Vintage incoming (Deel 2)

Ik had 1 interessante advertentie gezien en was direct een oplichter die zich voordeed als een boutique in midden Frankrijk. Google reviews en insta-pagina met 15k volgers, alles erop en eraan.
Oudste post was een week oud en betaling kon alleen via directe bankoverschrijving buiten Vinted om.
Ik heb de app weer verwijderd. Mede gezien de hoeveelheid namaak die ik tegenkwam.

Wel ergens anders iets gekocht. In navolging van @Vanne ook maar een 804A aangeschaft. Wij hebben wel vaker dezelfde smaak…

19 likes

Ik opereer in het paar tientjes gebied. Niet in IWC prijsklasse. Voorlopig oplichten niet de moeite waard blijkbaar…

1 like

Da’s een mooie. Scherpe kast en goede plaat. Gefeliciteerd!

1 like

Dat dacht ik ook :slightly_smiling_face: en ik heb hier denk ik nog wel een BoR liggen die erop past. Kijken hoe dat uitwerkt.
Bevalt de IWC jou? Ik ben wel benieuwd naar de maatvoering. Of het echt dat jumbo effect heeft

1 like

Heb pakje met een stuk of tien Ricoh klaar staan om te latenb versturen, heb er snel nog deze bij kunnen doen

Een Hamilton-Ricoh Electric, had er nog niet een, ben benieuwd of het kwestie is van nieuwe batterij en schoonmaken of…erger.

11 likes

Zijn de Ricoh horloges te herleiden naar kast/model? (zoals bij Seiko, Casio, Citizen) Valt hier gericht op te zoeken? Ik dacht van niet, maar hoor graag het tegendeel :slight_smile: Ik heb hier nog ergens een doos vintage stalen NOS Ricoh kasten liggen die ik graag eens bij een model/jaar etc zou matchen

3 likes

Deze IWC vind ik veel beter overkomen in het echt dan op de foto’s. Dan zie je pas hoe goed de afwerking is. Het formaat is voor mij absoluut jumbo.

Heb je een bijpassende IWC BoR?

1 like

Ik ben heel benieuwd. Deze periode IWC is vaak understated maar heel mooi in details.

Nee geen IWC BoR helaas, maar nog wel een Seiko die zou moeten passen :joy: hopelijk komt het hierbij in de buurt

13 likes

Nee helaas is er dat gebied heel weinig te vinden over Ricoh op internet

Hier staat wel wat info over de uurwerken.

Ricoh’s Automatic Watch Movements | Watch movements – A passion Ricoh’s Automatic Watch Movements | Watch movements – A passion

3 likes

Geen horloge, wel een klein klokje. Bij een kringloop gescoord. Siert nu de eetkamer.

Onderhoud (denk ik) in '53 en '79. Loopt nu al een dag of zes.

12 likes

Leuk! Een cilindergangklok had ik nog niet eerder gezien (niet dat dat iets zegt, ik heb nog niet veel klokken gezien).

Nu je het zegt… inderdaad cilindergang.
Hij staat op een ietwat scheve plank. Zijn voorganger had een slinger en dat ging niet zo goed, die viel stil.

1 like

De perfecte plek voor deze dus :ok_hand:

1 like

Net binnen.
Nog leuker in het echt dan ik dacht.

11 likes

Vanmiddag binnen gekregen. Hoe noem je dat??? Een dikke klatser ofzo?

Een Vintage met een kastmaat 41,5 mm met leuke details op de wijzerplaat :star_struck::star_struck:
En voor twee tientjes ook nog eens lopend.
Binnenkort maar eens een service geven. Geen idee wat voor uurwerk erin zit. Moet nog kijken :sweat_smile:

4 likes

Mooie wijzerplaat idd! Een echte eyecatcher.