Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier! deel 2

Ik had ook interesse tot ik beter naar de wijzerplaat heb gekeken die inderdaad vermoedelijk opnieuw is opgemaakt.

Opnieuw opmaken wordt meestal gedaan bij vintage horloges met patina / schade op de wijzerplaat, eigenlijk wordt de wijzerplaat opnieuw geschilderd. Dat betekent niet persé dat het horloge nep is maar het verminderd de waarde wel aanzienlijk.

2 likes

wel knap werk zo te zien @Smoothsecondscom. Zag het er niet aan af.

Zoals hierboven omschreven opnieuw afgewerkt (gelakt etc).

Kijk maar eens naar een originele uit die periode.

Mooi sierlijk font. Bij diegene op Marktplaats hebben ze een jaren 70 font gebruikt. En zo zijn er nog een hoop verschillen.

2 likes

Veel dank. Ik zie het nu. Kon al geen versie vinden uit 1961 met dat type font. Allen alleen maar de sierlijke variant.

Ja, mee eens. Op zichzelf lijkt de wijzerplaat netjes gedaan, maar zoals Lieuwe zegt is het niet op dezelfde wijze gedaan als andere exemplaren. Het makkelijkste blijft toch altijd de wijzerplaat vergelijken met vergelijkbare horloges (zoals die @Lieuwedv stuurt).

Ik heb overigens contact gehad met de verkoper en hij is van mening dat het een service wijzerplaat is.

1 like

@Smoothsecondscom kreeg zelfde antwoord. ‘service dial’.

Nog niet echt vintage; meer een “youngtimer”, maar een net exemplaar voor een nette prijs:

1 like
  1. Tissot très rare années 30 mécanique vintage, calibre Ti
    € 69,00
    https://link.2dehands.be/m1819096543?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Niet slecht voor een tachtig jaar oud horloge

1 like

UG Unisonic met weinig voorkomende plaat. Volgens mij geen slechte deal, wellicht nog wat af te krijgen met “best offer”.

https://www.ebay.nl/itm/VINTAGE-STAINLESS-STEEL-UNIVERSAL-GENEVE-UNISONIC-BEAUTIFUL-DIAL-ALL-ORIGINAL-/304380401764?mkcid=16&mkevt=1&_trksid=p2349624.m46890.l6249&mkrid=711-127632-2357-0

1 like

Als dit ding klopt, en zo lijkt het wel, dan hoort ie buiten te vliegen. Gaat niet lang duren.

1 like

Ik vind hem nogal aan de prijs… Of is dat vanwege het merk?

Ik heb mijn vergelijkbare Lemanias en Minervas voor beduidend minder gekocht, maar dat is al wel een paar jaar geleden. Ook in een zelfde staat en met erg mooie column wheel uurwerkjes.

Als dit geen dealtje is! :+1:
Twee ESPA-compressors voor een paar tientjes per stuk.

5 likes

Helaas klopt er niet veel van. Kast niet origineel, wijzers ook niet :smirk:

Supertof. Zijn de kroontjes op zich minstens al waard.

1 like

Dat komt goed uit dat hier genoeg expertise zit.
Zal de volgende keer beter opletten :wink:

1 like

Als het een ander merk was geweest had ik het waarschijnlijk ook niet geweten. Ik weet vrij veel over Tissot, over andere merken veel minder :blush:

1 like

Iets voor de Tissot liefhebber?

1 like

Net ding :ok_hand: Niet iets waar ik 350 Euro voor zou neer leggen, maar dat is persoonlijk en ook een smaakkwestie natuurlijk :blush:

2 likes

Ik ook niet, maar aardig zeldzaam volgens mij, ‘nos’ en de vele nieuwe Instagram verzamelaars van de laatste paar jaar, kunnen die prijs misschien toch waarmaken.

Overigens heb ik zelf goede ervaringen met deze verkoper (wel al jaren terug); goede horloges, geen twijfels over originaliteit en reele prijzen voor een ‘handelaar’.

1 like

Prijzen zijn voor instagram begrippen netjes inderdaad. Dat zie je veel gekker. Overigens heb ik ook bij hem volgens mij wel eens een Frankenwatch gezien, dus wat dat betreft ook niet 100% betrouwbaar, maar dat is het eigenlijk nergens. Je moet altijd blijven opletten en weten wat je koopt :sunglasses:

1 like