Vintage incoming (Deel 2)

Nee, maar de meeste metalen die gebruikt werden zijn minder roestgevoelig. Het rainurerad lijkt wel van gietijzer of zo…

1 like

Ook het schroefje van de tirette wil nog wel eens vastgeroest zitten

1 like

Nope, geen zwanenhals regulator. Die zit hier op:

Bedoel je breguet?

8 likes

“Je gaat het pas doorhebben als je het ziet”
Ah, nu zie ik het! :wink:

3 likes

Mooie, eigenlijk de zeldzamere voorloper van de bidynator, de Felsa 415, soort “proefserie” voor de Felsa 690.

4 likes

Was er al een tijdje naar op zoek de Ricoh Expo 1970, en eindelijk een voor redelijke prijs kunnen bemachtigen.

Als hij hier is zal ik NA post maken, met het verhaal rond dit toch aparte horloge

19 likes

Ga ik zeker lezen :+1:

2 likes

:point_up:

1 like

:point_up: :point_up:

1 like

:point_up::point_up::point_up:

1 like

:joy::joy::joy::joy:

1 like

Beetje generiek wel.

:smile:

3 likes

Pas op he, je speelt met je lidmaatschap van team Ermeto, je kan zo geroyeerd worden :rofl:

2 likes

Ik vind hem geweldig! Zei ik dat niet??

1 like

Wat een geweldig horloge zeg. Pracht aanwinst

2 likes

Dat is een bijzondere :star_struck:

:point_up_2: :point_up_2: :point_up_2: :point_up_2: :point_up_2:

2 likes

Hallo allemaal, na even inlezen en bijleren heb ik mijn eerste vintage binnen (-: Na wat experimenteren met verzendkosten, reviews van verkopers, inklaringskosten (voor de volgende aankoop, een Eterna Matic), biedings- en dateringstechnieken heb ik er zin in. Wordt een leuke hobby, daar ben ik al wel achter. Ben (nog) niet zo technisch dus hopelijk blijven grote problemen achterwege. Focus nu gaat naar een leuker/kleuriger bandje…als iemand tips heeft dan hoor ik dat graag!

12 likes

Gefeliciteerd met je eerste vintage! Is dat 18mm tussen de lugs?

Qua bandjes is mijn tip: koop een horlogemakersset op Amazon met goede reviews

Samenvatting

voor 2, 3 tientjes. Ik heb intussen 100 bandjes gewisseld en soms echt lomp gedaan. Ding blijft maar gaan. Alle andere tools die ze met bandjes meesturen is minder degelijk.

Dan kun je meteen de kast opendraaien om het uurwerk te aanschouwen.

Bordeaux rood (Sailcloth, stof, verzin maar wat leuks) zal mooi staan. Hagedis- of slangenleer in die tint?

Is het 18mm?
In het afgelopen jaar heb ik veel bandjes van het forum gekocht, maar ook via de forumsponsor (en wat concurrenten) en diverse op Aliexpress.

Bij de forumsponsor vind je Perlon straps. Bijvoorbeeld donkergroen of moss green. En bordeaux. Perlon draagt fijn en is makkelijk te wisselen. Houd er wel rekening mee dat je je deksel na iedere keer even ‘lucht’ en na enkele keren dragen even grondig reinigt. Perlon schuurt en plakt vast aan het metaal.

Het is een kwestie van proberen, die bandjes en kleuren. Ook afhankelijk van je kledingstijl. Voor hetzelfde geld staat een wit saffianio bandje geweldig.

@domega de Fixoflex tip laat ik aan jou. :laughing:

4 likes

Dank je wel! Ja, is 18 mm. Heb al even gezocht op het forum en zie wel wat merken voorbij komen: Morellato, Alie met z’n tweed bandjes, RIOS1931, Colareb…de keuze is idd reuze (-: Newby vraag: wie is onze sponsor? Was geen controlevraag om lid te worden toch :thinking:

1 like