Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Thanks! Maar neig toch naar witte platen.
Overigens vind ik een stalen IWC ook niet te versmaden :smirk:

1 like

Veel te duur, hoor. Maar het is te mooi om niet te delen.
https://omegaforums.net/threads/vintage-omega-constellation-pie-pan-14381-gold-capped-w-boxes-papers.99972/

2 likes

Cool setje! Prijs valt wel mee toch?
200 dollar afpingelen en goan :slight_smile:

Ja, de set is erg gaaf en de case ref. behoort ook tot mijn top 2. Ik meende echter wat doorslijt van de gold cap op de lunette te zien. In zeer goede staat ben ik het zeker met je eens.

Niet echt een ‘superdeal’ vwb prijs maar ik deel hem toch even, wellicht is iemand opzoek.
Tissot ref. 40521 komt niet zo heel vaak voor en in deze nette en originele staat zijn ze best schaars.
(band en gesp zijn wellicht origineel)

3 likes

Aha, dan klopt de beschrijving niet helemaal :grimacing:
Daar staat dat de kast in perfecte staat is, zonder slijt.

Volgens mij zitten er echt nog 3 vlokjes goud op. Die hele kast is kaal zo op de foto’s te zien. Die zou je echt opnieuw moeten vergulden

Dit is geen vergulde kast, maar en “gold cap” kast. Dat is een stalen kast waar een dunne gouden plaat overheen geperst is. Je kunt aan de achterkant de randjes van de gouden plaat zien. Een gold cap kast slijt niet zomaar overal door, mogelijk dat er een paar hoekjes door zijn, maar de foto’s zijn zijn net te vaag om dat goed te kunnen zien. :thinking:

Zie je inderdaad niet veel en lijkt nos.
Aan de vuiligheid te zien (pakking resten?) , zeker een service beurt incalculeren. Je moet deze ref dan echt wel specifiek zoeken inderdaad
 Iets voor je zelf als echte Tissot liefhebber dus misschien? :wink:

1 like

Moet dat niet bij 90% van de vintage :wink: Waarom bij deze specifiek?

Haha, dat is in ieder geval onzin ja. Het kan ook zijn dat het een soort goudoxidatie is. Dat had die ouwe Marvin die @Fritzer nu heeft. Dat was eenvoudig weg te poetsen.

Ik begrijp wat je bedoelt maar dat hoort zo :smiley:
Dat is voor mij ook het grootste minpunt aan deze modellen.

Dat klopt inderdaad, ze zijn eigenlijk precies vaag genoeg :stuck_out_tongue:

Een poging.

4 likes

Dat zijn geen slijtplekken hoor.

3 likes

Klopt, is geen slijt, meer ‘patina’ zoals wel vaker bij capped/gouden klokjes voorkomt.

Soort paars en/of bruinige laag

1 like

Ik snap je punt.
Maar als uurwerk er schoon uit ziet en het loopt goed, zijn velen (ook ik zelf af en toe) geneigd om (nog) geen beurtje in te calculeren toch?

2 likes

Jazeker, want helaas betaal je voor een leuke barn find dezer dagen even veel als voor een fully serviced exemplaar


Volledig zelf in de hand hebben wat er wel/niet gebeurd is verzamelaars veel waard. Mij zeker ook.

1 like

Ik heb de fotos even wat beter bekeken en zie nu wat je bedoelt met de viezigheid in het uurwerk

1 like

Ik heb het idee dat het pakkingresten zijn. Volgens mij is dit uurwerk nog nooit geserviced, dus die pakking zal volledig vergaan zijn geweest. De verkoper heeft de ergste prut verwijderd, maar niet van het uurwerk. :sunglasses:

Ik vind het wel een mooi horloge maar het is niet echt een ref. die ik zou willen toevoegen aan mn collectie.
Vwb de Tissot/Lemania chronografen ben ik eigenlijk wel tevreden met mijn trio.
Er staan wel anderen ref. op mijn wishlist :sweat_smile:
 een ref. 4002 (staal met opgelegde indexen) bijvoorbeeld :sunglasses:

1 like

Hier net zo; mooi ding, maar niet een die bovenaan mijn lijstje staat. Zou dan eerder voor zijn automatische broertje gaan, de 45503. :sunglasses:

45502 bedoel je :wink:

1 like