Vintage incoming (Deel 2)

Bijzonder! waar dient de drukknop voor?

1 like

Leuke vondst Arie. Heeft een link met Dodane als ik het goed heb en daarmee met Airain. Redelijk legendarisch :+1:

1 like

Om het lampje aan te doen dus… :wink:

4 likes

Ah, overheen gelezen :face_with_peeking_eye: :+1:

Moet er ook niet een Timex indiglo op het lijstje?

1 like

Ik had daar nog helemaal geen onderzoek naar gedaan. Zag hem, vintage, groot, very very low budget … daar houden we van :sweat_smile: … maar de Airain, Dodane en Airin horloges die ik vind … man wat een geld :scream: Op chrono staan ze voor 1500 - 5000 euro (OK, chrono’s en dit is een simpele handwinder).

Heb ik dan een zogenaamde Rolex/Omega vondst gedaan bij de kringloop?

【F】 #TBT A Colorful Airin Regatta Timer With Valjoux 237

1 like

:rofl: was het maar waar! Dat geldt voor de chrono horloges, maar ik vind het absoluut een topper. Zakhorloge?
Dit: nee verborgen aansluiting voor een bandje :+1: :ok_hand:

1 like

Klopt, is een verborgen aansluiting aan de achterzijde. De wijzerplaat (had even vluchtig gekeken want kregen visite) is volgens mij puntgaaf. Enkel wat krasjes op het glaasje. Binnenkort maar eens aan de slag. Zin an :sunglasses:

2 likes

Ik heb al enkele King Divers, maar nog geen Chrono ace.
Nu dus wel…

13 likes

Wat een knots Arie. Zit de bandaanzet onder de rand? Die jaren 70 UFO’s van mij hebben dat ook alleen daar is het vooral kast en weinig wijzerplaat, dit vind ik mooier, erg leuk ding hoor. 20 euro is een koopje lijkt me.

Hier een Zentra UFO van me, ook een bandaanzet onder de kast.

7 likes

Oke, volgende keer zal ik even verder lezen…

1 like

Is mij net te jong…

Die heb je al heel lang, dacht ik

1 like

Het patent is eind jaren 80 dacht ik gelezen te hebben. Je had me er al eerder op gewezen. Kijken of ik het kan terugvinden ergens.

The History Of The Timex Indiglo Watch.

En zag op Timex site dat het pas van begin negentiger jaren is toegepast.

Ok ik heb me weer laten gaan…
Zoals sommigen van jullie wel weten heb ik een zwak voor militaire horloges.

Nu zat ik al een tijdje naar deze te kijken en nu toch maar de knoop doorgehakt:

Een West End Watch gemaakt door Longines met RVS kast, gemaakt voor een Indiaas legeronderdeel.

17 likes

Dit is een mooie Tim schitterende plaat, mooie cijfers en wijzers en rvs kast, goede aankoop gedaan.
Ik heb ook een zwak voor militaire horloges, heb er ook enkele. Pas geleden nog een doxa met inscriptie van een soldaat uit Wezembeek

8 likes

Ook leuk inderdaad!!

Dit is mijn favoriete tot nu toe:

7 likes

Nog wat opknappertjes

een Atlantic

En een lot van zeven stuks, ik ben geïnteresseerd in de Svalan, de rest is bijvangst
en eventueel voor reserveonderdelen.

5 likes

Leuk, laat je de voorkant ook eens zien?

1 like