Crosspost! De jaren 80 herleven met deze Seiko Dolce. Ik verwacht ‘m komende week
Mooie en aparte verschijning Twan
Dit is eentje met centrale seconde, gaaf zeg.
Pakjesdag, verzameling aankopen laten inpakken en versturen. Meeste is (voor) onderdelen, maar dat gold filled Tissot zakhorloge uit 1873 is dat zeker niet
Wel een project, hij loopt niet en de bezel en urenwijzer missen

Waar zitten we hier naar te kijken?
https://www.vinted.nl/items/5456869254-paul-buhre-paviel-burie-antiek-watch
Vermoedelijk hf lid?
Paul “Pavel” Buhre.
Was inderdaad een van de hofleveranciers van de Tsaar, dacht ik.
Heel oud beestje op die foto van je. Ik zou ergens 1900-1920 gokken ofzo, met dat ouderwetse wijzerverzet.
Ja, en het feit dat de hofleverancier status toegekend is in 1899 blijkbaar
Als Seiko-verzamelaar is eigenlijk een Seiko Silverwave wel plicht. Nu heb ik al een Seiko Silverwave, en dat is de Seikomatic Silverwave J12082. Ik vind het een heerlijk horloge en draag het ook graag. Maar wat minder mensen weten, is dat er nog een andere versie van is. Een Sportsmatic Silverwave 69799. En toen ik deze tegenkwam op een veiling, heb ik niet lang getwijfeld. Er is nog wel een hoop werk aan, waarbij het glaasje wel duidelijk mag zijn. De wijzerplaat is verweerd, maar ziet er nog best goed uit. Het uurwerkje is er eentje van de Sportmatic, daarvan heb ik nog onderdelen liggen, dus het gaat helemaal goedkomen met dit horloge…
Jammer van de verkleuring maar die lijkt er wel redelijk egaal te zijn. Kan een leuk klokje worden
Een van mn favoriete vintage seiko modellen.
Die verkleuring komt vaker voor bij de Sportsmatic versie. Ook de interne bezel is anders, die is bij deze van plastic en is vaak gebroken. Deze lijkt nog heel. En inderdaad, de verkleuring is best egaal, dus ook veel minder storend.
Gelukkig is dat niet het geval bij mijn andere Silverwave
Even een kort bezoekje afgelegd aan kennissen in Zweden, ik kwam deze leuke CYMA tegen, hij wilde graag met me mee naar Nederland, ik zeg, is goed joh! dus dat heb ik even geregeld, hij krijgt van zijn huidige baas een enkel reisje naar mijn adres.
Daar had ik ook al naar gekeken, maar ik vond, dat ik nu wel genoeg gekocht had…
Want ik heb me ook nog deze Seikomatic J13044 gekocht… En ik ben nu eenmaal wat meer van de Japanse horloges, en helemaal Seiko…
Je hebt gelijk, ik was ook helemaal niet van plan om op iets te gaan bieden, maar ik vind deze Cyme wel mooi en is een leuk opknappertje, en ik had het max bod 3 tientjes hoger ingesteld, dus ik ben er hartstikke blij mee, dit wordt mijn derde Cyma. Wat koop je nu voor 42 euro? Zo’n leuke Cyma, het is niets te veel betaald, en al zou het te duur zijn, ga maar een tweede zoeken. Dus ook voor 72 had ik hem willen hebben.
Welk bj zou die Cyma zijn? begin 50 of zo?
Gelukkig maar, anders zouden we dikwijls in dezelfde wateren vissen.
Die Seikomatic J13044 daar kun je veel voldoening uithalen tijdens het opknappen, ik ben zeer benieuwd hou hij eruit ziet na jouw super behandeling.