Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier! deel 2

Geweldig ik hou jullie op de hoogte :joy:
Gelukkig heb ik geen haast.

1 like

Gelukkig heb je inderdaad geen haast :wink:

1 like

Geen idee of hij 100% origineel is, maar het is een plaatje ondanks de krassen en butsen.

4 likes

Zeer nette Tissonic; houd wel rekening met invoer, komt uit Australië
Ik zou er wel even een andere kroon op zetten.

2 likes

‘Patent Pending’ Certina DS naar verluidt uit 1961. Maar dat kan toch helemaal niet? Franken? Als hij klopt dan mooie deal!

Prijzig maar wie weet

1 like

Ik krijg helaas veel redial vibes bij deze…

4 likes

image

Lijkt mij zeker een redial… zie die 1

1 like

Dit soort foutjes gebeurden destijds best vaak hoor. Ook bij IWC aangezien ze veel met de hand deden etc. Dit heb ik trouwens van Jasper van AVW. Die reageerde op een discussie hier op het forum waarbij een IWC logo scheef op een wijzerplaat was gedrukt.

1 like

Dat geloof ik graag. Alleen ik ben zeker geen kenner van deze Omega, maar ik zie deze eigenlijk bijna nooit origineel in zulke nette staat langskomen. Denk jij dat deze wel origineel is dan?

1 like

Ze gebruiken (meerdere) stempels over elkaar heen, en er kunnen zeker kleine foutjes voorkomen. Maar dan moet de rest wel gewoon heel strak en consequent zijn gedrukt.

Deze omega rammelt:

image

Komop, een plaat met zo’n logo is direct afgekeurd bij een fatsoenlijk merk.

5 likes

Ik ben ook geen kenner van dit specifieke model vandaar dat je mij nooit zult betrappen op uitspraken of het wel of niet klopt.

1 like

Inderdaad, vooral het Omega schrift doet bij mij alarmbellen afgaan. En in het algemeen, een jaren 40 horloge met klikdeksel en weinig bescherming tegen vocht… in deze staat… het kan, maar het is zeker ongebruikelijk.

1 like

Dat. Maar ik vind het ook voor een merk als omega erg veel foutjes op staan.

Dat stempelen doen ze al een paar eeuwen… al is dat proces natuurlijk ook wel steeds beter geworden.

Hoewel ik het idee supervet vind, zou ik aan deze NOOIT mijn handen branden.

Dit model is behoorlijk grail materiaal, ja, maar te veel vraagtekens idd.

Ja… ik ben " stiekem" een beetje op zoek naar een UG triple calendar/ Tri-Compax.

Beetje zoeken naar een echt goeie. Ook een mijnenveld…

3 likes

Nog iemand zin in een Tissonic project :sunglasses:

1 like

Cartier Tank NOS met burgundy dial

2 likes

NOS seventies Pallas met ETA

Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?

5 likes