Ik ben helemaal weg van vintage Citizen horloges. Wie is hier een expert op dit vlak die ik af en toe eens een berichtje mag sturen als ik wat hulp kan gebruiken bij een nieuwe aankoop?
ik weet wel het een en ander, maar als mensen het hier over vintage Citizen hebben, dan doelen ze meestal op het soort horloges waar Sweephand uitgebreid over schreef (automaten, duikers, jaren 60/70), en aangezien hij dat al heeft uitgeplozen en ik die categorie niet echt verzamel, heb ik me er verder nooit echt in verdiept, dus op dat vlak is mijn kennis zeer beperkt. Eerstelijnshulp is dus Sweephand en Vintage Citizen Watches.
Als het gaat om quartz en gekke materialen (en vooral titanium), en semi-vintage jaren 80/90/00 (met name JDM) dan heb ik wat toe te voegen.
Ja het zal niet ieders smaak zijn (het is de mijne ook niet eigenlijk), maar ik heb er in al die jaren maar eentje gezien! Misschien wel één van de zeldzaamste Citizens…
Ik ben wel een een liefhebber en verzamelaar van oude Citizen horloges maar specifieke kennis van uurwerken en reparaties ontbreekt helaas.
Vragen stellen mag altijd, naar antwoorden kan ik altijd op zoek gaan
in mijn eerste fase van de vintage citizen kwamen al de horloge van catawiki ( een twintigtal)
ik had toen nog geen benul van NOS-staat, ze zagen er toen naar mijn “normen” goed uit
in middels heb ik er nog maar drie stuks over, de rest zijn vertrokken met verlies of zelfs weggegeven
ik zeg niet dat deze site obscure is maar wil je toch een redelijk goed uitziend horloge hebben moet je toch rekening houden met een ietwat andere prijsklasse dan die in het merendeel worden aangeboden hier, ze zijn er wel, daarom die drie stuks die ik nog heb overgehouden van deze site
en nu ik heb mogen ontdekken wat de norm NOS betekend ben ik deze weg ingeslagen en heb dit jaar terug mijn portie vintage aangevuld