2 Ricoh Expo editions

Zoals beloofd in dit NA-topic van een tijdje terug, hier dan wat achtergrond over mijn Rico Expo Editions.

De eerste is deze uit 1970, door Ricoh uitgebracht. De wereldtentoonstelling werd in 1970 in Osaka gehouden en Ricoh had daar een stand die veel opzien baarde.

Expo 70 - Wikipedia, hieronder het logo van de tentoonstelling van 1970 en dit zie je dus ook terugkomen op de wijzerplaat en kast van het horloge.

330px-Expo70-logo.svg

Het paviljoen van Ricoh dat jaar, dat ze samen met Kodak hadden, was spectaculair

https://en.worldfairs.info/expopavillondetails.php?expo_id

Het horloge is in meerdere kleuren gemaakt; deze rood met goudkleur en blauw met zilverkleurig zie je het meest. Het kan ook als halsketting gebruikt worden, maar het haakje voor de ketting ontbreekt vaak.

In 1997 werd er in de Japanse prefectuur Tottori een tentoonstelling gehouden om deze regio te promoten. Ricoh Microelectronics Co. is hier gevestigd en ter ere van deze tentoonstelling bracht Ricoh ook weer een horloge uit, deze keer een quartz met daarop de tekst Japan Expo '97 en een afbeelding van de mascotte van deze tentoonstelling

.

Dit horloge kocht ik NOS, nieuwe batterij erin en het loopt weer goed!

En nu we het toch over speciale edities hebben: ik heb ook een speciale uitvoering van een Takano

Bedankt voor het lezen weer.

13 likes

Leuk allebei!

1 like

nooit gezien dit model… weer wat wijzer :+1:t2:

1 like

Superleuk opvallend horloge met een mooi verhaal.

De vorm hebben ze afgekeken van de Gruen Pentagon. :wink:

1 like

Hebben goed voorbeeld voor gevonden dan, mooie Gruen

1 like