges. Wie is hier een expert op dit vlak die ik af en toe eens een berichtje mag sturen als ik wat hulp kan gebruiken bij een nieuwe aankoop?

2 likes

Kom maar op, maar ik kan je Ferry ook aanbevelen. @promaster is een wandelende encyclopedie.

5 likes

@Slin @JMD @Abel @jacobus

Heb ik dan zo de usual suspects? Ik vergeet er vast één.

Mea culpa.

:slight_smile:

7 likes

5 likes

Vraag maar raak hier mocht je wat willen kopen…

Weet de één het niet dan de andere wel :+1:t2::smiley:

2 likes

ik weet wel het een en ander, maar als mensen het hier over vintage Citizen hebben, dan doelen ze meestal op het soort horloges waar Sweephand uitgebreid over schreef (automaten, duikers, jaren 60/70), en aangezien hij dat al heeft uitgeplozen en ik die categorie niet echt verzamel, heb ik me er verder nooit echt in verdiept, dus op dat vlak is mijn kennis zeer beperkt. Eerstelijnshulp is dus Sweephand en Vintage Citizen Watches.

Als het gaat om quartz en gekke materialen (en vooral titanium), en semi-vintage jaren 80/90/00 (met name JDM) dan heb ik wat toe te voegen.

2 likes

Die witte Ferry, Wauw uniek.

Ja het zal niet ieders smaak zijn (het is de mijne ook niet eigenlijk), maar ik heb er in al die jaren maar eentje gezien! Misschien wel één van de zeldzaamste Citizens…

Ik ben wel een een liefhebber en verzamelaar van oude Citizen horloges maar specifieke kennis van uurwerken en reparaties ontbreekt helaas.
Vragen stellen mag altijd, naar antwoorden kan ik altijd op zoek gaan
:sweat_smile:

2 likes

Maar…je hebt genoeg ervaring met het kopen van citizens van allerlei obscure veilingen

2 likes

Ja hoor met veilingen heb ik wel ervaring, het ligt wel een beetje aan welke betekenis er hier aan obscure veilingen gegeven is :sunglasses:

1 like