Vintage incoming (Deel 2)

Ja via Vinted

1 like

Wat zijn jullie ervaringen met Vinted? Ik heb er nog nooit iets gekocht, maar overweeg het wel. Hoe veilig zit je bij dit platform als koper? Ben bang om een baksteen in een doos te ontvangen :upside_down_face:

1 like

Heb er nu 20-30 horloges gekocht, altijd iets ontvangen, niet altijd naar mijn zin of volgens de omschrijving, maar dat is max 2-3 keer geweest.

1 like

Ja kopen via Vinted gaat ( te) makkelijk.:innocent:
Ik heb er al veel gekocht. Maar ik moet zeggen dat ik altijd een praatje maak met de verkoper ( in het Frans)
Ik weet niet of het daaraan ligt, maar nagenoeg altijd positieve ervaringen…

3 likes

Ik heb er kleding gekocht, geen horloges. Voordeel is wel de lage (internationale) verzendkosten. De staat altijd met een korreltje zout nemen “good” en “very good” zijn niet altijd goed. Dus altijd goed de fotos bestuderen.

1 like

Goedemiddag liefhebbers, een uurtje terug ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een Longines.

Mijn eerste Longines, en het is deze Longines Quadrant met het kaliber 12.68Z

Ik hoop dat ie in het echt net zo mooi is als op de foto

De veiling zou morgenavond eindigen, ik ben met de verkoper een prijs overeengekomen en heb het kunnen kopen voor een tientje meer als het startbedrag.

17 likes

Ik zal es bekijken of er iets aan de wijzers gedaan kan worden, ik denk het wel.

Veel horloges gekocht en ook best veel verkocht. Nagenoeg geen negatieve ervaringen gehad.

2 likes

Nog een paar leuke opknappertjes

Anoniempje

En deze mooie Accurist

En gisteren zijn dan eindelijk mijn bestelde glaasjes gearriveerd, bijna 8 weken onderweg geweest, zo zit ik voorlopig niet meer zonder, misschien dat ik nog wat low dome ga aanschaffen, maar dat komt weinig voor, dus hoef daar niet zo’n grote partij voor te kopen.

8 likes

Hee, klinkt bekend :grin:

3 likes

Eigenlijk altijd positief. Als het minder is, is het eigenlijk mijn eigen schuld en had ik beter naar de foto’s moeten kijken. En dan opereer ik nog in het 1, 2 en 3 tientjes gebied.

Altijd vriendelijk, correct en netjes verzonden.

1 like

Ik had 1 interessante advertentie gezien en was direct een oplichter die zich voordeed als een boutique in midden Frankrijk. Google reviews en insta-pagina met 15k volgers, alles erop en eraan.
Oudste post was een week oud en betaling kon alleen via directe bankoverschrijving buiten Vinted om.
Ik heb de app weer verwijderd. Mede gezien de hoeveelheid namaak die ik tegenkwam.

Wel ergens anders iets gekocht. In navolging van @Vanne ook maar een 804A aangeschaft. Wij hebben wel vaker dezelfde smaak…

19 likes

Ik opereer in het paar tientjes gebied. Niet in IWC prijsklasse. Voorlopig oplichten niet de moeite waard blijkbaar…

1 like

Da’s een mooie. Scherpe kast en goede plaat. Gefeliciteerd!

1 like

Dat dacht ik ook :slightly_smiling_face: en ik heb hier denk ik nog wel een BoR liggen die erop past. Kijken hoe dat uitwerkt.
Bevalt de IWC jou? Ik ben wel benieuwd naar de maatvoering. Of het echt dat jumbo effect heeft

1 like

Heb pakje met een stuk of tien Ricoh klaar staan om te latenb versturen, heb er snel nog deze bij kunnen doen

Een Hamilton-Ricoh Electric, had er nog niet een, ben benieuwd of het kwestie is van nieuwe batterij en schoonmaken of…erger.

11 likes

Zijn de Ricoh horloges te herleiden naar kast/model? (zoals bij Seiko, Casio, Citizen) Valt hier gericht op te zoeken? Ik dacht van niet, maar hoor graag het tegendeel :slight_smile: Ik heb hier nog ergens een doos vintage stalen NOS Ricoh kasten liggen die ik graag eens bij een model/jaar etc zou matchen

3 likes

Deze IWC vind ik veel beter overkomen in het echt dan op de foto’s. Dan zie je pas hoe goed de afwerking is. Het formaat is voor mij absoluut jumbo.

Heb je een bijpassende IWC BoR?

1 like

Ik ben heel benieuwd. Deze periode IWC is vaak understated maar heel mooi in details.

Nee geen IWC BoR helaas, maar nog wel een Seiko die zou moeten passen :joy: hopelijk komt het hierbij in de buurt

13 likes